|
||||
|
||||
אל דאגה, כולנו נשלם עבור פרויקט הפיכת הר מירון לבית הכנסת הפתוח הגדול בעולם. |
|
||||
|
||||
ע"פ הכתבה של נדב אייל המדינה היא ששילמה על רכישת הטריבונות החדשות במירון כדי שיהיו עמידות בפני קפיצות החסידים. יש כאן בעיה לא פשוטה בכלל של הזרמת כספי ציבור למקומות שאין בהם שלטון החוק ולכן המדינה לא באמת יכולה להיות אחראית למה שמתרחש שם. האם עדיף שהמדינה תשתלט על האתר? זה יכול להיות פיתרון בתנאי שהאתר יגבה דמי כניסה מן המשתמשים. מאחר וזה לא יקרה, מדובר בעוד אחד מן הצינורות בהם הממשלה מזרימה כספים לציבור החרדי. |
|
||||
|
||||
כל מה שצריך זה להקיף את האתר בגדר ושערים, ולמכור כרטיסי כניסה. זה יאפשר גם להשתמש במגנומטרים שהוסרו פעם מהכניסות להר הבית, כי לפי הצפיפות במקום ודרכי הגישה החסומות, מחבל מתאבד היה גורם נזק חמור פי כמה מהמדרון החלקלק. אני משער שמספר ההרוגים היה נמדד במאות, לא בעשרות. ברגע שיובטח שההכנסות מאתר יועברו למפלגות החרדיות תהיה לכך תמיכה ציבורית נרחבת. |
|
||||
|
||||
אם זה לא היה ברור, סביב ל"ג בעומר תהיה רק מכירה מוקדמת של כרטיסים במספר שנקבע ע"י המשטרה, כנהוג בארועים המוניים, בעוד בשאר הימים אפשר יהיה לקנות כרטיס במקום. הקצאת כמויות הכרטיסים לכל חצר תהיה כר פורה להסכמים קואליציוניים מעניינים, ואולי גם לחזיונות מלבבים כאלה. עם עוד קצת אסקלציה אולי אברכי הקודש יעברו גם להצתות הדדיות ויחסכו את כל העניין כולו, כאילו בסולמו של ויטגנשטיין עסקינן. גם את המשפט האחרון בתגובה למעלה אני רוצה לנסח אחרת: "ברגע שיובטח שהרווחים נטו מהאתר, לאחר ניכוי הוצאות הפיתוח, התחזוקה והניקיון, יועברו למפלגות החרדיות, תהיה לכך תמיכה ציבורית נרחבת". |
|
||||
|
||||
ל"ג בעומר 1 הוא חלק בלתי נפרד מהקולטורה של הציוניות החילונית. ומשכך - ראוי גם לחלק את ההר לחלקים בהתאם לאופי האוכלוסיה . בסמוך לקבר יהיו דתיים , ומהצד השני החילונים. בצד אחד יהיו תפילות , וכבשים על האש ובצד החילוני יהיו הופעות עד אור הבוקר עם שלמה ארצי ודיוד ברוזה. הכרטיסים כמובן יגבו על ידי המדינה שתעביר את החלק ההיחסי בהתאם להוצאות בפועל. ובכל מקרה ראוי להדגיש כי גם משני צידיו של ההר , במקרים של פאניק וכשהתקנות נרמסות ברגל גסה , אז כולם ימעכו. 1 בדומה לחנוכה. |
|
||||
|
||||
הציונים החילונים לא מוצאים סיבה טובה להגיע עד מירון כדי להדליק את מדורותיהם. המרשמלו טעים באותה מידה גם ליד הבית. |
|
||||
|
||||
בתור הורה משתתף באירוע ל"ג בעומר של כיתה ג1 - חלק מהחילוניים מוותרים על מדורות. לפחות ביסודי (שמעתי שתיכוניסטים כן עשו מדורה). ג1 צלו את המרשמלו על גזיה. |
|
||||
|
||||
עזוב, אלה מתבוללים גמורים, צאצאי האספסוף (ההוא שאסף סוף למדורה כי לא ידע שהוא נשרף תוך שניה), זרע עמלק. בעצם, למה אני לא רואה גלידריות בשם הזה? ג1 לחינוך מחדש בישיבה בחברון! |
|
||||
|
||||
לפני גלידה עמלק, אני מצפה לגלידה אמל''ק. |
|
||||
|
||||
שו מרשמלו? יותר לכיוון שפנים ארנבות ונידות על האש. |
|
||||
|
||||
הכתה של הבת שלי לא עשתה מדורה כבר 3-4 שנים מסיבות אקולוגיות. לפני 4-5 שנים הם עוד עשו מדורה שכבתית. השנה הם עשו קמפינג בחוף עתלית, בלי מדורה. החוף היה עמוס אבל המדורות היו בודדות. גם הרחבה הקבועה של המדורות בשכונה הקודמת שלי היתה נקיה מעשן השנה, ובשכונה הנוכחית נתקלתי במדורה בודדת. |
|
||||
|
||||
עד כמה שהבנתי מגיעה, המדינה אסרה על הדלקת מדורות השנה. |
|
||||
|
||||
מיותר לציין זאת, והרי זו ברירת המחדל של כל תקנה בימינו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |