|
||||
|
||||
בכל זאת - זאת התשובה לעניות דעתי : הליברליזם ככלל - והחברה הישראלית הליברלית בפרט - רואה את המיעוטים החיים בקרבה בבחינת קודש הקודשים. האליטות האוחזות בחיל ורעדה בליברליזם בהומניזם והרציונליזם, יודעות היטב שמהות תורתם נבחנת,נמדדת ומקבלת את ערכיה הבסיסים דרך זכויות המיעוטים, זאת אמת המידה החברתית מהמעלה הראשונה שניצבת תמיד כאשר מבקשים לזהות את הצדדים הפוליטים. הנושא הזה כבר נבחן היטב בגרמניה בתקופת הרייך השני ,כאשר היהודים הליברלים החופשיים עמדו לימין התנועות הליברליות ואפילו תמכו בפירוש ובעוז (כולל סאטירה מכוערת) ברדיפת האולטרה-קתולים בתקופת מלחמת התרבות בגרמניה. למרות שהם תמכו ברדיפת המיעוטים, הם הביטו למשוואה הטבעית של 'מי לנו ומי לצרנו' כלומר - מי שבעד זכויות המיעוטים (כל עוד היהודים נכללים במיעוטים המוגנים ? ) גם אם הוא רודף מיעוטים אחרים(קתולים) הוא איתנו , ומי שלא - לצרנו. לתמיכה הזאת היו השלכות קשות בהמשך. 1 בינואר 20 , סגן ראש עיריית חיפה מטעם "ישראל ביתנו" כותב בפייסבוק כי "90% מהחילונים משרתים בצבא, בעוד שדתיים זוללים, שותים ואונסים את הקטינים בחסות של אלוהים". "איגוד רבני קהילות" פנה לפרקליט המדינה בדרישה לפתוח נגדו בחקירה פלילית, ונדחה: "דתיים הם לא גזע". להבין את נימוקי הפרקליטות אפשר להבין רק דרך התנהגות היהודים לפני 150 שנה. הקתולים והפרוטסטנטים הם חלק מהנצרות: אם פרוטסטנטי ליבלרי תוקף קתולי (חרדי) חשוך ומכנה אותו מוצץ דם וטפיל , זאת לא הסתה כי כולם נוצרים. אם הנוצרי תוקף את היהודי זה לא טוב. אם היהודי יקלל ערבי זה לא טוב , אם היהודי הליברלי יכנה את היהודי חרדי במשך עשרות בשנים בכינויים בהמיים ויבצע בו דמוניזציה מכוערת בחסות ובתמיכה לא מסוייגת ולו למראית העין של האקדמיה ,התרבות, הסאטירה ,מערכות המשפט ובמילים אחרות ' מדינת ישראל' - זה בסדר. זאת ישראל הליבלרית והנאורה בשנת 2020 2 ולעצם השאלה, למה ? ככל שהזמן עובד החרדים נתפסים כבני ערובה של החברה הישראלית וזאת כדי לרצות את האליטות בבואם לבחון מה חשוך ומה לא, מה יפה ומה לא והכי חשוב מה טוב ומה רע. רק זה חסר להם שהם יתנתקו מהחרדים ,שכן הם יהפכו למיעוט שכולם יצטרכו לכרוע לו ברך. מספיק יש להם את המיעוט (20%)הערבי העדין והאצילי שאסור לכנות אותם כ'זוללים, שותים ואונסים את הקטינים בחסות של אלוהים'. שוחחתי פעם עם בכיר מהמהגזר החרדי והוא ענה לי שיש תמיד מחשבות לבחון את המשך החיבור הזה עם מדינת ישראל . זה לא מופרך שיום יבוא והקהילות החרדיות הגדולות בארה"ב ובאירופה, יבקשו את הגנת המדינות הליברליות האמיתיות על רדיפת אחיהם החרדים כאן במדינת ישראל 3 והם יקבלו אותה כאשר השיקולים המקומיים יגברו על השיקולים של הילת כוכע הטמבל הנצחי. לעניות דעתי, הקבוצות הפוליטיות של החרדים האשכנזים בישראל אמורות לשחרר את המהלכים השקטים באמצעות הלובי הפוליטי שלהם בחו"ל כדי לקבל הכרה של המדינות הליברליות בייחודם,בקניינם,בכבודם,ובזכויותהם לרבות פיצויים והטלת סנקציות כבדות על מדינת ישראל על ההפרות הקשות שהן מבצעות במיעוט החרדי. ---------------------- 1 על הדילמה הזאת עמד ליאו שטראוס והסביר היטב למה הליברליזם לא יכול להגן על היהודים כאשר קלף המיעוט ישלף ולא יגן עליהם ביום פקודה 2 במשפט דיבה של הליברלךים היהודים נגד הקותים , שכו היהודים במשפט . תשובת הקתולים ליהודים הייתה כמדומני - אולי נצחתם במשפט אבל הפסדתם בעיקרון של הגנת המיעוטים 3 בניגוד לציבור הישראלי שאין לו אבא ואמא בשום מקום בעולם, כאן הוא נולד וכאן הוא ימות בין אם ירצה ובין אם לאוו. את סיפורי הסבתא של מר קליין אפשר להמשיך לספר בין הערביים. |
|
||||
|
||||
2 צ"ל - במשפט דיבה שניהלו הליברלים היהודים נגד הקתולים, זכו היהודים במשפט הדיבה. |
|
||||
|
||||
הניסוח הנכון: 'במשפט זה נגד נוצרים נצחתם כיהודים,אך נוצחתם כליבראלים,שכן בעל כורחכם הפגנתם שאין חירות דתית אלא בעזרת כח המדינה' מצוטט אצל אוריאל טל , יהדות ונצרות ב'רייך השני' עמ' 60 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |