|
||||
|
||||
בינתיים שני הפרוייקטים לא צפויים להסתיים לפני 2026, אז ההימור שלי די בטוח. ותיקון טעות: כעת, עם שלוש מסילות באיילון, הקיבולת היא 14 רכבות בשעה. שדרוג מערכת האיתות יאפשר להעביר 17 רכבות בשעה על אותן מסילות בשנת 2023, מסילה רביעית תגדיל את הקיבולת ל 26 רכבות בשעה ב 2026, ו 6 מסילות יאפשרו 40 רכבות בשעה ב 2040 אי"ה. |
|
||||
|
||||
נושא הקיבולת מוזר בעיני. בברלין, הקו המעגלי שמקיף את מרכז העיר מורכב מזוג מסילות שעליהן נעות 15 רכבות בכל כיוון בשעה (כלומר 4 דקות בין רכבת לרכבת). באיילון בין תל אביב סבידור ובין תל אביב ההגנה, על שלוש מסילות נעות בשעת השיא 12 רכבות בשעה בכל כיוון, 8 על זוג המסילות ו-4 על המסילה הבודדת. למה בברלין אפשר להעביר כמעט פי 2 רכבות על מסילה מאשר בתל אביב? |
|
||||
|
||||
האמת היא שמתבקשת כאן תגובה על היעילות של רכבות גרמניות, אבל אני מניח שלא זה הענין. אולי בברלין זה מסלול מעגלי שרכבות לא נכנסות ויוצאות אליו וממנו ולכן גם לא צריכות לעקוף, אין המתנה לעיתוק או לרמזורים אדומים וכיו"ב? |
|
||||
|
||||
בערך חצי מהרכבות הן רק בקו המעגלי (קווים S41 ו-S42) והחצי השני הם או קווים שחוצים את העיר ועוברים בין רבע לחצי מהמעגל או כאלה שמתחילים או מסתיימים בתחנות הראשיות שעליו. |
|
||||
|
||||
ועוד יותר מתבקשת תגובה על זה שבגרמניה הרכבות חוזרות ריקות, או משהו בכיוון... |
|
||||
|
||||
אכן מוזר. מסתבר גם שיש נתונים סותרים. סט אחד של נתונים אומר שהקיבולת הנוכחית של 3 מסילות באיילון היא 14 רכבות בשעה (17 אחרי שיפור מערכת האיתות)1, ושל 4 מסילות היא 26. הסט השני טוען שהקיבולת הנוכחית היא 20 רכבות (28 אחרי שיפור מערכת האיתות) ושל 4 מסילות היא 402. ___________ 1 מסילת איילון [ויקיפדיה] 2 מהירות רכבות בין-עירוניות בארץ ובאירופה ובחינת הצעדים הנחוצים לשם העלאת מהירות הרכבות בארץ מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מאי 2011, עמוד 7. לפי המסמך המידע נלקח מאתר הרכבת, אבל הקישור שבור. |
|
||||
|
||||
אם תסתכל בלוח הזמנים (למשל בין תחנות סבידור וההגנה) תראה שבשום שעה אין יותר מ-12 רכבות לכיוון. |
|
||||
|
||||
רגע, אולי סט אחד סופר לכיוון אחד והשני לשני הכיוונים? כך המספרים של הקיבולת הנוכחית מסתדרים- 14 לכוון או 28 לשני הכיוונים (כאשר השיפור מ 20 ל 28 מדבר על שדרוג קודם של מערכת האיתות) |
|
||||
|
||||
מעניין שהנתונים שאתה מביא מתיחסים לשדרוג מערכת האיתות אבל לא מזכירים את החשמול. אני סברתי שהחשמול אמור לייעל את המערכת במקטעים העירוניים כיוון שרכבת בהנעה חשמלית מאיצה הרבה יותר מהר, ובמסלול מרובה עצירות כמו האיילון זה משמעותי מאד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |