|
||||
|
||||
התייחסתי לשגעון אחד ספציפי: איכר שותל מטע זיתים ומסביר לך שיעברו שלוש שנים עד המסיק הראשון. בשנה השניה הוא עוקר את המטע בגלל שלא היו פירות. |
|
||||
|
||||
אכן תיאור מדויק. |
|
||||
|
||||
איכר שותל מטע זיתים זה לא איכר - זה חקלאי . ורצוי לכתוב לנטוע ולא לשתול. ------------ מוגש מטעם האקדמיה לעברית תקינה. |
|
||||
|
||||
אבל הרי ברור מהתיאור של השוטה שמטרת האיש היתה לעקור את הפרדס מראש. זה סוחר נדל"ן1, לא חקלאי ולא נוטע. 1 או אולי רהיטים? |
|
||||
|
||||
והרי כבר הזהיר אותנו הנשר הגדול שאין ראוי לטייל בפרדס אלא מי שנתמלא כרסו לחם ובשר שכן "תנו רבנן: ארבעה נכנסו בפרדס. ואלו הם: בן עזאי ובן זומא, אחר ורבי עקיבא. [...] בן עזאי הציץ ומת... בן זומא הציץ ונפגע... אחר קיצץ בנטיעות, רבי עקיבא יצא בשלום." שוטה הכפר קיצץ בנטיעות, לעומתו שוטה העיר הגדולה הציץ ונפגע וזקוק לישועות עד עצם היום הזה. |
|
||||
|
||||
כמה אירוני שהרבי מתלונן שמשיח עוד לא בא בפני האיש שחושב מאז ומתמיד שהוא עצמו המשיח ואין בלתו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |