|
מה שהוא אומר (דקה 18:30 והלאה) זה שביהדות אין מצווה כזאת. "ביהדות אין מצווה כזו להרוג מישהו בעולם בגלל שהוא מישהו" אבל בעצם הוא לא אומר שאין אלא מצטט את הרמב"ם ואת הכסף משנה (ראו למטה דברי הראב"ד), שיש הרבה סייגים למצווה הזו. למשל שאם קבלו על עצמם שבע מצוות בני נח יצאו מכלל עמלק. ובהמשך, שאתה מחויב להרוג את התינוקות רק אם נביא הורה לך על כך (כפי ששמואל הורה לשאול). הוא גם טוען (דקה 32) שאין שום מחלוקת על כך ביהדות. ואז הוא מסביר (דקה 34) שאסור ללמוד הלכות מהתנ"ך, מפשט הפסוק. "אין כזה דבר פשט הפסוק שעליו אתה הולך עכשיו לעשות משהו בפועל. זה לא קיים...כל תורה צריכה להיות מובנת אך ורק, במה שקשור למעשה, היא צריכה להיות מובנת על יד מפרשים: על ידי תנאים, אמוראים, ראשונים, אחרונים, עד ימינו. עד רבך האישי שאומר לך- "כן, זאת הכוונה"... אבל אדם שעושה איזשהו מעשה בגלל שכך כתוב זה נורא ואיום". (דקה 38) "שאול המלך עשה אז גם אני אלך לעשות? זה לא יעלה על הדעת". והוא צודק. כך בנויה היהדות הרבנית.
|
|