|
||||
|
||||
לא ממש ברור לי שהמשך קיומה של מדינת ישראל הוא ערובה להמשך הקיום של הישראליות קימים מיעוטים לאומיים רבים ללא מדינות. ברור שהציונות החילונית מוצאה מהמפגש של היהדות כפי שהתהותה בימי הבנים עם ההשכלה המודרנה אך הטענה שלי שגם האורתודוקסיה בלבושה הנוכחי היא תוצאה של המפגש הזה והיא איננה תופעה הקימת מקדמת דנא (למרות שהיא טוענת שכך הוא). והשאלה היא האם האורתודוקסיה בלבושה הנוכחי יכולה להתקים ללא מדינת ישראל לא ידוע לי על קיומם של קהילות אורתודוקסיות ענפות מחוץ למסגרת של המדינה הישראלית. בעולם המערבי לפחות הם פלג אחד מיני רבים.ומחוץ לו הם כבר כמעט ואינם קימים אחרי העליות הגדולות של שנות החמישים. |
|
||||
|
||||
ובברוקלין היית? |
|
||||
|
||||
ובמונסי (גדולה אולי כמו ק''ק בני ברק) ובקרית יואל |
|
||||
|
||||
רק בתור תיר ואני מתקן את הניסוח אין הגמוניה אורתודקסית מחוץ למדינת ישראל.הטענה להגמוניה אורתודוקסית בעם היהודי קשורה בעבותות לעובדה שם יצרו מערך הגמוני התוך המסגרת המדינית היהודית. זה לפחות הרושם שלי למישהו יש סטטיסטיקה על התפלגות הזרמים ביהדות ארה''ב. |
|
||||
|
||||
או קיי אז שני דליים של חומוס ודיסק של שרית חדד הם הערובה להמשך הישראליות ..וברצינות, אני חושב שזה נושא בפני עצמו. בקשר לעניין היהדות (ופה אני החילוני מנסה להסביר לוגית את טענתי) : א. האם היהדות הרפורמית פתוחה יותר לנישואי תערובת מאשר היהדות האורתודוכסית ? ב. האם היהדות הרפורמית פתוחה יותר לשינויים עתידיים כולל "אימוץ" מנהגים זרים מאשר היהדות האורתודוכסית? ג. האם שמירת הקיים (תפילות חגים וכו) הם פועל יוצא של אמונה (באל) או צורך אישי העלול להשתנות ? תשובות לשאלות הנ"ל מובילות אותי למסקנה אחת (יתרון היהדות האורתודוכסית). אני גם חושב שבישראל הנושא פחות משמעותי (בגלל אופיה היהודי של המדינה וההשפעה שיש לזה גם על יהודים חילוניים וכמובן גם על הרפורמים ). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |