|
ושוב אתה מפספס את הטיעון העיקרי של התגובה שלי. הטיעון לא היה 'אני יודע שצריך לפתוח את מערכת החינוך'. הטיעון היה, שאם אותה ממשלה מחליטה מצד אחד לסגור גנים ויסודיים לאוכלוסיה אחת, ומצד שני לפתוח חטיבות ותיכונים לאוכלוסיה אחרת - וזאת כשהאוכלוסיה השנייה יותר מדבקת פעמיים, הן בגלל הגיל והן בגלל המגזר - זה אומר שההחלטות שלה לא קוהרנטיות בפרמטר של בריאות הציבור ורווחתו.
אם מסוכן - סגרו לכולם, וודאי לאוכלוסיה המדבקת בריבוע. אם לא מסוכן - פתחו לכולם, וודאי לאוכלוסיה המדבקת פחות בריבוע.
כאשר המערכת פועלת באופן לא קוהרנטי (ועם השלכות משמעותיות על תוצאות הפעולה), התגובה הרציונלית היא שיש כאן מה שקרוי בפיזיקה 'משתנים חבויים', שגורמים למערכת לפעול על פי פרמטרים שונים מאלה שאתה חושב שהיא פועלת לגביהם.
רק אויה, המשתנים כאן לא ממש חבויים, הם ברורים לכל מי שעיניו בראשו ובעל הבנת הנקרא, ויכול למשל לקרוא את ההסכם הקואליציוני האחרון ולהסיק מסקנות. יש שיטענו שהם משתנים מהמקפצה.
|
|