|
||||
|
||||
בירושליים היה רוב יהודי בכל הדורות למעט תקופה קצרה. זו העובדה שאותה שמעתי פעם, ואותה הבאתי. בכאלפיים השנים מתקופת בית שני ועד היום רוב הזמן הייתה רק "עיר מזרחית", ובכל זאת האמירה הזאת הייתה בתוקף. העיר המערבית היא סיפור חדש שבא בעקבות יציאת היהודים מירושלים הישנה (שבה הוו רוב), והקמת השכונות החדשות. אתה יכול להגיד את אותו דבר גם על חיפה היום: בחיפה יש רוב יהודי אבל שכונות המגורים של העיר התחתית הן ערביות. במה ה"אבל" הזה משנה ? |
|
||||
|
||||
ה''אבל'' הזה משנה כי חיפה היא עיר בקו הירוק עם מיעוט ערבי המרוכז בטריטוריה מסוימת. ירושלים היא בעצם שתי ערים שאוחדו איחוד מלאכותי (כשם שחלוקת ברלין היתה מלאכותית) והעיר המזרחית היא עוד אחת מערי הגדה. |
|
||||
|
||||
לא אחזור על הטעות. לא אכנס לדיון חסר תכלית על הגדרות. הגדר כרצונך. אם אתה רוצה להגדיר את החיים כמקרה פרטי של מוות זה גם בסדר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |