|
||||
|
||||
ועכשיו אני מאזין לראיון עם פרופ' רגב. שלא כמוך וכמו אריק, למשל, שכל כך יודעים, היא, כמוני, בעיקר לא יודעת. היא אומרת שלפי המחקרים שאותם כולנו קוראים כנראה הילדים מדביקים פחות. וכיוון שהם בכל זאת מדביקים יכול להיות מסוכן לפתוח את מערכת החינוך. אבל מצד שני צריך בסופו של דבר לפתוח את המערכת, וההחלטה לא פשוטה. את העניין הזה של הצלת נתניהו היא שוכחת לציין. איזה פיספוס. . . |
|
||||
|
||||
ושוב אתה מפספס את הטיעון העיקרי של התגובה שלי. הטיעון לא היה 'אני יודע שצריך לפתוח את מערכת החינוך'. הטיעון היה, שאם אותה ממשלה מחליטה מצד אחד לסגור גנים ויסודיים לאוכלוסיה אחת, ומצד שני לפתוח חטיבות ותיכונים לאוכלוסיה אחרת - וזאת כשהאוכלוסיה השנייה יותר מדבקת פעמיים, הן בגלל הגיל והן בגלל המגזר - זה אומר שההחלטות שלה לא קוהרנטיות בפרמטר של בריאות הציבור ורווחתו. אם מסוכן - סגרו לכולם, וודאי לאוכלוסיה המדבקת בריבוע. אם לא מסוכן - פתחו לכולם, וודאי לאוכלוסיה המדבקת פחות בריבוע. כאשר המערכת פועלת באופן לא קוהרנטי (ועם השלכות משמעותיות על תוצאות הפעולה), התגובה הרציונלית היא שיש כאן מה שקרוי בפיזיקה 'משתנים חבויים', שגורמים למערכת לפעול על פי פרמטרים שונים מאלה שאתה חושב שהיא פועלת לגביהם. רק אויה, המשתנים כאן לא ממש חבויים, הם ברורים לכל מי שעיניו בראשו ובעל הבנת הנקרא, ויכול למשל לקרוא את ההסכם הקואליציוני האחרון ולהסיק מסקנות. יש שיטענו שהם משתנים מהמקפצה. |
|
||||
|
||||
כאן אתה סתם נסחף. כשמחליטים מה לפתוח ומה לא צריך לשקול לא רק את הסיכון מהפתיחה אלא גם את התוצאות האפשריות של המשך מניעת הלימודים. איך אפשר להשוות לימודי חול חסרי ערך ממשי כמו מתמטיקה, מדעים, היסטוריה, ספרות וכיוצא באלו, עם לימודים של כתבי הקודש, אותן אמיתות נצחיות שהן מקור החיים של העם היהודי לדורותיו, אה, כן, וגם של הבלוק הימני, סלע קיומנו? |
|
||||
|
||||
אהה, אכן נסתרות דרכי המשתנים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |