|
||||
|
||||
בג''ץ קבע בזמנו, שהפטור הגורף לבחורי הישיבות הוא בבחינת פגיעה בעקרון השוויון וזאת היתה העילה המרכזית להכרזה עליו כבלתי חוקי. האם בג''ץ שוב ישתמש בעקרון השוויון על מנת לפסול את ההחלטה או אולי ישתמש בעקרון השוויון כדי לקבוע, שיש כאן פיצוי הולם למשרתים בצבא. (ולכן אין עילה לגיוס בחורי הישיבות) |
|
||||
|
||||
ערביי ישראל אינם יכולים (עד כמה שאני יודע) לשרת בצבא, ולעומת זאת החרדים יכולים. לכן, אי קבלת ההטבות היא בחירה מודעת שלהם (לפחות מעכשיו והלאה). לעומתם (ולעומת הערבים) החילוניים לא יכולים *שלא* לשרת בצבא (אם כי אפשר כמובן לנסות להתחמק), ואין להם האופציה להחליט (כפי שיש לחרדים) אם לשרת ולקבל הטבות אם לאו. איך שלא תסתכל על זה, יש פה הפרה של עקרון השיויון לטובת החרדים. |
|
||||
|
||||
ערביי ישראל יכולים להתנדב לשרות צבאי, ומקצתם (בעיקר נוצרים ובדואים) אף עושים זאת. |
|
||||
|
||||
אז נכליל גם את הערבים בעניין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |