|
||||
|
||||
מה שמעצבן (אותי) בכתבה, הוא שלמרות שטורחים לציין את הסיבות העיקריות לעיכובים הגדולים בפרויקט, לא מציינים את האשם העיקרי בעיכוב - מערכת המשפט. לא הייתי מרוצה מההתנגדות של הארגונים הירוקים לגשר בנחל יתלה ולא מהערעור של אלסטום על הזכייה במכרז החשמול, אבל אני מקבל ברצון את ההנחה שמותר לארגונים ולחברות להשיג על החלטות המדינה ולפנות לערכאות משפטיות אם לדעתן ההחלטות נעשו בצורה לא תקינה. מה שבלתי נסבל בעיני היא הסחבת המשפטית שנמנעת מהחלטה בנושאים חשובים לאורך שנים. |
|
||||
|
||||
בהחלט. ע"ע כביש 531 שהושלם עשרים ומשהו שנה מאז הוא תוכנן. ובעניין חלמאות: מי שנוסע בכביש זה מערבה ורוצה לצאת לכביש 4 לכיוון צפון יכול להמשיך לרצות. המתכננים לא ראו לנכון לקשר את שני עורקי התנועה האלה שמצטלבים ליד כפר סבא. בפעם הראשונה שנתקלתי בזה חשבתי שפספסתי את היציאה. בפעם השניה הבנתי שפספסתי את המדינה בה אני חי. |
|
||||
|
||||
עד כמה שאני זוכר התכנון היה שמי שרוצה לצאת לכיוון כביש 4 צפון יצא ימינה דרך מחלף מלל וממנו שוב ימינה בצומת רעננה מרכז. עיריית כפר סבא משום מה חסמה את היציאה הזאת אחרי פתיחת המחלף החדש. |
|
||||
|
||||
לפי וייז ניתן לצאת מכביש 531 לרחוב רופין בכפר סבא ומשם לצומת רעננה. זו נסיעה של בסך הכל 5 דקות מרגע היציאה מכביש 531, ולכן אני מניח שלא ניתן היה לחסוך הרבה זמן לו היציאה לכביש 4 הייתה בדרך יותר ישירה. |
|
||||
|
||||
זאת לא נסיעה של חמש דקות - בטח לא בשעות העומס - אבל עצם הרעיון שכדי לפנות מכביש 531 לכיוון כביש 4 עליך להיכנס לתוך העיר ולזהם אותה עוד קצת הוא רעיון עיוועים. להזכירך: הכבישים חוצים זה את זה במפלסים שונים. אם אתה חושב שיש שלט הנחיה בכביש שמסביר שהפניה לכביש 4 דרום צריכה להיעשות אי שם בתוך כפר סבא, דומני שאתה טועה (אוודא זאת בפעם הבאה שאני שם). |
|
||||
|
||||
אני בודק זאת באתר של וייז באינטרנט (מפה חיה). נקודת היעד היא מחלף דרור שנמצא מצפון לצומת רעננה ונקודת המוצא היא מחלף אלישמע שנמצא על כביש 531. מוצע מסלול שזמן הנסיעה בו הוא 14 דקות (נכון לבערך לפני 10 דקות). כשאני מציב כנקודת היציאה את צומת רעננה אני מקבל מסלול על כביש 4 שזמן הנסיעה בו הוא 7 דקות. מכאן אני מסיק שזמן הנסיעה לפני כעשר דקות עד לעליה על כביש 4 היה כ 7 דקות. אפשר לבדוק את זה בשעות העומס ולראות איך זה אז. |
|
||||
|
||||
אכן, אין שום שלט שמורה לך שעליך להיכנס לכפר סבא העיר אם ברצונך להגיע לכביש 4 בכיוון צפון. למותר לציין שגם אם נכנסת העירה (לרח' תל חי) אין בהמשך שום שילוט שמסביר איך להגיע לכביש 4, כך שמבחינת העירייה אתה מוזמן להגדיל את הצפיפות בכבישים העירוניים ולזהם את האוויר במשך שבוע שבועיים (אם כי המחדל הזה הוא עניין פנימי של העירייה ולא שייך לשר התחבורה). מזל שיש waze. ___________ (בהודעה הקודמת נכתב בטעות "כביש 4 דרום" וצ"ל צפון. לדרום דווקא יש חיבור). |
|
||||
|
||||
סליחה על הבורות אבל: לתוך העיר? אתה יוצא לקטע קצר מכביש 402 (איפה שפעם פעם עבר כביש החוף, והשרידים שלו הם פתח תקווה ועוד כל מיני מושבות), חולף על פני השלט שבו כתוב בגדול „כפר סבא״ בכניסה לעיר (ועל פני תחנת אגד רעננה בצד השני) ומגיע לצומת רעננה, בה אתה פונה שוב ימינה לכביש 4. אם יש לך דרך קצרה יותר לנסוע דרך כפר סבא, אשריך וטוב לך. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין את המסלול שלך. מכביש 531 מערבה אתה לא יכול לצאת לכביש 402. אם לא יצאת ממנו ברח' תל חי היציאה הבאה שלך היא לכביש 4 דרום או שאתה ממשיך לרעננה. דרך צלחה. |
|
||||
|
||||
אם גם אנשים בגילי מוותרים על קריאת השלטים ובמקום זה מביטים על המפה של וויז, אז כנראה שכבר לא צריך שלטים. אגב, כרגע וייז מציע מסלול שבו יורדים מ 531 במחלף תל חי אבל לא ממשיכים ברחוב תל חי אלא נוסעים במקביל ל 531, פונים שמאלה וחוצים (כנראה על גשר או במנהרה) את 531 וחוצים אותו במחלף סוקולוב שוב לתוך כפר סבא, ושוב נוסעים במקביל ל 531 עד לצומת רעננה וצפונה. |
|
||||
|
||||
החציה של 531 היא בגשר שעובר מעליו אל הוד השרון ולא בדקתי מה קורה שם בשעות הלחץ (לשמחתי יש לי פטור). בסביבות צומת רעננה יש צפיפות שבה שרפתי במצטבר בטח שנת חיים אחת או שתיים, אבל אני לא יודע כמה היא חמורה מאז פתיחת 531 שהקל על המצב. אני מניח שלא היית רציני לגמרי בעניין וייז. לא לכל אחד יש וייז, ולא זכור לי שבטסט השנתי בודקים אם אתה יודע להפעיל אותו. |
|
||||
|
||||
בטסט גם לא בודקים אם אתה יודע לקרוא שלטים. יש מערכון של שמעון ישראלי שבו הוא מגלם את דמותו של מאמן קבוצת הכדורגל של מס הכנסה. והוא מספר שהוא הביא לקבוצה כשחקן חיזוק גורילה. השופט (שלא רואה כל כך טוב מרחוק) מהסס אם לאשר את השחקן החדש ואומר: אבל הוא לא בן אדם. ואז עונה המאמן: תראה לי בחוקת הכדורגל מקום שכתוב בו ששחקן כדורגל צריך להיות בן אדם. . . |
|
||||
|
||||
כשאני עשיתי טסט בדקו ידע בתמרורים, ושלטי ההכוונה הם תמרורים (בסיווג ''תמרורי מודיעין''). אבל זה היה מזמן. ובהזדמנות זאת, לא הרבה נהגים יודעים שהשלטים המוארים שמספרים מה מהירות הנהיגה בנתיבי איילון למשל אינם רק לצרכי מידע אלא הם גם אוסרים על נהיגה במהירות גבוהה יותר מזאת שכתובה בהם. לפי מצב התחזוקה שלהם, גם הרשויות לא יודעות זאת. |
|
||||
|
||||
אה, ערבבתי שני סוגי טסט. זה כנראה האות שאפשר להפסיק את הפתיל הזה. |
|
||||
|
||||
השופט צדק. כידוע במשחקי כדור לא רואים את הגורילה. |
|
||||
|
||||
מסתבר שזה לא השופט. זה מאמן קבוצת "הקצבים". |
|
||||
|
||||
תמורת 9 דקות מזמנכם אפשר לשמוע את המקור |
|
||||
|
||||
מי היה קודם? |
|
||||
|
||||
702117 בא לפני 702118. |
|
||||
|
||||
אז זה אתה. למדתי משהו. הסתכלתי קודם רק על השעה ואין שם השניות. לפעמים התשובה לשאלה הזאת ממש גורלית. |
|
||||
|
||||
כן, חתיכת פלאגיאטיסט עלוב נפש שכמוך! |
|
||||
|
||||
מעניין מה המקור של הבדיחה הזאת, היא מוכרת בעוד מקומות ובעוד וריאציות, למשל: https://www.xkcd.com/115/. בילקוט הכזבים מופיע משחק כדורגל שבו הקבוצה המארחת מאיימת על השופט ובסוף הוא מאשר שער שבו הכדור לא נכנס אבל הנעל של השחקן כן, בטענה שלא סוכם מראש מה צריך להיכנס לשער. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |