ולערבב 717711
1. אל על בצרות לא מהיום‏1
2. היא כבר מקבלת מתנות מהמדינה‏2 לא מהיום.
3. חשבתי שהקימו ועדה‏3 לצורך העניין? כמובן שלא. שיטת השקשוקה עובדת.

_______________

1 דה מרקר 29.5.2019 הרבעון הראשון הגרוע בתולדותיה: אל על הפסידה 55 מיליון דולר
2 <דה מרקר 8.2.2020 אם עד 2013 עלויות אבטחת התעופה בחו"ל נחלקו 70% המדינה ו–30% החברות, הרי שמאז ההסכם כמעט כל העלות היא במימון המדינה: 97.5% מעלות אבטחת התעופה בחו"ל ממומנים על ידי המדינה...שינוי נטל המימון גרם לאינפלציה משונה בסעיף עלויות אבטחת התעופה הישראלית: בעוד מספר הטיסות המאובטחות של החברות הישראליות זינק מאז הסכם השמים הפתוחים ב–50% (הנתון הזה שנוי במחלוקת — אל על טוענת כי הנתון זינק ב–70%) — עדות, אגב, שהתחרות החדשה שהביאה הרפורמה לא הזיקה לחברות הישראליות — תקציב אבטחת התעופה זינק ב–100%, והוא מגיע כבר למיליארד שקל בשנה.
3 דה מרקר, 19.2.2020 תוקם ועדה שתבחן את ההשלכות של החלטות הממשלה בנוגע לנגיף קורונה על חברות התעופה הישראליות - כך הוחלט בדיון רב-משתתפים להיערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה, שניהל היום (ד') ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
ולערבב 717712
ומכאן יש כבר מקור לכמעט רבע מעלות ההלוואה: ביטול רוב הטיסות במשך כמעט חצי שנה חוסך למדינה המון כסף על אבטחה.
ולערבב 717726
מספר הטיסות אינו בהכרח עדות שהתחרות לא הזיקה. יתכן שמספר הטיסות עלה אבל הרווח מכל טיסה ירד. בכל מקרה, אם זה מה שקרה אז הצרכן נהנה מההסכם ללא ספק.
ולערבב 717735
הצרכן נהנה מהסכם שמיים פתוחים [ויקיפדיה], שהוריד את מחירי הטיסות לישראל כמו שהתחרות בסלולר הורידה את מחירי המנוי- בחדות. החברות הישראליות קיבלו את הסוכריה הזו בתמורה.
"ב-‏21 באפריל 2013 אישרה ממשלת ישראל את הסכם שמיים פתוחים...בתגובה להסכם שבתו חברות הטיסה הישראליות במשך כיומיים. השביתה הסתיימה לאחר שהוסכם כי הממשלה תממן 97.5% מעלויות האבטחה של חברות התעופה"

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים