בתשובה לבן דוד, 27/04/21 11:36
736490
למיטב הבנת הנקרא שלי כולם מסכימים על כך שהמדרגות לא היו סגורות באופן גורף בחודש הרמדאן בשנים שעברו, בניגוד לדברי המפכ"ל, אם כי נסגרו *מפעם לפעם* בהתאם לצרכים נקודתיים. כל המדווחים הם ירושלמים, ומה שאתה מכנה "סתירות" אינם אלא ניסוחים שונים של אותן עובדות. אם משהו לא היה סגור בשנים שעברו והוא כן סגור השנה, הרי שחל שינוי. דה.

השאלה המעניינת במקצת היא מה אתה, בעצם, מנסה להגיד? שלדעתך יש אפשרות סבירה שהמדרגות כן היו סגורות בשנים הקודמות וכל הכתבים מבלבלים את המוח? אני מבטיח לך שבמקרה כזה המשטרה לא היתה יושבת בשקט, ודובר מטעמה, אם לא איכבוד השר עצמו, היה מעמיד את הדברים על דיוקם ואת הכתבים במקומם.

(גם אני לא נכנס לשאלות שהעלית בסוגריים)
736498
אתה באמת לא רואה סתירה בין "באף שנה בעשור האחרון לא נחסמו המדרגות ברמדאן", בין "מתחם המדרגות בשער שכם נותר פתוח במקרים רבים בחודש רמדאן בשנים האחרונות, מלבד מקרים בודדים בהם נסגרו.", ובין "נסגרו לסירוגין אך לא הרמטית"? אז למה אתה קובע שהאמירה של מפכ"ל המשטרה (שטען שאין שינוי בסטטוס קוו, וגם בשנות קודמות המשטרה נהגה לחסום את הרחבה, כדי לאפשר למבוגרים יותר מעבר נוח) היא שקר? הרי אין כאן מצב בינארי של לבן מול שחור ("בכל שנה בתקופת הרמדאן, המשטרה מונעת באופן מוחלט ישיבה על המדרגות" מול "המשטרה מעולם לא מנעה ישיבה על המדרגות"), אלא ארבעה תיאורים שמהוים מגוון שלם של התנהלות המשטרה בעניין הרחבה, השנה ביחס לשנים שעברו. אתה יכול כמובן להאמין לתיאור אחד מהארבעה (ואז בהכרח, כל השלושה האחרים הם שקר). אבל להחליט שהאמירה של מפכ"ל המשטרה היא שקר מוחלט, והאמירות של הכתבים הן אמת מוחלטת, זה אבסורד.
מה שאני מנסה להגיד הוא שכשיש לי ארבעה תיאורים שונים (כשכל אחד מהם מגיע מגורם אינטרסנטי), אני בהכרח לא מאמין לאף אחד מהם, ואני ממתין למידע מהימן כדי לגבש עמדה (וכל זה כשעדיין לא קיבלתי מידע אם השנה החליט מפקד המחוז לסגור את המדרגות "הרמטית" או "לסירוגין")
736505
לא, אני באמת לא רואה סתירה, אבל אני גם לא רואה הרבה טעם להמשיך את הויכוח המשונה הזה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים