בתשובה להפונז, 28/10/19 3:58
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710569
בעבודה שלי מנסים לתמרץ את השימוש בקארפול והודיעו לציבור הנהגים (והטרמפיסטים הפוטנציאלים) שהוקמה בווייז קבוצה סגורה לעובדי החברות שבמתחם והטרמפיסטים שישתמשו בשירות ישלמו 2 ש"ח לנסיעה בלבד, בעוד שהנהגים יקבלו תשלום מלא על הוצאות הנסיעה. ההפרש ממומן על ידי החברות (ואולי גם על ידי גוגל?). אני יודע שיש ניצול לרעה של השירות, למשל בני זוג שעובדים במתחם ובכל מקרה נוסעים ביחד ועכשיו מקבלים תשלום על כך, אבל יש גם עובדים שמשתמשים בשירות כדי להפחית את הוצאות הנסיעה שלהם.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710572
כן ירבו.
עם הזמן ועקומת הלמידה בסוף כולם ירוויחו.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710599
בוא נעמיד את ההתלהבות שלך למבחן: איזה נתון/תסריט יגרום לך להודות בעוד שנה (/חודש/תקופה לבחירתך) שמהלך ה'נתיב פלוס' היה כושל וראוי להפסיקו?
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710601
אם הוריד פחות מ 10% מהמכוניות מהכביש אני אגיד שנכשל.
אני מעריך שנקודת האיזון היא בסביבות 10%-
- הנהגים שמשתמשים בקארפול‏1 מרוויחים פעמיים: גם מנסיעה מהירה יותר בנתיב הייעודי, וגם מההפחתה הכללית במספר המכוניות בתוך תל אביב (איילון וכו')
- הנהגים שלא משתמשים בקארפול נענשים כי הנתיבים שלהם עמוסים יותר‏2, אבל מרוויחים מירידת העומס בצווארי הבקבוק בתוך העיר.
- כולם מרוויחים- פחות זיהום אוויר וכו'.

המצב האופטימלי הוא שירדו שישית מהמכוניות מהכביש, אבל זה בעולם אוטופי.

איך סופרים?
הבנתי שיש נתון של מספר הנוסעים פר רכב. עליה של פחות מ 11% בנתון הזה‏3 תהיה כשלון.
___________
1 לפחות 20% מהנהגים, כי יש 2+ וגם 3+.
2 80% מהמכוניות משתמשות ב 67% מהנתיבים
3 בהנחה שהוא ספציפי למקומות ולשעות הרלבנטיים, אחרת צריך להעריך.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710610
יפה. אסל לדעתי אתה מקל ולא מודד את הנתון האמיתי.
מאחר ותלות זמן הנסיעה בכמות הרכבים רחוקה מלינארית (למשל, לא אתפלא לגלות ששני שליש מהרכבים על שני שליש מהנתיבים נוסעים יותר לאט מאשר מאה אחוז מהרכבים על שלושה נתיבים. וזה אפילו בלי לספור תאונות וחסימות נתיבים ספורדיות), הנתון שחשוב הוא זמן הנסיעה.

אם זמן הנסיעה הממוצע (ברוטו - כולל התוספת שנובעת מאיסוף נוסע נוסף) בשעות העומס לא יורד, הרי זה כשלון.
ואני עוד מקל איתך, יש שיגידו שהשארת המצב (הזמן הממוצע להגעה לעבודה) על כנו, תוך העלאת הסבל של 80 אחוז מהמשתתפים איננה נקודת עבודה ראויה.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710612
רק לחדד: הממוצע פר נוסע,לא פר מכונית (לצערי זה אומר שוויז לא תוכל לעזור בחישוב:-)). כמו כן צריך להתחשב בכך שהממוצע הזה היה בטח גדל במרוצת השנה כך - אני נמנע מלכתוב שוב "סימולציה" בהקשר הזה, אבל בטח יש מודלים שמאפשרים לעשות את החישוב.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710613
מסכים בהחלט.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710615
שאלתי כבר קודם והתעלמת - מתי, לדעתך, תגיעה עקומת הלמידה (או מה שלא יהיה) לנקודה בה "כולם ירוויחו"?
נבואות בלי לוח זמנים הם כמו הבטחות ביפו - סחורה חפיף.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710627
אני חושב ששנה זה די והותר. מעניין לראות מה היתה עקומת הלמידה בעולם.
אני זוכר שנסעתי בנתיב קארפול בסביבות לוס אנג'לס בשנות התשעים (אחד מארבעה-חמישה נתיבים) ובזמן שהתנועה בשאר הנתיבים זחלה על 30-40 קמ"ש לאורך עשרות קילומטרים הוא היה חצי ריק (לא זוכר אם זה היה 3+ או 4+).
נראה לי שהישראלים יהיו הרבה יותר פתוחים לשיתוף נסיעה.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710633
כשנסעתי בנתיב קרפול בלוס אנג'לס לפני כ-‏5 שנים הוא היה 1+1.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים