|
אבל הפתרון לטיפול בבעיית השורש של החינוך ידוע, שהרי מדינות אחרות טיפלו בו והצליחו. גרמניה ויפן לדוגמא:
א. לשנות את סדר העדיפויות הלאומי בהקצאת מקורות, ולהקצות הרבה יותר משאבים לחינוך. כך נוכל לשלם משכורות הרבה יותר גבוהות למורים ונמשוך אנשים בעלי כישורים גבוהים יותר להוראה.
ב. להרים מאוד את רמת המוסדות האקדמיים להכשרת מורים, לפחות. נושא זה קשור עם הרמה ההולכת ומדרדרת של האוניברסיטאות "היוקרתיות" בישראל. כל מי שמצוי היום במערכת האקדמית יודע שיש פער בין היומרה של אותם מוסדות לבין המציאות בפועל. קל להיטפל למכללות האיזוריות שלא לדבר על שלוחת אוניברסיטת לטביה (מכללת מודום), ולא לראות מה קורה עם רמת ההוראה ורמת הלימודים באוניברסיטת תל אביב לדוגמא. לאחרונה התפרסמו נתונים מענינים של מחקר על הרמה השערוריתיות של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.זאת מחלקה יוקרתית יחסית. מצבן של מחלקות אחרות גרוע בהרבה.
לפיכך, טיפול שורש חייב לכלול, בשלב ראשון, הכשרת מורים טובים יותר ושיפור תגמולם והא בהא תליא.
|
|