|
||||
|
||||
מערכות היירוט האמריקאיות, עד כמה שיש כאלה (אין להם, למשל, מערכת כמו החץ שלנו) לא מיועדות להגן על ארה"ב ממתקפת טילים רוסית נרחבת. לרוסים יש די טילים כדי להרוות כל מערכת כזו - בדיוק כפי שמערכות היירוט שלנו לא תוכלנה להגן מפני מתקפה רחבה של החיזבאללה. המערכות האמריקאיות הן בעיקר להגנה על מטרת נקודה - במיוחד אם המטרה הזו היא במקרה נושאת מטוסים. לשם כך פותחו ספינות האייגיס ומערכות אחרות. ההגנה מפני מתקפה גרעינית רחבה היא בידיעה שהתוקף יושמד גם הוא. בינתיים בדקתי קצת לגבי המערכת הרוסית. לפי המידע כאן ובאתרים אחרים, מדובר על טיל שלמעשה אינו יוצא כלל מגבולות האטמוספירה: במקום שהמאיץ ירים את הרש"ק לגובה של מסלול LEO הוא מרים אותו לגובה נמוך יחסית של 100 ק"מ ומאיץ אותו למהירות עצומה, ואז משחרר אותו לגלוש במסלול שטוח. אחת התוצאות ההכרחיות מכך היא טווח נמוך יחסית לז'אנר - כ-6000 ק"מ "בלבד". כמו כן נאמר שם שהרוסים התכוונו לפתח את הטיל על בסיס משגר נייד אבל בסופו של דבר פיתחו אותו לשיגור מתוך סילו בגלל אילוצי תקציב. גם זה מעורר תהיה - טיל עם טווח לא ארוך במיוחד שאתה משגר אותו מתוך סילו שמקומו קבוע וידוע הוא מוגבל מראש בבחירת המטרות, וגם נמצא תמיד בסכנת השמדה בפתיחת קונפליקט (או מצד מערכות הגנה שמטרתן לפגוע בטיל בשלבי ההמראה, כשעוד לא פיתח את המהירות). עוד שאלה מענינת היא לגבי התמרון. הרוסים מתארים את יתרונו העיקרי של הטיל לא במהירותו העצומה אלא בכך שהוא ניתן לתמרון ולכן יכול לחמוק ממערכות הגנה, אבל מהירות וכושר תמרון אינם חברים כל כך טובים - ותמרון בכל מקרה גורם לשחיקה של המהירות. בקיצור, לא ברור לי. |
|
||||
|
||||
אכן קצת לא ברור - 27 מאך זה קצת יותר מהר ממהירות הכניסה לאטמוספירה של מעבורת החלל. וראינו מה קורה במהירות כזו כשאתה לא בדיוק בזוית מסוימת ומרופד בלבנים קרמיות שקשה מאד להאמין שירפדו את חרטומו/גחונו של כל טיל שכזה. |
|
||||
|
||||
מועתק ממישהו מהקוראים של האקונומיסט: The propulsion isn't the main issue jet builders have faced to step in the hypersonic era, the aircraft resistance to heat is.
The solution lies in -simply- staying away from the heat... Neither the article nor the video do mention that all these advances are made possible thanks to the use of Magnetohydrodynamics (MHD) : the art of isolating the aircraft's hull from the airflow with a layer of plasma created by the aircraft's hull when it reaches hypersonic speed. By setting an important network of magnets and running a very intense electric current on the hull to exploit the Lorentz force, it prevents the aircraft from the burning airflow. 1- The hypersonic airflow approches the aircraft's head and compresses brutally hereby heating at a high temperature where it becomes ionized thereby becoming electricity transmitting and so interacts with the network of magnets and electricity wires places under the hull. 2- The airflow transforms a part of its kinetic energy into electricity at the plane's front and thereby slows down. This happens because of the Lorentz force: interaction between a moving fluid that permits electricity, magnetic field and electricity. 3 - The electricity "produced" at the front is directly retransmitted to the air at the rear of the aircraft where the opposite process takes place: it accelerates the ionized air. It works (I admit I haven't experimented it in my garage), it was achieved about two decades ago by the US, the Russian had exactly the same vision but at times of the fall of the USSR they never could find the budget to build it (the Ajax aircraft) and it went declassified : it is the reason why now more or less accurate infos about this technology can be found on the internet. While the article's development about the propulsion is quite pertinent its title can be even better applied to that hull's plasma confinement. |
|
||||
|
||||
אופס. שוב שליחה מוקדמת. אם כך העסק באמת עובד, אולי אפשר לייצר דור חדש של מעבורות חלל בטוחות יותר. |
|
||||
|
||||
ואולי גם חדשות טובות להפקת אנרגיה מהיתוך ע''י כליאה מגנטית. אני באמת מקווה שהמנוולים מבלפים. להצליח לשלוט בפלסמה לוהטת שידועה בחוסר היציבות שלה זה הישג טכנולוגי משמעותי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |