|
||||
|
||||
לדעתי חברת אלעל גדולה על מדינת ישראל. בכלכלה מרקסיסטית הייתי מייקר מאד מאד את מחירי הטיסות באלעל כדי לדכא את תיירות הנופש הבינלאומית שהיא צרה לא פחותה מפליטת CO2. מאחר ואנו בכלכלת שו"ח, אני חושב שמימון חוסר היעילות והבזבוז של אלעל ממיסיהם של אלו שלא יפוטרו בישראל הוא שגיאה. השימוש בטיעון הביטחוני הוא שורש ידוע של כל מיני בזבוזיםושחיתויות. לצרכים הביטחוניים די בחברה קטנה שתתרכז בהטסת מטענים למספר קטן של יעדים ברחבי העולם. החברה תוכל גם להטיס את שליחי המדינה למקומות שליחותם בתנאים ומחירים צנועים (low cost). לא צריך יותר מזה. אין צורך בחברת מטוסים לאומית כדי שלחרדים יהא עוד מקום לכפות את גחמותיהם על סביבתם (מזון כשר למהדרין ניתן להשיג לדעתי גם בחברות זרות). במקרה הדחק אפשר להשתמש במטוס של ביביגנץ (שני מטוסים?). |
|
||||
|
||||
בטח יש סעיף בהסכם הקואליציוני שמפרט מה קורה אם המטוס הזה מתרסק. לא אתפלא אם הסעיף הזה לא פריטטי. |
|
||||
|
||||
במחשבה שנייה, כאחד מלקחי הקורונה אולי לא כדאי להזדרז לוותר על ''ייצור מקומי'' ולהסתפק ביכולת מקוצצת כנפיים שלא תספיק בשעת צורך. ועדיין, אין טעם לבזבז זמן על מו''מ עם אלעל במתכונתה הקיימת שתעשה כל מאמץ להמשיך את החגיגה. עדיף לתת לחברה להתפרק ולהקים על חורבותיה ועל בסיס חברות קטנות יותר משהו הרבה יותר חסכוני ויעיל. טייסים הם אנשים ברוכי כשרונות שיוכלו למצוא עבודה גם ללא קוקפיט וידית דחף. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |