בתשובה לאריק, 24/06/21 23:08
740118
אם יורשה לי לנסות -
נניח מצב התחלתי של גוף במנוחה ביחס לאוויר.
לגוף יש מדחף המונע מהגלגלים. המדחף מניע את הגוף קדימה (שוב, ביחס לאוויר).
הגלגלים מונעים מהקרקע הנעה אחורה (ממש כמו המסוע בדגם הקטן).
מחיר התנועה קדימה, ביחס לאוויר, הוא אבדן אנרגיה עודף של תנועת הקרקע (שזה בעצם, הרוח) - זאת לא תנועה מתמדת.

דוגמא פשחטה יותר -
נניח רכב עם שמונה גלגלים - ארבעה פנימיים וארבעה חיצוניים.
הגלגלים הפנימיים נמצאים על מסוע.
הגלגלים החיצוניים מונחים על כביש, ומחוברים לפנימיים ביחס גדול מאחד - כלומר סיבוב אחד של הגלגלים הפנימיים גורם לחיצוניים לעשות דרך הגדולה מהיקפם. (למשל, אם הגלגלים כולם מחוברים והחיצוניים גדולים יותר).
הסעת המסוע אחורה תגרום לרכב לנוע קדימה.

וניקח את הדוגמה למעלה, למשהו שאפשר לנסות בבית -
ניקח יויו. החוט מגולגל על החלק הפנימי, שהיקפו קטן משני החצאים חיצוניים.
נניח את היויו על הרצפה.
נמשוך את החוט (בעדינות) אחורה.
אם עושים את זה נכון (ואולי עם תנופה התחלתית קטנה), היויו ינוע קדימה - נגד כיוון המשיכה.
740125
תודה. חידדת לי את הבעיה: בכל הדוגמאות ישנו כח נוסף שמופעל על הגלגלים- המסוע שמקבל אנרגיה חיצונית, או המשיכה בחבל של היו יו. כאן הכח הנוסף (לכאורה) מגיע מאותה רוח שדחפה את הרכב. אבל הרוח כבר לא דוחפת את הרכב יותר! לפיכך האנרגיה שנמסרת מהגלגלים למדחף אמורה להאיט את הגלגלים, ולהחזיר את הרכב אל מתחת למהירות הרוח. לא יכול להיות שהאנרגיה שהגלגלים מוסרים למדחף גדולה מזו שמאיטה אותם. זה עדיין נראה כמו פרפטום מובילה
740168
א. שוב, נסה לחשוב שהקרקע נעה ולא האוויר.
ב. ההפרעה (ההתנגדות) לתנועת הקרקע (או הרוח, שיהיה) גדולה יותר עם המדחף מאשר בלעדיו. לא פרפטום מובילה.
ג. אני חוזר על עצמי. זמן טוב להפסיק.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים