|
||||
|
||||
בירושלים היה בכל הדורות (למעט תקופה מאד קצרה) רוב יהודי. גבולות הקו הירוק הם גבולות שנקבעו במלחמה שכידוע לא הסתיימה בהסכמי שלום, ומעולם לא הוגדרו לפניה. גבולות פורמליים היו רק גבולות החלוקה. לכן, פורמלית, כל מה שמעבר לגבולות החלוקה הוא ''כיבוש''. פרוזדור ירושלים הצר בודאי לא תוכנן כך ע''י אבות הישוב. פשוט לא הלך. זה לא רק גוש עציון. את לטרון ניסינו לכבוש כמה פעמים ונכשלנו. הייתה גם בית הערבה. איני חושב שהגדה הייתה צפופת ישוב ערבי יותר מהגליל. בכלל אסור לשכוח שמספר כל הערבים ממערב לירדן היה אז כמאתיים אלף. |
|
||||
|
||||
המספר מאתיים אלף הוא מספר הערבים בתוך מדינת ישראל לאחר מלחמת השחרור. |
|
||||
|
||||
נראה שהפעם הגזמתי לצד השני. המספר שאני זוכר הוא חמישית מתושבי ישראל (כך זה, אגב, גם היום). המספר השני שאני זוכר הוא שגודל הישוב היהודי עם הקמת המדינה היה שש מאות אלף. מזה יוצא שמספר הערבים היה 150 אלף. 150/(600+150) זה 5 בדיוק. אגב, איך הגעתי לחשבונות האלה מהשוורים הנטבחים בספרד ממש איני מבין (כנראה שוב סדרת אותי באיזה שהוא תרגיל הסחה). |
|
||||
|
||||
אתה מלכתחילה קשרת את מלחמות השוורים לעלילות ישראל בשטחים הכבושים. |
|
||||
|
||||
איך קשרתי ? גרוש ספרד היה בגלל השטחים "הכבושים" ? הפרוטוקולים של זקני ציון נכתבו כמקדמה על חשבון השטחים "הכבושים" ? האשמת היהודים בכל צרות העולם ע"י היטלר והשואה באו בגלל יכולת חיזוי שלו בדבר כיבוש השטחים ? בידודה של ישראל באו"ם וגנויה שוב ושוב מהקמתה ועד מלחמת ששת הימים (דווקא לאחר מלחמת ששת הימים הורגשה הקלה בעניין זה) באו בשל "הכיבוש" ? איפה הזכרתי את "הכיבוש" ? חזרתי עכשיו לאחור לראות איפה התחיל כל זה. תגובתך לדבריי על ההתאכזרות לשוורים בספרד, והרמז בדבר התלבשות העולם דווקא על "חטאיהם" של היהודים, (במה קשורים השוחטים היהודים בהולנד לכיבוש ?), הייתה: "יש טענה לגבי צביעות האנגלים, שמתנגדים למלחמות השוורים בעוד שהם עצמם ממשיכים לצוד שועלים. אתה, בתור תומך הכיבוש, הזכרת לי את זה." אכן קלעתי. דבריך אלה היו הסחה מהעניין, והתקפה אישית בלתי עניינית. |
|
||||
|
||||
בירושלים היה רוב יהודי, אבל העיר המזרחית (למעט הרובע היהודי והר הצופים שנשאר בידינו) היתה ערבית. |
|
||||
|
||||
בירושליים היה רוב יהודי בכל הדורות למעט תקופה קצרה. זו העובדה שאותה שמעתי פעם, ואותה הבאתי. בכאלפיים השנים מתקופת בית שני ועד היום רוב הזמן הייתה רק "עיר מזרחית", ובכל זאת האמירה הזאת הייתה בתוקף. העיר המערבית היא סיפור חדש שבא בעקבות יציאת היהודים מירושלים הישנה (שבה הוו רוב), והקמת השכונות החדשות. אתה יכול להגיד את אותו דבר גם על חיפה היום: בחיפה יש רוב יהודי אבל שכונות המגורים של העיר התחתית הן ערביות. במה ה"אבל" הזה משנה ? |
|
||||
|
||||
ה''אבל'' הזה משנה כי חיפה היא עיר בקו הירוק עם מיעוט ערבי המרוכז בטריטוריה מסוימת. ירושלים היא בעצם שתי ערים שאוחדו איחוד מלאכותי (כשם שחלוקת ברלין היתה מלאכותית) והעיר המזרחית היא עוד אחת מערי הגדה. |
|
||||
|
||||
לא אחזור על הטעות. לא אכנס לדיון חסר תכלית על הגדרות. הגדר כרצונך. אם אתה רוצה להגדיר את החיים כמקרה פרטי של מוות זה גם בסדר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |