בתשובה להפונז, 05/01/21 18:51
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 730709
התייחסתי לשגעון אחד ספציפי: איכר שותל מטע זיתים ומסביר לך שיעברו שלוש שנים עד המסיק הראשון. בשנה השניה הוא עוקר את המטע בגלל שלא היו פירות.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 730725
אכן תיאור מדויק.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 730730
איכר שותל מטע זיתים
זה לא איכר - זה חקלאי . ורצוי לכתוב לנטוע ולא לשתול.
------------
מוגש מטעם האקדמיה לעברית תקינה.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 730731
אבל הרי ברור מהתיאור של השוטה שמטרת האיש היתה לעקור את הפרדס מראש. זה סוחר נדל"ן‏1, לא חקלאי ולא נוטע.

1 או אולי רהיטים?
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 730743
והרי כבר הזהיר אותנו הנשר הגדול שאין ראוי לטייל בפרדס אלא מי שנתמלא כרסו לחם ובשר שכן "תנו רבנן: ארבעה נכנסו בפרדס. ואלו הם: בן עזאי ובן זומא, אחר ורבי עקיבא. [...] בן עזאי הציץ ומת... בן זומא הציץ ונפגע... אחר קיצץ בנטיעות, רבי עקיבא יצא בשלום."

שוטה הכפר קיצץ בנטיעות, לעומתו שוטה העיר הגדולה הציץ ונפגע וזקוק לישועות עד עצם היום הזה.
מענטש טראַכט און גאָט לאַכט 730745
כמה אירוני שהרבי מתלונן שמשיח עוד לא בא בפני האיש שחושב מאז ומתמיד שהוא עצמו המשיח ואין בלתו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים