|
||||
|
||||
טוב נו. המהפכן של האתמול הוא השמרן של המחר. השבירה של הימין אל כיוון אנטי ממסדי היא מהפכנית בקונטקסט של התנועה הציונית ושמרנית בקונטקסט של ההיסטוריה של עם ישראל. אם עושים זום אאוט אז כמובן שהתנועה הציונית עצמה היתה חתרנית/מהפכנית ושינתה סדרי עולם. אפשר לראות את זה ככה - הימין של השנים האחרונות הוא פוסט ציוני ומתגעגע ל״אלפיים שנות״. אפשר לראות את זה כחזרה למקורות / שמרנות. כמי שמעניינת אותו מדינתי (ישראל) יותר משמעניין אותי הסנטימנט המוזר הזה שמנסה בכוח לחזור לימי השטעטל, הם השמאלנים החתרנים שרוצים להפוך פה הכל על הראש ואני הימני השמרן שרוצה לשמר את הסטטוס קוו שהיה פעם בקונצנזוס בכל המפה הפוליטית. למשל, כל הרעיון והשפה בה הם משתמשים בדיבור הזה על ה״לעלות עם D9 על...״ - זה ז׳רגון וסגנון של דיבור ציורי של מחבלים / בוגדים במדינה. לא פחות. זה לא מקרי. להגיד סתם שהם רוצים לעשות שינויי חקיקה מסוימים כדי לבצע רפורמה במעמד בתי המשפט זה ניסוח משעמם מידי ושמפספס את זרמי העומק והסנטימנט האמיתי של חתרנות הרעיונות שלהם ולכן זה לא הניסוח הנפוץ יותר בשימוש. |
|
||||
|
||||
Hear, hear! הקורא ירדן ניר-בוכבינדר מוזמן להגיב.
|
|
||||
|
||||
דוגמה נוספת לשפת המחבלים של אנשי פסאודו ימין שיכולה לא לבייש פעיל חמאס. ״החלום שלי - לפוצץ את בניין ביהמ"ש העליון״ חבר כנסת במדינת ישראל בקריאה להשמיד את מוסדות מדינתו. אם זה לא סמול קיצוני בוגד וגייס חמישי בכנסת ישראל, אני לא יודע מה זה סמול קיצוני בוגד וגייס חמישי בכנסת ישראל. |
|
||||
|
||||
לא שאני מסנגר על זה, אבל מדובר על חרדי נואש שמנסה בכוח להגן על אורח חיים שלא עובד. |
|
||||
|
||||
נו אז? גם תומכי אלדולה אלאסלאמיה פי אלעראק ואלשאם הם אנשים נואשים שמנסים בכוח להגן על אורח חיים שלא עובד. הקונטקסט של הפתיל הוא אנשים השייכים למחנה ה״ימין״ ומדברים כמו מחבלים על מוסדות מדינת ישראל. אפשר להסביר למה הם מדברים בשפה של מחבלים/בוגדים (חרדי נואש שמנסה בכוח להגן על אורח חיים שלא עובד), אבל זה לא סותר את זה שהם מדברים בשפה של מחבלים/בוגדים. |
|
||||
|
||||
מזמן הכתרתי את המפלגות החרדיות (וגם את בנצי גופשטיין) כאנטי ציוניות. אני חושב שיש מקום למפלגות אנטי ציוניות בכנסת למרות סעיף 7 א. המפורסם. השאלה אם יש להן מקום בממשלה. |
|
||||
|
||||
כלומר - הזכות להבחר לרשות המחוקקת לא נותנת לך בהכרח את הזכות להיות חלק מהרשות המבצעת ? |
|
||||
|
||||
כן. זה לא יהיה המקרה היחיד בו על חברות בממשלה חלות מגבלות חמורות יותר מאשר על חברות בכנסת. ברוח הלכת דרעי-פנחסי: לא יוכלו להיות חברי ממשלה אבל כן יוכלו להיות ראש ממשלה ;) |
|
||||
|
||||
יש הבדל בין מפלגה לא ציונית למפלגה אנטי ציונית. יש הבדל בין לא להיות מעריץ גדול של מוסדות המדינה לבין אמירה פומבית לכך שהחלום שלך זה לפוצוץ אותם או לעלות עליהם עם D9. יש הבדל בין פלסטינאי שלא אוהב יהודים לבין מנהיגי טירור רצחניים שנואמים נאומי ״בסכינים וגרזנים״. |
|
||||
|
||||
השימוש שלהם במונח „מחבלים״ לא חדש. לפני עשר שנים בערך, אנשים מהסביבה שממנה מגיע פינדרוס דיברו כך על עמיתיהם לישיבת פוניבז’. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שזה שאול מ: 'אֶחֱזוּ לָנוּ שׁוּעָלִים שׁוּעָלִים קְטַנִּים מְחַבְּלִים כְּרָמִים וּכְרָמֵינוּ סְמָדַר' |
|
||||
|
||||
והפלג של פינדרוס כונה שונאים. בטח על שם השונרים, או התנאים. |
|
||||
|
||||
הכרם שלהם הוא סמדר. 1. האידיאולוגיה הליטאית יותר שמרנית בשיח הציבורי. כך לפחות עד נאום השפנים. ההקצנה האידיאולוגית שלה מצד אחד והפרגמטיות שלה לשבת עם השמאל לא ברורה לי עדיין. 2. לדעתי הוא היה בתחרות עם הציונות הדתית מי יותר קיצוני מול בית המשפט העליון, שאגב כבר תורגם להפגנת 'המליון' בזמנו נגד בית המשפט העליון. 3. אין חידוש באיבה הנצחית של הליטאים מול השמאל החילוני, לפחות מאז נאום השפנים ב 90'. זה בא לידי ביטוי גם בסקרים כדי להמחיש את האיבה והתיעוב כלפי החילונים. לפי הסקר האחרון בשאלת השכנות לחרדי הליטאי: ערבים 10%, חילונים 33%, אתיופים 66%. |
|
||||
|
||||
זה אחד מהרגעים האלה שבהם הרעיון בן שנות 3000 של חלוקה בין ישראל ליהודה נשמע די מפתה. |
|
||||
|
||||
ברשותך, באותה שאלה בסקר, איזה שכן היית רוצה לפי הסדר הבא: 1. ערבי 2. חרדי 3. יוצאי ברהמ לא יהודים 4. אתיופים יהודים 5. דתיים לאומיים |
|
||||
|
||||
1. שמשלם ועד בית כשצריך. 2. שמטפל בנזילות באינסטלציה שלו לפני שהוא מרטיב לי את התקרה ודן אותי לחודשים עם עובש. 3. שלא עושה רעש מוגזם בשעות שאני (או יותר חשוב ילדי) רוצים לישון. 4. שמוכן להשקיע קצת בבנין והתשתיות שסביבו כשצריך. 5. שלא כופה את מנהגיו ואורחות חייו על שאר הדיירים בשכונה. 6. שלא מתפרנס על חשבוני. 7. אם יש לו ילדים נחמדים שמשחקים עם הילדים שלי ועל כן גם חושף אותם לערכיהם של הוריהם - עדיף שלא יהיה גזען, מיזוגן, או אלים כלפי משפחתו. |
|
||||
|
||||
2. לפני כעשור- תביעה ברשם הבתים המשותפים - שנה וחצי עד ביצוע תיקון כולל תביעת הוצל"פ. צרות צרורות ועצבים ושוכרים שברחו לי מהדירה. 3.זה תלוי בשכונה. יש שכונות שהשקט גורם לך ולכולם לשתוק. כל פעם שבאים אלי אורחים עם ילדים קטנים אני נכנס לסרטים שלא יעשו רעש לשכן מהבניין השני. 7. פעם זה היה מקובל. היום זה עדיין קורה או פחות? |
|
||||
|
||||
7. מה קורה פחות, להיפגש עם ילדי השכנים או להיות גזען אלים? מסביבתי הקרובה מפגשי ילדים בכניסה\שכונה קרובה כן קורים. מה שקורה פחות - ולצערי משפיע עמוקות על איכות חיי הילדים - זה משחקים חופשיים בחוץ עם ילדים אחרים, ולא בבית. להערכתי כמות השעות שילד ביסודי מבלה היום מחוץ לבית (כלשהו) ירדה בסדר גודל מאז שאני הייתי בגילו. סיבה אחת ברורה היא שיש פחד גדול יותר ולכן לא מרשים לילדים להסתובב בחוץ לבד. בטח יש עוד סיבות. |
|
||||
|
||||
אם אני לא מעוניין לדעת מיהו השכן שלי, למה שיהיה לי עניין מהערכים שלו? |
|
||||
|
||||
מה בתגובה שלי רמז שאני לא מעונין? |
|
||||
|
||||
לא טענתי שאתה מעוניין או לא. טענתי שמאחר ואני לא רוצה לדעת מיהו השכן שלי, הרי שאין לי גם עניין מהם ערכיו. אני מעדיף שהשכנים לא ישפטו אותי ובתמורה אני מוכן להתחייב שלא לשפוט אותם. אני מעריך שלו היו לי היום ילדים קטנים, הייתי מרוצה מאוד מזה שהם כל היום בבית תקועים במסך. בר מינן מה שקורה בחוץ -'Welcome to the zoo '. |
|
||||
|
||||
לתקוע ילד כל היום מול המסך זו עצה רעה מאד שנזקה ידוע ונחקר זה מכבר. |
|
||||
|
||||
השכן הטוב ביותר ברשימה הנ״ל הוא זה שלא יהיה לי שמץ של מושג מה הוא מכל הנ״ל, איזו מוזיקה הוא אוהב, איך הוא נראה או אפילו איך קוראים לו. אם הוא חי את חייו ונותן לי לחיות את חיי, מצידי שהוא יהיה החיזר מהנוסע השמיני של רידלי סקוט. |
|
||||
|
||||
מסכים איתך. טוב שכן קרוב ושתקן מאח רחוק וקשקשן. |
|
||||
|
||||
מה שהפונז כתב (ופחות מה שאלוקרד כתב, או אפילו ההפך, אני אוהב מידת-מה של ידידות ותקשורת עם השכנים). אבל ceteris paribus, יש לי בכל זאת העדפות מגזריות. 1. ערבים. אני ארגיש שאני מגשים חלום קטן. 2. אתיופים. אני ארגיש שותף להגשמת חלום קטן. 3. חרדי, 4. דתי לאומי. המחשבה הראשונה נגד היא "זה יצריך אותי לשנות הרגלים פה ושם". במחשבה שניה, אם כך אז זה טוב. בהנחה שהם יהיו נחמדים וכו' אין לי כמעט ספק שאני אמצא את עצמי מתחשב במה שנדמה לי שהם רוצים אפילו בלי שהם יבקשו (בלי ריחות של אוכל ביום כיפור, בלי... לא יודע מה בשבת). אני חושב שזה יהיה תרגול טוב לי וחינוך טוב לבן שלי. 5. יוצאי ברית המועצות לא-יהודים. שקול לחלוטין לבני המגזר שלי (חילונים עבריים ילידי הארץ). יש לי שתי שכנות יוצאות ברית המועצות ואין לי מושג אם הן יהודיות. אם השכנים ההיפותטיים ישימו צלב על האשוח בנובי גוד אבין שהם נוצרים, אבל זה עדיין לא יהווה שום הבדל מבחינתי (ומבחינת הבן שלי) לעומת יהודים צברים חילונים. יהיה נחמד, מאוד בקטנה, אם אוכל לתרגל איתם את הרוסית שלי (כנראה לא, זה לא קרה עם אותן שתי שכנות), ולעניין זה לא משנה אם הם יהודים או לא. |
|
||||
|
||||
שבתי שוב לשאלה המקורית בסקר וראיתי שלא שאלתי את השאלה בשלמות וגם עובדים זרים הושמטו ; 'האם יפריע או לא יפריע לך לגור בשכנות קרובה עם משפחות מכל אחת מהקבוצות הבאות: יוצאי אתיופיה, דתיים לאומיים, חילונים, יוצאי ברית המועצות שאינם יהודים, ערבים, עובדים זרים?" חרדי חסידי: 1. דתיים לאומים - 70% 2. יוצאי אתיופיה - 61% 3. חילונים - 39% 4. יוצאי ברהמ לא יהודים - 15% 5. ערבים - 10% 6. עובדים זרים - 10% חרדי ליטאי: 1. יוצאי אתיופיה - 63% 1. דתיים לאומים - 57% 3. חילונים - 33% 4. יוצאי ברהמ לא יהודים - 8% 5. ערבים - 8% 6. עובדים זרים - 7% חרדי מזרחי: 1. דתיים לאומיים ויוצאי אתיופיה- 77% 2. חילונים - 51% 3. יוצאי ברהמ לא יהודים ועובדים זרים - 11% 5. ערבים - 4% מעניין לראות את ההתפלגות בהתאמה ליתר המגזרים. ---- אני כמו אלקורד - השכנות הטובה תבוא לידי ביטוי בכך שלא נפגש לעולם עם השכנים. גרתי ואני גר עם כולם. כמדומני שהיום הכניסה שלי כוללת ערבים,נוצרים, יהודים מכל המגזרים וסטודנטים מכל העולם. מבחינתי כל עוד השכן לא מציק לי שיהיה מבחינתי מישה הפינגויין. |
|
||||
|
||||
האם התוצאות הפתיעו אותך? נראה לי שזה הסדר שהייתי מנחש, פחות או יותר. |
|
||||
|
||||
האתיופים היא הפתעה. כמדומני שלמעט הרב עובדיה שקירב אותם, הליטאים לפחות עדיין לא רואים בהם יהודים על פי ההלכה. חרדי אשכנזי ליטאי מעדיף שכנות עם אתיופי פי 2 מחילוני אשכנזי שיתכן וסבותיהן סרגו ביחד על אותה מרפסת? לגבי היתר - אין הפתעות. |
|
||||
|
||||
זה די פשוט, הוא חושש פחות מסכסוך שכנים עם האתיופים מאשר עם חילונים. |
|
||||
|
||||
אני מעלה 3 השערות למה הקבוצה של יהדות אתיופיה [ויקיפדיה], היא המועדפת מכל הקבוצות היהודיות בישראל,אצל הזרם החרדי-ליטאי : 1. כי האתיופים מובחנים כחלשים חברתית עקב צבע עורם וזאת בניגוד לחילוני לבן שמוחזק אצלו כחזק כלכלית ופיזית ומאיים. 2. זה יכול להוכיח לא גזענים ואין להם בעיה לגור אפילו ליד 'שחורים'. 3. כי הם עושים אבחנה בין מי שיכול לאיים על הערכים האידיאולוגיים שלהם לבין מי שלא.1 ------ 1 יתכן והאתיופים לא יכולים לאיים על החרדי הליטאי כי הם בכלל לא מוחזקים כיהודים כשרים לשיטתם. כמו שאני זוכר האתיופים לא קיבלו מלכתחילה את הכשרות האשכנזית וזאת בניגוד לעמדתו הברורה של הר' עובדיה שהם כשרים למהדרין גם ללא טבילה וברית מילה.2 2 עולה בי המחשבה שאולי פסיקתו בעניין האתיופים קשורה גם לאופיו המרדני מול האליטות הדתיות לאומיות (מפדל) והאשכנזיות ששלטו ברבנות. 3 אולי משהו בסגנון ' אם אתם מתנשאים עלינו בני עדות המזרח, אני אביא לכם שחורים על הפרצוף'. לימים בן ארי ואחרים מיישמים זאת על רטוב מול האליטות מהשמאל האשכנזי החילוני. 3 ב-92 זה בא לידי פוליטי מול הר' שך. |
|
||||
|
||||
סליחה על השאלה. |
|
||||
|
||||
'סקר שנערך עבור המכון הישראלי לדמוקרטיה במארס האחרון, ושתוצאותיו פורסמו השבוע מראה ש- 59% מהיהודים בישראל מאמינים שעדיף שיהודים וערבים יחיו בנפרד. באפריל 2021, אז נערך סקר דומה עבור המכון, רק 45% מהנשאלים היהודים חשבו כך, לפני מבצע "שומר החומות" והשבעת הממשלה בה תומכת רע"ם.' ---- |
|
||||
|
||||
א. הקישור שבור. ב. אני לא מצליח להבין את המשמעות של סקרי "משאלות הלב" האלו. אדם יכול להיות השמאלני ביותר בעולם, יפה נפש ומחבק עצים, ולהאמין ש"עדיף" שהיהודים והערבים יחיו בנפרד... לצערנו המציאות מחייבת אותנו למצוא פתרונות מתוך הנחה שאנחנו לא יכולים לחיות בנפרד... |
|
||||
|
||||
א. https://www.haaretz.co.il/news/education/2022-06-05/t... |
|
||||
|
||||
' חוץ מאלימות הדבר הכי בולט בספר הוא שלא ניתן לדבר על יחסי מזרחים וערבים בלי לדבר על מזרחים ואשכנזים. "זה באמת אחד הדברים החשובים שגיליתי. והסיבה היא שמשלב מסוים, האשכנזים היו הדומיננטיים בקביעת סדר היום הפוליטי והחברתי – גם של המזרחים וגם של הערבים. הפלסטינים משמשים ככלי במאבק בין אשכנזים למזרחים. בחברה הישראלית, הקצנה של שנאת ערבים, בדיוק כמו אהבת ערבים, היא אמירה פנים יהודית. כשאני מצהיר שאני בעד מתן זכויות לפלסטינים זה נועד גם למצב אותי בתוך החברה הישראלית כמי ששייך לצד 'הנאור', ואם אדבר נגד ערבים, יכול להיות שבמקרים רבים זה דווקא בשביל 'להראות' לאשכנזים". --- הארץ ,רונן טל. |
|
||||
|
||||
איזו גננת היית מעדיף שתטפל בילדיך,בהנחה וכולן דוברות עיברית ; 1. ערביה 2. חרדית 3. אתיופית יהודית 4. דתיה לאומית 5. חילונית 6. עובדת זרה |
|
||||
|
||||
7. ביבי, אחרי ניתוח לשינוי מין. |
|
||||
|
||||
בידרמן הכניס אותך לאווירה? |
|
||||
|
||||
באם יורשה לי לשאול - מה מיוחד במטפלת קיבוצניקית ? האם זאת התרבות הקהילתית שהיא מגיעה ממנה המשרה בך/במשפחה רוגע. או שאתה מניח מראש שקיבוצניקים הם אנשים טובים על פני סתם עירוניים או לא מזוהים? אני מניח שאתה - וכל אדם - תעדיף להפקיד את בנותך במקום שאתה בטוח, ולא רק מההיבט הבטחוני אלא גם - ויש כאלו שזה בעיקר - מההיבט התרבותי. יכולת להניח את הקיבוצניקית בסעיף 'חילונית', שכן אין זיהוי ראשוני ברור בין חילונית לקיבוצניקית כמו השאר ברשימה. האם אתה סבור שיש חילונית ויש קיבוצניקית ? |
|
||||
|
||||
הא וזאת החרדית וכו'. |
|
||||
|
||||
נובמת. חשבתי שתקשר ל''מאשה והדב'' |
|
||||
|
||||
מעניין - או לא - מה עוללו לנו במעון/פעוטון/ויצו/שכנות/משפחה. ומנושא לנושא באותו נושא - מתי האנושות תוכל להתמקד בפענוח פשעים דרך עיני התינוק או החתול או הנאשם ? אני חושב שזאת תהיה עוד דרך לתקן את העולם זאת בכפוך לכך שהבינה המלאכותית תדע לזהות פשעים דרך חריגות ניכרות מהערכים. מראה שחורה היא המראה הכי נכונה בתקופתנו. בעונה הרביעית הCrocodile (Black Mirror) [ויקיפדיה] רוצה את האמת דרך כל עין. תינוק כאדם בוגר ואפילו שרקן יהיו הוכחה לכל הפשעים של האדם באשר נראו. |
|
||||
|
||||
תיקון קישור - |
|
||||
|
||||
או, בזכותך זכיתי לחזות לראשונה בסרטון 'הכלה' המפורסם. לא התרשמתי. ברור שקיבוצניקית היא תת-קבוצה (כמעט תמיד) של חילונית, אבל תת-קבוצה קטנה וממוקדת. ותיקון כמה אי-דיוקים: דיברנו על גננת, ולא על מטפלת, ופשוט הנסיון שלי (שכמו שרמזתי לא בעדינות מתבסס על חוק המספרים הקטנים עד מאד) עם תת הקבוצה הנ"ל היה מוצלח. אבל אם כבר שאלת - היתה לנו גם מטפלת נהדרת שהיא קיבוצניקית במקור. |
|
||||
|
||||
1. מאוד התחברתי למה שהכלה אמרה 'אמאל'ה איזו יפה אני'. מודעות עצמית בימים אלו אינו דבר של מה בכך. 2. קוסמת לי המחשבה שמי שמחוברת לחי ולאדמה תתחבר יותר לעבודה עם ילדים. |
|
||||
|
||||
2. ולי קוסמת המחשבה שתדמית ה-21st century kibutsnik girl שלך נוטפת חלוציות וקרבה לחי ולאדמה. |
|
||||
|
||||
ברמה האישית - אשתי היפה היא בוגרת כפר הנוער ויש לה ניסיון עם החי והצומח (פחות עם הדומם), ואין לי תלונות עד עצם היום הזה. אני בעד לשלוח חיילים וחיילות לשנת שירות בקיבוץ. |
|
||||
|
||||
ומהאיום של שקד - חמושה ומשוחה באדום מסוכן - אתה מתרשם? גם כן ישראליות חדשה. שפת האיומים בפריים טיים. אם כי ראוי לציין שלפחות שקד עושה את זה עם סטייל ולך תדע מה יוליד יום. אם היא תביא 4 מנדטים, ביבי ילמד לפרגן לה על החליפה בשידור חי. |
|
||||
|
||||
וזה הולך ומתדרדר. ------ שקד : היית מתה לשים את הידיים שלך על משרד הפנים. לא יקרה. גלאון : אז תתפטרי שקד: מבקשת סליחה על כך שהצטרפתי למהלך להקמת הממשלה האחרונה. |
|
||||
|
||||
ותמונת השקד בשיא בדידותו כמו בסתיו. מעניין למה שקד לא עשתה מעשה עידית. לאלוהים הפתרונים. |
|
||||
|
||||
'נראה שהחברה הישראלית מורכבת משלושה גושים גדולים: שניים שרבים ביניהם, ושלישי שמורכב מכל חלקי האוכלוסייה — מצביעי ימין ושמאל, חרדים, ערבים וחילונים — שמעוניינים בעיקר להגיע להסכמות'. ----- הארץ |
|
||||
|
||||
''חבר כנסת זה יותר גרוע מאינסטלטור''. זאת טענה מוכרת אצל חרדים מהמגזר הליטאי כמדומני. למעלה מן הצורך הוא להעיר על הצביעות והגועל והבהמיות העולים מדבריו של איש ציבור. פשוט לא להאמין. לדעתי הייתה שם התפרצות פסיכוזית עם המפגש שלו עם המגזר דתי לאומי. |
|
||||
|
||||
זה המקום להזכיר שכבר עשור אני טוען כאן שהחרדים מהווים את האיום הקיומי המסוכן ביותר למדינת ישראל, הרבה יותר מכל פלסטיני עם סכין או איראני עם פצצה. |
|
||||
|
||||
היום כבר קל להגיד - יותר מלפני כמה שנים - שלפיד הוא בין הפוליטיקאים הכי מוצלחים בארץ. שאפו. |
|
||||
|
||||
כל אחד ואבוסו עימו. |
|
||||
|
||||
שמת לב שהשרץ רוצה לפוצץ את הבניין באמצעות D9? או שהאידיוט לא יודע בכלל מה זה D9, או שבזכות מוטי יוגב, השרץ המקורי, ועדת הסמוטריצ'ים שהצטרפה אליו, D9 הפך להיות סמל1 לכל מה שתפקידו לבער את הרע מן הארץ. החלק המדהים הוא לא שיש מי שחושב כך, אלא שנותנים לבעלי דעות כאלה להופיע בפני נערים. כולנו יודעים איך היו מגיבים כלפי מי שהיה אומר לתלמידי תיכון חילוני שהחלום שלו הוא לפוצץ את ישיבת "תולדות אהרן" או דומותיה. בהתחשב בקצב הריבוי אצל מגזרים שונים, התשובה לשאלה איך תיראה הארץ הזאת בעוד דור אחד או שניים אמורה להיות די ברורה לכל מי שלמד לימודי ליבה עד גיל 13. ______________ 1- "מטאפורה" כפי שלא מעט בני זונות2 אומרים להגנתו. 2- גם זאת, כמובן, מטאפורה, שכן מקצוען האמיתי של אמהותיהם של החארות3 האלה אינו ידוע לי. 3- אני מניח שהבנתם את העיקרון. |
|
||||
|
||||
אותיות באנגלית ומספרים זה כנראה לא החלק החזק שלו. לא צריך להגיד למה. |
|
||||
|
||||
הוא ער לתהייתך. |
|
||||
|
||||
אח, איזו התנצלות יפה וכנה מעומק הלב. אני אגיש עתירה לפסול אותו לפי סעיף 7 א. בבחירות הבאות. דב, מה דעתך? |
|
||||
|
||||
לעניין היזמה שלך להלן סעיף 7 א: 7א. (א) רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: (1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; (2) הסתה לגזענות; (3) תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל. לא ברור לי איך תשכנע לפסול את פינדרוס על סמך הסעיף הזה. לעניין דבריו של חה"כ פינדרוס, אני לא חושב כמוהו שבית משפט עליון מיותר במדינה, ואפילו בג"ץ כמוסד שמגן על אזרחים מפני פגיעת השלטונות אינו מיותר בעיני. אבל לדעתי צריך ששופטי בית המשפט העליון ייבחרו בשיטה אחרת באופן שייצגו לא רק את מפלגת מרץ, ושבג"ץ יפעל רק לקיום יעדיו המקוריים מלפני עידן ברק, כלומר שייתן סעד לאזרח שנפגע, ושרק לאותו אזרח שנפגע תהיה הזכות לעתור. אשר לצורת התבטאותו, זו חזרה על הדיון בדברי חה"כ לשעבר יוגב. לא אתן ציונים לפינדרוס ויוגב על שימוש במטאפורות כשם שלא נתתי ציון לחשין שאמר שיגדע את ידו של מי שירים ידו על בית המשפט העליון. ההתבטאויות האלה לא מפחידות אותי. שיתבטא כל אחד כרצונו. |
|
||||
|
||||
אני חושב שמי שמעדיף להקים ישיבה על פני בית המשפט העליון שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הוא רוצה אותה רק יהודית ולא דמוקרטית כי בשורש של מדינה דמוקרטית מודרנית נמצא האיזון בין שלוש הרשויות. הוא לא רק מעדיף עוד ישיבה- הוא חולם להרוס את בית המשפט העליון. הוא לא רוצה אפילו מראית עין של מדינה דמוקרטית. אולי לא אשכנע, אבל יש לי טיעון לא פחות חזק מזה שטענו נגד אחרים שניסו לפסול אותם, ומעניין יהיה לקרוא את ההתפתלויות בהחלטה. כשהתבטא כל אחד כרצונו זה נגמר רע. ואני חושב שכן נתת ציון לחשין. |
|
||||
|
||||
אמרתי שאני לא מסכים שלא צריך בית משפט עליון. אני חושב שהאיש פשוט לא חשב עד הסוף ומדובר סתם בפליטת פה. אבל אם יסתבר שהוא רציני והתכוון ממש לכך, אז אולי באמת אוכל להסכים אתך, ואכן הוא ראוי לפסילה לפי החוק הזה. אבל כמו כן ברור שאם פוסלים אותו צריך לפסול גם את כל היתר שראויים לפסילה כי אסור שתהיה אכיפה בררנית. בעניין הציון לחשין, אולי נתתי ואיני זוכר. אם תפנה אותי למקום, אולי אזכר ואוכל להגיב. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת "התכוון ממש לכך"? הוא הרי לא אמר שהוא הולך לעשות משהו, ואפילו לא הטיף לאחרים לעשות מעשה, הוא רק שיתף את הקהל בחלומות שלו. אדם מספר משהו, וכל הארץ גועשת. על מה הרעש והמהומה? איפה כל אבירי חופש הביטוי? מה קרה ליפי הנפש שמגינים על זכויות האדם של מסתננים וטרוריסטים אבל שונאים, כן, ממש שונאים, את החרדים וקופצים על כל פליטת פה1 שנאמרת בעידנא דריתחא ע"י חובש כיפה? דו-פרצופיים שכמותם. כל ילד מבין שכבודו בסך הכל הביע חוסר שביעות רצון ממוסד אנטישמי שרודף את החרדים מימים ימימה, והתכוון לכך שבארץ הקודש יש להחיל את חוקי ההלכה ולא את חוקי הגויים ימ"ש, ומי שחולק על זה שיעוף מכאן לאותן ארצות גויים, שכן לא בשבילו בנינו את המדינה. כדברי הרבב"ב: הסמול שחכו[כך] מה זה להיות יהודים. זה היה שרות לציבור שמתמצת 18,966 תגובות בפורומים שונים. _____________ 1- הערת העורך: בתשבצי הגיון "פליטת פה" היא רוק או קיא, כך שתיארת יפה את המצב. |
|
||||
|
||||
מה היית עושה בלעדיי? איך היית פורק? |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת איך? כפי שנהוג אצל בני תרבות (אני מתנצל על הפרסומת הפותחת, לא יודע איך אפשר להפטר ממנה). ____________ לידיעת השב"כ: אין לראות בסרטון המצורף אלא מטאפורה תמימה למה שהתכוונתי לומר שהוא: הייתי מוסיף לשגרת יומי קריאת עוד פרק בתהילים. |
|
||||
|
||||
אמרתי שצריך לעלות עם D9, לא אמרתי לפוצץ עם חומר נפץ, אלא אמרתי לשטח." חלומות על שיטוח מעיד על פוטנציאל להיות קבלן עפר ותשתיות. |
|
||||
|
||||
בהגדרת הציונות כתנועה אנטי שמרנית ומהפכנית יש פרדוקס מסויים. מצד אחד אין ספק שזה נכון. מצד שני - הציונות הרי ביקשה להשיב עטרה ליושנה, לחדש ימיה כקדם. לחזור אחורה לימי התנ״ך ולדמות היהודי הלוחם. שילוב פרדוקסלי כזה של קידמה פורצת דרך יחד עם חזרה לעבר מזכירה גם, להבדיל אלפי הבדלות - את האידיאולוגיה הנאצית. גם היא הייתה חדשנית, חתרנית ומהפכנית - ובד בבד ביקשה לחזור לימי העבר המפוארים של אבותיה הטיטאנים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |