|
||||
|
||||
מפתיע אותי מיעוט ההצבעות לרכבים אוטונומיים; כנראה שההשפעה שלהם על עומסי תנועה לא ברורה דיה. החלק הטריוויאלי: 1. פחות תאונות (גורם מרכזי לפקקים). 2. פחות חיפוש חניה (הרכב יכול להתרחק ולחנות במקום אחר אחרי שירדת ממנו), פחות עומסים במרכזי הערים. שלא לדבר על מצב בו הרכב, כשאינו בשימוש, מסיע אחרים במקום סתם למצוא מקום חניה. 3. ביטול הצורך בתיאום מושלם של נסיעות יאפשר יותר גמישות בזמני הגעה לעבודה, ויקטין פקקים. כיום, הילדים חייבים להיות בביה"ס או בגן בשעה קבועה, ולכן ההורים מסיעים אותם, והיות שלא הגיוני להורים לחזור הביתה לאחר הסעה זו, הם ממשיכים למשרד. אבל מה אם הרכב יסיע את הילד לבד, ויחזור, וההורה יכול לצאת למשרד בשעה אחרת? (בהתאם ללו"ז של ההורה, הרכב אפילו לא חייב לחזור מייד, אלא מעט מאוחר יותר כשהעומס יורד: במקום להוריד בביה"ס בשמונה ולהתקע בפקק של שמונה ועשרה, אפשר לחכות לשמונה וחצי ואז לחזור). למתקדמים: 4. תזמון נכון של תנועה מוביל להפחתת פקקים כבר בשלב בו רק 10-20% מהתנועה היא אוטונומית (אם כי קיימים מחקרים הטוענים אחרת). 5. רכבים אוטונומיים יכולים להתאים את מהירותם כך שיגיעו לצומת באור ירוק: למה לנסוע 60 קמ"ש ואז לבלום ולהאיץ, אם אפשר לנסוע 40 קמ"ש ולהגיע בדיוק לרמזור ירוק? יותר מהיר ויותר חסכוני באנרגיה. (לא מצאתי כרגע קישור למחקר). לאמיצים: 6. צמתים חכמים מעלים את תפוקת הצומת ומקטינים זיהום. 7. רכבות כביש הם מבנה נסיעה בו רכבים אוטונומיים נצמדים זה לזה (ההיפך משמירת מרחק) ובכך מגדילים את הבטיחות, מקטינים את צריכת האנרגיה וזיהום האוויר, ומקטינים פקקים. הניסויים כרגע עדיין שומרים על מרחק מכובד אבל תיאורטית הרכבים יכולים לנסוע צמודים כמעט לחלוטין. |
|
||||
|
||||
>> ... הרכב יסיע את הילד לבד ... אם לא מרשים לילדים בני פחות מ-14 לנסוע לבד במעלית, אתה חושב שירשו להם לנסוע לבד במכונית אוטונומית? |
|
||||
|
||||
אני מאד מסכים, ומוסיף גם (כאן) שבעת נסיעה במכונית אוטונומית אתה יכול1 לנצל את הנסיעה לעבודה במקרים רבים, ולכן זה גם מוסיף לך שעת עבודה ביום שלא קיימת היום. 1 נכון שלא בכל המשרות |
|
||||
|
||||
עוד יתרון אפשרי הוא שילוב של רכב אוטונומי וקארפול, במערכת שהופכת להיות מעין 'תחבורה ציבורית פרטית'. הרעיון הוא שהאלגוריתם יכול לחבר יחד נסיעות שנקודות המוצא והיעד שלהן דומות, אבל הנוסעים לא מכירים זה את זה. |
|
||||
|
||||
אבל אז הרכב כבר פחות פרטי. לדוגמה: פחות נוח להשתמש בו לצורכי עבודה ולנסיעות ספונטאניות. |
|
||||
|
||||
זה לא פשוט via, כשההבדל היחיד הוא העלות השולית לנוסע עבור "יום עבודה של נהג"? זה משמעותי עד כדי-כך שאוטומציה תשנה את המשחק בהקשר הזה? |
|
||||
|
||||
(אוקיי, כן, נראה לי שזה משמעותי) |
|
||||
|
||||
כשיהיו מספיק כלי רכב אוטונומיים על הכביש (כמו חיסון עדר) כמות התאונות תפחת דרסטית, ואיתן הפקקים שהן יוצרות, שהם הגרועים שבפקקים. |
|
||||
|
||||
אה, כן, זה היה פריט מס' 1 ברשימה שלי... |
|
||||
|
||||
אופס, נכון. ומה ההערכה שלך לזמן שבו נגיע לחיסון עדר כזה? |
|
||||
|
||||
אלט"א, אבל שש וחצי האגורות שלי אומרות: חמש שנים אחרי כורי היתוך מסחריים. |
|
||||
|
||||
השעון כבר רץ על התחזית שלי |
|
||||
|
||||
הצד השני של נקודה 3 שלך: ניתוק הנסיעה של ההורה מהנסיעה של הילד מאפשר אופטימיזציית תזמון של הראשונה, אבל גורם לכך שבסך הכל תהיה יותר נסועה. החשש הנגדי מפני הרכב האוטונומי (שכבר נידון בפתילים קודמים באייל) הוא שהנסועה תגדל מאוד (נסיעה הלוך חזור של אדם אחד במכונית שלמה לכל צורך של כל אדם). כמו כן, אם לא מצליחים למצוא שימוש לרכב האוטונומי הפרטי כשאין לבעליו שימוש בו, מה הוא עושה? אם אין מקום חנייה קרוב, הוא יכול לנסוע לחפש חנייה רחוקה, או לנסוע נסיעת סרק ברחובות. שתי האפשרויות מוסיפות נסועה ואולי פקקים. |
|
||||
|
||||
יותר נסועה אבל פחות פקקים. תגובה 691804 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |