|
||||
|
||||
נראה שהחסידים כל כך דבקים ברב, שכמה מהם מוכנים בהתנדבות לארח לו לחברה במרום בעוד כמה שבועות, פן ישתעמם לו. רק מה פשענו אנחנו וילדנו שנשלם בקריסה כלכלית, נפשית ובריאותית בגלל מתאבדי הכת? |
|
||||
|
||||
ואגב, (גם) לאור כל זה, אני לגמרי בעד הפסקת הסגר היום והחזרת הילדים למערכת החינוך (לפחות גנים וכיתות נמוכות). |
|
||||
|
||||
אני מבין שכשהיית ילד ושאלו אותך ''אם כולם יקפצו מהגג'' ענית ''כן''. |
|
||||
|
||||
בכלל לא. לדעתי, לאור הסגר הדיפרנציאלי הפוך, בחברה שמעניינת אותי - החברה החילונית - תועלתו של הסגר מעוטה ממילא, אבל נזקיו איומים ונוראים. כך שאני מעדיף קצת יותר תחלואה בחברה החילונית1 עם הרבה יותר רווחה נפשית וכלכלית. כשאני משלם מיליון שקל ומקבל פרארי - ניחא, אבל כרגע אני משלם מיליון שקל בעד יונדאי גטס בן עשר. תשאיר לי את מיליון השקל וקח לך את הגטס הזה, אני אסתדר בלעדיו. 1שממילא רחוקה מאות אחוזים מהחברה החרדית שלא מקיימת את הסגר - לו נתוני המדינה כולה היו כמו באר שבע, חיפה ותל אביב, מזמן אפשר היה להפסיק את הסגר, שלא לומר לא להתחיל בו כלל. |
|
||||
|
||||
הקצת יותר תחלואה הזו עלולה להידרדר מהר מאד להרבה יותר תחלואה. אני מכיר בזה שאני פריווילג מהבחינה הזו. אני עובד מהבית, והשנה האחרונה היתה בשבילי נפלאה מבחינת הקשר עם הילדים. אבל גם אם אני מנטרל את זה, נראה לי שהקטסטרופה שתצמח מחידוש הלימודים היא איומה. |
|
||||
|
||||
אם למדנו משהו מהחודשים נובמבר דצמבר, זה שגני הילדים (באזורים ירוקים וצהובים כמובן) לא מעלים את התחלואה. הקטסטרופה מאי חידוש הלימודים עצומה כבר עכשיו. וכמו שאמרתי, במגזר שמעניין אותי - שגם מתחסן בהמוניו מדי יום - איומה הרבה יותר מקורונה ונזקיה. במגזרים האחרים הלימודים פתוחים ממילא, אז מה זה משנה? |
|
||||
|
||||
אני לא מבין את הפסקה השניה שלך. |
|
||||
|
||||
קטסטרופת הסגר והחינוך היא מהאיומות בעולם המערבי. אי לכך, פתיחת הסגר ומערכת החינוך בערים הנורמטיביות תועלתה רבה הרבה יותר מההפסד השולי של קצת פחות סגר שממילא לא נאכף בערים הלא נורמטיביות שהן המשפיעות על התחלואה. במילים אחרות - מאחר ונתניהו שופך שמן למדורת התחלואה מדי יום (זה מה שאתה רואה בתמונה מקפיאת הדם ההיא, שלא תהיה לך טעות), אז לפחות בגזרת החינוך והמסחר כדאי לעשות הקלות. גם לשלם את מחיר הסגר הנורא וגם לא להפיק ממנו תועלת זה כבר ברמת בשר תותחים במקום אזרחים. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין למה זה כל כך נורא שבתי הספר סגורים. אתה מתייחס לתפקידם כבייביסיטר? |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לקרוא על הנזקים האיומים של לסגור ילדים צעירים בבית בלי לראות חברים ובלי להיות במסגרת. חלק מהנזקים האלה יישארו שנים. תגגל, תלמד. הנזקים יפרנסו מאות מחקרים ודוקטורטים בעשור הקרוב. גם במעגלים הקרובים אלי אני רואה נזקים נרחבים לילדים ונערים. |
|
||||
|
||||
לא יודע, אצלי הילד ממש אוהב את זה :| |
|
||||
|
||||
ילדים גם מאוד אוהבים ומסתפקים במאכלים עם עודף סוכר. זה שהוא אוהב את זה, זה לא אומר שזה טוב לו. הורים לא טובים בחינוך ילדיהם ורק מערכת החינוך מסוגלת למלא את העגלה הריקה שהילדים מביאים מהבית החילוני שלהם. כל יום בו הילד כלוא בבית הוריו1 הוא יום מבוזבז. _____________ 1 עם אינטרנט, אייפד, נטפליקס, יוטיוב ופליסטיישן ארורים. |
|
||||
|
||||
פעמיים התחלתי להגיב ומחקתי. אבל אני חייב לאמר שאתה מייחס חשיבות מאוד מופרזת ללימוד במיסגרות הפורמליות המימסדיות. שום עגלה ריקה. לימוד מהאינטרנט וספרים מביא יותר ידע איכותי למי שמעוניין ללמוד מאשר בית הספר. נטפליקס אינו מביא הרבה ידע, זה בידור והשכלה כללית (זו החלופה של ימינו לקריאת ספרים עד שנת 2000 בערך). הערך של לימוד בבית הספר הוא ערך חברתי: תימרוץ ללמוד ותימרוץ לקשרים חברתיים. מי שאוהב ללמוד לא זקוק לתימרוץ חברתי לשם כך. מי שזקוק לתימרוץ לא ילמד הרבה כך או אחרת. תימרוצים חברתיים ניתנים להעשות מחוץ לבתי הספר, הרבה יותר ביעילות. המסגרת הקיימת של בתי הספר היא מסגרת נושנה מלפני מאה וחמישים שנה ,מסגרת לא יעילה, היא שרתה את החברה עד שנת 2000 מקסימום. לא יזיק אם הזעזוע שבה ישבור את האינרציה שלה והסרבנות שלה להשתכלל. ספרים ומולטימידיה הם האמצעי הכי טוב להוראה, המורה רק אמור לשמש כסייע (תפקידו רק הכוונת מטרות ובחינות). |
|
||||
|
||||
אתה שופך את התינוק עם המים. זה שמערכת החינוך בארץ היא מאובן שלא מסוגל להשיג את מטרותיו, זה ענין אחד. המסגרת של בית ספר היא עניין אחר. מערכת החינוך המעולה של פינלנד, שכל העולם רוצה ללמוד ממנה, לא נטשה את בית הספר אלא עדכנה אותו. אחד הדברים הכי חשובים שם הוא שיתוף פעולה פיזי בין תלמידים. המורה שם הוא לא רק מפקח אלא דמות משמעותית, שנמצאת באינטראקציה מתמדת עם התלמידים. המשפט שלך '' מי שזקוק לתימרוץ לא ילמד הרבה כך או אחרת'' שגוי לדעתי מן היסוד. לא חסרים סיפורים של אנשים מצליחים שמצהירים שהם חבים את הצלחתם למורה שדרבן אותם ותמך בהם, ובלעדיו היו נשארים באשפתות. |
|
||||
|
||||
ואני מוסיף שלדעתי התרומה החברתית של בית הספר חשובה לא פחות מהתרומה הלימודית, ובזה גם בארץ תרומתו עצומה. בתור כבר-לא-ילד שהסבל העיקרי שלו מהעבודה מהבית שנכפתה עלינו השנה הוא הניתוק החברתי והבדידות, השמת מועקה שכזו על ילדים צעירים נראית לי לא רחוקה מבית כלא1. 1 עם תנאים מוטבים מבחינת אוכל ועוד, כמובן. |
|
||||
|
||||
קודם כל שפר מזלך. כל ילד מתנהג אחרת, ואין לי ספק שלחלק מהילדים מסתדרים היטב בבית ובזום. אבל לחלקים אחרים - ולא קטנים, כמו שמראות הכתבות שקישרתי1 - הנזקים גדולים, החל מעצם חוסרי החומר הנלמד ועד לנזקים חברתיים, רגשיים ונפשיים שלדעתי חמורים אפילו יותר. אני שמעתי על תלמידים מצטיינים (לשעבר?!) שהמורים שלהם החלו לחלק להם אפסים בכל פעם שלא נכנסו לשיעור ולא הכינו מטלות. 1 באחת מהן נאמר (מזכרון) ש-30% מילדי התיכון לא משתתפים בשיעורי זום. לא צריך תואר שני בחינוך כדי להבין את ההשפעה של שנת לימודים שלמה שלא נלמדה עבור תלמיד תיכון, שעשויה להשפיע בקלות על כל מהלך חייו. |
|
||||
|
||||
לא לכל ילד יש אב כמוך. |
|
||||
|
||||
לכן קראתי למבצע "חבר מביא חבר" (לגן העדן). פשענו הוא פשע ההזנחה, כמובן. אפילו *כעת* אין מפלגה גדולה ששמה בראש המצע שלה טיפול בבעיה החרדית, ואני מוצא את עצמי שוקל - בחלחלה רבה - להצביע עבור ליברמן. |
|
||||
|
||||
כחול לבן שמו את הנושא הזה במרכז בסבב ב' (או א'?). זה לא קידם אותם והמפלגות הבינו שלציבור אולי נמאס, אבל הם לא מוכנים לשנות דפוסי הצבעה בשביל זה. ולעצבן את המפלגות החרדיות יתנקם במפלגות הגדולות בשלב הקמת הקואליציה. לדעתי המטרה של ליברמן היא להפיל את נתניהו. הוא השתמש בנושא החרדי כדי שלא יתוייג בתור מי שהפיל ממשלת ימין ועכשיו משתמש בגם כדי לגייס קולות (סינרגיה לא רעה, בהתחשב בכך שרוב הימנים שמתנגדים לנתניהו הם חילונים), אך לדעתי לא תהיה לו בעיה לשבת איתם אם זה אומר קואליציה ללא נתניהו. |
|
||||
|
||||
כמו שכתב נחמיה שטסלר ביום שישי האחרון, לפיד זנח את הקו האנטי-חרדי שלו בעיתוי הכי גרוע. אבל אני בהחלט חושב גם עליו. |
|
||||
|
||||
ברוך הבא למועדון. |
|
||||
|
||||
מה הבעיה, לא למדנו מההפגנות ההמוניות שאין הדבקה בחוץ? |
|
||||
|
||||
תרגיל לכיתה ו' - מצא שלושה הבדלים בין המשל שלך לנמשל, והסבר למה הם מפריכים את האנלוגיה שלך. |
|
||||
|
||||
כיתה ו' זו כנראה דרישה קשה מדי. אם כך נעבור לציור השבועי לילד. יוסל'ה הלך ללוויה ואיבד את המסכה שלו. עזור ליוסל'ה למצוא לאן נעלמה המסיכה בציור הנ"ל. |
|
||||
|
||||
בתמונה שמביא הפונז בתשובה לתגובה זו מוצגים המונים, ואי אפשר למצוא עליהם אפילו מסיכה אחת. בתמונות אחרות שמצאתי מההלוויה של הרב סולובייציק יש כמעט לכל אחד מקהל הנוכחים מסיכה ולו על הצוואר. לכן אני מאד חושד שהתמונה הזאת לא לקוחה מההלוויה הספציפית הזאת. |
|
||||
|
||||
הנה המאמר המלא, שאר התמונות מראות מצב דומה - במקרה הטוב אחד מעשרה לובש מסכה. הגיע הזמן להתמודד עם העובדות ולא להפיץ פייק ניוז רק כי זה לא מתאים לאג'נדה. בתור מהנדס, הייתי שמח לשמוע את השערוך שלך למרחק הממוצע בין האנשים באירוע הנ"ל. |
|
||||
|
||||
אם זה לא היה ברור קודם: גם אילו התחמשו במסכות, דעתי היא שהיה צריך למנוע את הלווייה ואת ההפגנות. |
|
||||
|
||||
(ויש בודדים שעוטים מסכות גם בתמונה המדוברת, כך שהצדק עמך ולא עם דב. לכף זכות אומר שאולי יש רבים שם שכבר חלו והחלימו והם דנים היתר לעצמם) |
|
||||
|
||||
(תודה על היושרה וההסכמה על העובדות. לגבי כף הזכות - הצד השני שלה הוא שהסטטיסטיקה יותר מרומזת שברדיוס של 2 מטר מכל אדם שם יש פי חמישה לפחות מאומתים מאשר בהפגנה של תל-אביבים) |
|
||||
|
||||
התמונה הזו מרתיחה את הדם. אני רק אומר שלא צריך לירות לעצמנו ברגל בגלל שקבוצות של חרדים מחליטות להתאבד. |
|
||||
|
||||
אני אומר זאת בבוטות: קבוצות החרדים הללו שמחליטות להתאבד קטלניות יותר ממחבל חמאס שמחליט להתאבד בתוך אוטובוס עם נוסעים. מאחר ואנחנו יורים לעצמנו ברגל ממילא כשסוגרים את כולנו וילדנו בבית, השאלה היא פשוט איזה רגל אתה מעדיף ואיזה קוטר קליע. את התשובה שלי אתה כבר יודע, אני מקווה. |
|
||||
|
||||
בהסתכלות מעמיקה יותר אני רואה שתי דמויות רחוקות עם ''חשד למסיכה'' כך שאולי טעיתי בכך שלא מצאתי בתמונה שום מסיכה, אבל בתמונות אחרות כמעט כל דמות יש עליה מסיכה היכן שהוא וכאן רק שתיים ''חשודות'', כך שאולי בכל זאת ייתכן שבמאמר שולבה תמונה שנלקחה ממקום אחר. אבל ייתכן שאני טועה. |
|
||||
|
||||
כמות הפעמים ששמעתי אתמול את המילה "בלפור" כטיעון (מופרך, אבל לא באוזני כל השומעים כפי שאפילו ידידיה כאן מראה) לעניין ההתאבדויות ההמוניות אתמול מחזקת את דעתי שההפגנות בבלפור היו צודקות מאד וטפשיות באותה מידה. |
|
||||
|
||||
וככה נכנעים לדמגוגיה ושקרים ממוסדים. עצוב. |
|
||||
|
||||
כניעה לדמגוגיה זאת פרשנות אפשרית. הימנעות מללכת עם הראש בקיר היא פרשנות עדיפה לדעתי. |
|
||||
|
||||
הדמגוגיה תמיד תמצא שקר איפשהוא כדי להצדיק את חטאי צאן מרעיתה. תיכנע בענייני הפגנות, ישקרו על גני ילדים, תיכנע בגני ילדים, ישקרו על עובדי הייטק, תיכנע בענייני עובדי הייטק, ימציאו שקר אחר. התרופה לשקר היא האמת, לא הכניעה. הטענה שליהודים יש אפים גדולים והם שולטים על הבנקים באירופה גם שימשה תירוצים להרבה דברים, לומר שבגלל זה אסור ליהודים לקבל משרה בבנק לא תעזור לשום דבר. כנ"ל לגבי הטענות שהפגנות "חיי שחורים חשובים" הן תולדה של ארגוני קונספירציה שמאלניים. ביטול הפגנות BLM בגלל טענות שקריות שכאלה רק יעודדו בעתיד שימוש מוגדל בשקרים כאלה כמכשיר לדיכוי הפגנות. |
|
||||
|
||||
זה לא קשור רק לדמגוגיה של מנהיגים, אלא גם ובעיקר להתנהגות של האזרחים. אתה יכול להסביר באותות ומופתים למה אין אפילו הדבקה אחת מעשרת אלפים איש בבלפור, אבל החרדי שראה את התמונות לא יקרא את ההסברים שלך. |
|
||||
|
||||
ההתלות בהפגנות כסיבה להתנהגות של החרדים היא רק תירוץ בדיעבד. החרדים לא היו מתנהגים אחרת אילו המפגינים בבלפור היו מחליטים להפסיק את ההפגנות מתוך אחריות ציבורית בגלל מראית עין. כנ''ל גם האכיפה מולם לא היתה הופכת לקשוחה יותר. אנחנו יודעים בדיוק מדוע האכיפה מולם היתה רכה. |
|
||||
|
||||
השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם ההפגנות הועילו, הזיקו או שאין להן השפעה. אח''כ, אם יוסכם שהן לא הועילו, יהיה טעם לעסוק בשאלה הנלווית שהיא האם זה אחד מאותם מקרים בהם חישוב פשוט של תועלת אינו הדבר החשוב במקרה המדובר (למשל בגלל השפעה לטווח רחוק של שמירה על חופש ההפגנה). דעתי לגבי שתי השאלות ידועה (אם כי הפגן הפגנתי בהפגנות מקומיות בהן נשמר המרחק בין המפגינים). |
|
||||
|
||||
ההפגנות הזיקו לתחושת הסגר, בסגר השני. לא מעצם קיומן, אלא בגלל שנתניהו הפך אותן לדגל. לדעתי ממשלה לא יכולה לאסור על קיום הפגנות נגדה. זה יהרג ובל יעבור של דמוקרטיה. לדתיים יש את לימוד התורה, לליברל דמוקרטים יש את חופש הביטוי. |
|
||||
|
||||
מילה במילה מה שאריק אמר. והרי את בתי הספר הם פותחים למרות שלא פותחים בתי ספר בבלפור או בשיינקין, נכון? |
|
||||
|
||||
נכון. ועדיין, התרשמתי שבראשית האירועים היתה אווירת חירום שיצרה לכידות גבוהה יותר, וההפגנות היו מהגורמים להתפוגגותה. |
|
||||
|
||||
בערך באותו הזמן: * ראש הממשלה קרא לכולם לצאת ליהנות. * ממשלת החירום שהוקמה הייתה עסוקה בענייני ספחת * לא הוקמה ועדת הפיוס שהובטחה * ומה שבאותו הזמן עדיין לא נראה חשוב אבל הלך והתברר כחשוב: הממשלה לא הצליחה להעביר תקציב. ההפגנות היו כליא ברק להתפוגגות אווירת הלכידות. |
|
||||
|
||||
מניין לך שהצילום השמאלי הוא מהפגנה של מתנגדי ביבי בשנה האחרונה ? אני מהמר שמדובר בפייק של האיש שפרסם שני הצילומים: הוא שלף תמונה ישנה של הפגנה כלשהיא, שאינה קשורה להפגנות נוכחיות בבלפור. אין שום נתון שמצביע שמדובר ההפגנה המונית בבלפור, התמונה מטושטשת ללא סימנים מזהים כלשהן. לגבי התמונה מימין יש סימנים שמדובר באחת ההלוויות של חרדים שאירעה לפני מספר שעות (יש סימון של זמן פרסום הצילום וברטר שיש שם התקהלות חרדים). |
|
||||
|
||||
האיש שפרסם את שני הצילומים זה לצד זה הוא עבדך הנאמן. מקור התמונה מההפגנה הוא כאן וכפי שאתה רואה היא צולמה ביולי 2020. |
|
||||
|
||||
הפסדתי בהימור. |
|
||||
|
||||
ההפגנות בבלפור יוצרות יותר עניין תקשורתי משאר המחאות בכל רחבי הארץ גם יחד. וזה בלי קשר להפגנות האלימות בהרבה של הטרוריסטים זורקי האבנים (לא, אני לא מתכוון למחבלים, למרות שגם להם יש הפגנות בסביבה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |