|
||||
|
||||
המדד הוא לא "מה אריק מהאייל הקורא אמר שצריך לעשות" (עם כל הכבוד לאריק), אלא מה מדינות אחרות עשו אחרי הגל הראשון. אם זה יעלה למחלוקת אנסה למצוא נתונים, אבל אני בטוח שמדינות אחרות *לא פתחו* את מערכת החינוך שלהן בבת אחת. מדינות אחרות *שיפרו* את היכולת שלהן לאתר נדבקים במהירות. מדינות אחרות *הגבירו* את כמות הבדיקות שהן מסוגלות לעשות. מדינות אחרות קבעו *שבועות מראש* מה יהיה סדר פתיחת המשק עם קריטריונים ברורים שהיא אשכרה בדקה ועמדה בהם. הניסיון להאשים את הציבור בברוך הזה גובל באי-מוסריות של ממש. הציבור ישב בליל הסדר לבד בבית, בזמן שראש הממשלה והנשיא אירחו את בני המשפחה שלהם. הציבור הפסיק לקיים אירועים בזמן ששר הבריאות אירגן מסיבת יום הולדת לאישתו בנוכחות עשרות אנשים. בכל מדינה מתוקנת (שים לב שלא כתבתי "בכל מדינה מתוקנת אחרת"), נציג ציבור שנוהג כך היה מפוטר או מתפטר. והיו מקרים. אבל בישראל לא רק שהם נשארים בתפקידם, אלא יש להם את העוז לבקר התנהלות של הציבור. כשהוחלט לסגור מסעדות, מסעדנים ששיתפו פעולה עם ההנחיות מכרו את המלאים שהיו להם המכירי הפסד, רק כדי להבין כמה שעות (שעות!) לאחר מכן שהם יצאו פראיירים כי הממשלה נבהלה והחליטה לפתוח את המסעדות מחשש ל"חרם". מה אדם רציונלי אמור להבין מזה? שההנחיות לא באמת חשובות אם יש לך מספיק כח להתעלם מהן. נכון, יש הבדלים תרבותיים בין מדינות וישראל היא לא דרום קוראיה או יפן. אבל חלק מתפקיד ממשלה הוא לגרום לאזרחים לשתף פעולה עם ההנחיות שלה, לא להנחית הנחיות חדשות מדי פעם ולצפות שהציבור יעמוד בהן. מה שהממשלה הזאת עשתה הוא בדיוק ההפך - הדגימה לציבור שהיא עצמה מזלזלת בהנחיות ושרק פראיירים משתפים פעולה. עם התנהלות כזאת, אין לה (או לך) שום זכות לבוא בתלונות לציבור. |
|
||||
|
||||
זאת ועוד - מדינות אחרות תחקרו את הגל הראשון, על כשליו ובעיותיו, הפיקו לקחים ולמדו איך להשתפר לקראת הגל שני (וגם בין הגלים). פה לא תחקרו ולא הסיקו כלום - והרי למה לתחקר שלטון שאינו טועה לעולם? |
|
||||
|
||||
מה עשו מדינות אחרות מצחיק. הכתבה הזו מ 26/3, שלשה ימים אחרי התגובה שלי. ושם אנחנו מוצאים את "המתווה המסתמן, לפיו בדיוק בעוד שבוע (3.5) יחזרו בהדרגה ללימודים תלמידי כיתות א' עד ג', בקבוצות של כ-15 תלמידים. כיתות ד' עד ט' יישארו בשלב זה בבית, ותלמידי כיתות י' עד י"ב ילמדו לבגרויות מרחוק או בקבוצות קטנות." איך זה נגמר בסוף, כולם יודעים. |
|
||||
|
||||
אכן, מדינות אחרות לא פתחו את מערכת החינוך בבת אחת. באיטליה למשל לא פתחו כלל את מערכת החינוך ל-2019/20 ויתחילו רק בשנת הלימודיםן הקרובה. בגרמניה פתחו בטפטוף איטי להפליא - תחילה קבוצות תלמידים ספציפיות שעומדות בפני בחינות חשובות ולמדו במשמרות, אחר כך כיתות שעומדות בפני סיום שלב (סיום בי"ס יסודי וכו') ורק בסוף את כל המערכת, כשברוב גרמניה הפתיחה היתה בקבוצות קטנות ומפוזרות - ברמה שכל תלמיד קיבל שבוע לימודים אחד, של שלוש שעות ביום, לפני סוף השנה, רק כדי 'לסמן' את סוף השנה (בשתיים-שלוש מדינות פדרליות שהתחלואה בהן היתה נמוכה מאוד מאוד התקיימו לימודים יותר מסודרים, כפוף למגבלות שונות ומשונות). רק עכשיו - עם תחילת שנת הלימודים החדשה - מתחילים פתיחה מלאה. אני לא יודע איך זה במדינות אחרות באירופה אבל אני מאמין שבכולן זה היה יותר בזהירות מאשר בישראל. הערה שנייה: אם מחפשים גורם בודד, הגורם המובהק ביותר להאצת גל השני לא היה פתיחת התיכונים אלא אישור האירועים באולמות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |