|
||||
|
||||
המשמעות של מדינה ללאום היהודי היא גם מקום לביטוי תרבותו, ערכיו, מאפייניו ותחומי עניינו של העם היהודי באופן חופשי תחת ריבונות עצמית. אכן, גם תרבות אוכל הינה תרבות, גם אמנות הינה תרבות, וגם בניית בתי כנסת ללא הפרעה זו תרבות. |
|
||||
|
||||
'המשמעות של מדינה ללאום היהודי היא גם מקום לביטוי תרבותו, ערכיו, מאפייניו ותחומי עניינו של העם היהודי באופן חופשי תחת ריבונות עצמית' אכן מילים כדורבנות. אז מי הוא ההוגה הציוני שכתב מילים כה נשגבות ? לנוחיותך רשימה ההוגים - נא העבר קו משם ההוגה למשפט המאה. בהצלחה. רנ'ק גרץ הס אלקלעי קלישר סמולנסקין לילינבלום פינסקר בן יהודה הרצל נורדאו אחד העם סירקין בורוכוב גורדון ז'בוטינסקי הרב קוק בן גוריון |
|
||||
|
||||
מתוך חזון ומטרות הציונות: "שמירה על ייחודו של העם על ידי קידום חונוך יהודי ועברי וטיפוח ערכי רוח ותרבות יהודיים." ואחד העם, למשל: "אשר גינצבורג, שנודע בשם 'אחד העם', שָׁאף שהתנועה הציונית הלאומית תמלא תפקיד מרכזי בחידוש חיי הרוח והתרבות של העם. הזרם שיצר בלאומיות היהודית נקרא 'ציונות תרבותית-רוחנית'. את רעיונותיו הציג אחד העם במסות ובמאמרים שפרסם. " וגם מכאן: "המצוקה הרוחנית קודמת למצוקה-הפיסית. זוהי אבחנה מאלפת וחשובה בהבנת הציונות. המצוקה הרוחנית קשורה, מצד אחד, בהכרת הפיגור התרבותי במעגל היהודי, ומצד שני, בהכרת הנזק שחוללה ההשכלה עם פריצתה למעגל היהודי. התחייבו שינויים תרבותיים בתוך המעגל היהודי הישן, הקפוא; אבל זרם ההשכלה לא הבטיח כלל שהמעגל היהודי לא יישאר פרוץ. אם היהדות לא תגיב בצורה נכונה להתפרצות זרם ההשכלה (והתגובה האורתודוכסית אינה תגובה נכונה), אם היהדות לא תשכיל לכלוא זרם זה בתוכה, בתוך המעגל היהודי, ולרתום אותו לצרכיה, אם תגיב עליו תגובה ריאקציונית או פסיבית בלבד - עלול זרם זה לשטוף כל חלקה טובה בשדה היהודי ולסחוף עמו החוצה את מיטב הכוחות היהודיים. השאלה הגורלית היתה: אם אכן תצליח היהדות ליצור סינתיזה משמעותית עם ההשכלה, להוכיח אפשרות פיתוחה של יצירה יהודית מודרנית, בעלת זיקה ישירה אל העולם המודרני." פעם הבאה תגגל לפני שאתה מתגולל. |
|
||||
|
||||
גיגלת ולא מצאת? אל תאמין. פרפרזה על שיר קטן שכתבתי פעם1 במדריך למשתמש: אם גיגלת ויגעת אך בכל זאת לא מצאת זה סימן שלא ידעת להפיק תובנה מדאטה. _______________ 1- מעניין מה הסיכוי שמישהו שמכיר את המקור (וזוכר אותו. זה היה מזמן) יגיע הנה. |
|
||||
|
||||
א. אני מגגל רק בשביל פורנו.מקווה שגם אתה. ב. כדי להשיב לי אתה חייב לקרוא בעיון לפחות יותר מספר אחד. ג. רשום לפניך נקודות לשיעורי בית ; 1. אחד העם - או אחד מהעם - לא מייצג את הבסיס הרחב של הציונות.מה גם שהוא העדיף לקלוע סלים לאישתו הכוסית של דיזינגוף מאשר לקלוע אותם ביד אליהו. 2. האתר של ההסתדרות הציונית העולמית הינו אתר מעולה עם תקציב קידום לא רע. 3. כאמור בסעיף ב' לעיל ,ספר חובה הינו 'מקבילים נפגשים' של אהוד לוז. בהצלחה. |
|
||||
|
||||
לשמחתי עברתי את הגיל בו מקבלים שיעורי בית. ___ 1. ובכל זאת הוא היה ברשימה שלך. |
|
||||
|
||||
1. אחד כאמור היה אחד מיני רבים וטובים. |
|
||||
|
||||
בתרגיל שיעורי הבית הקודמים המשימה היתה, ואני מצטט: "אז מי הוא ההוגה הציוני שכתב מילים כה נשגבות ? לנוחיותך רשימה ההוגים - נא העבר קו משם ההוגה למשפט המאה. בהצלחה." למיטב שיפוטי והבנת הנקרא שלי השאלה נענתה במלואה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |