|
||||
|
||||
>> על תקציב של משרד החינוך לאנשי הייטק וחברות פרטיות לטובת מתמטיקה שמעת? לא. לא שמעתי. הנה הגופים היוזמים והמממנים של יוזמת 5 פי 2 שאליה קישרת. ביוזמה מבורכת זו החזון הוא הכפלת מספר התלמידים הבוחרים ומסיימים 5 יחידות מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה. כמה הבדלים קטנים בינה לבין תקצוב ההעשרה ביהדות: 1. לא ראיתי שם עמותות או חברות שמקבלות כסף ממשרד החינוך- להיפך! החברות משתתפות במימון התכנית. נראה לי שטעית. 2. יש יעדים כמותיים וברורים. 3. החשוב מכל- התגבור הוא בתוך מערכת החינוך. הלוואי שיעשו אותו הדבר לתגבור לימודי יהדות (פחחח, נראה לך?) |
|
||||
|
||||
1.אתה חושב שזה יותר טוב שחברות פרטיות גם מממנות,לי זה נשמע יותר גרוע. בכל מקרה, תבחר מפה כמה שתרצה. 2.זה מתמטיקה,כאילו דה. קצת קשה למדוד תרבות. 3.אני לא מבין מז"א "בתוך" מערכת החינוך,איפה המורשת מתבצע? (מלבד טיולים כמובן). |
|
||||
|
||||
1. אתה חושב שחברות פרטיות שמשתתפות ומממנות פרויקט מצוינות בחינוך בתוך מערכת הלימודים זה גרוע יותר מאשר עמותות שמקבלות ממשרד החינוך כסף עבור תכניות חוץ מערכתיות? תסביר מדוע. אני הסברתי מדוע תיקצוב עמותות שיעבירו תכנים חיצוניים הוא רע בעיני. 2. >> קצת קשה למדוד תרבות. אני מסכים, אבל זה לא מה שניסית לעשות בעניין קרנות הקולנוע? 3. בתוך מערכת החינוך הכוונה במסגרת תכנית הלימודים של מערכת החינוך לעומת תכנים חיצוניים שאין עליהם פיקוח דומה. עם מורים מוסמכים לעומת מדריכים חסרי הסמכה להוראה. שמע, זה לא מכובד. תקדיש כמה שניות לחשוב על מה שאמרתי לפני שאתה מגיב. מביך אותי להסביר מה זה "בתוך מערכת החינוך". |
|
||||
|
||||
1.א.מאותה סיבה שבתי כלא פרטיים נשמעים לי מתכון לאסון. ב.אני לא מבין למה זה "פחות" חוץ מערכתי ממורשת?. ג.יש בכתבה עוד דוגמאות,לא צריך להתקע. 2.לא,אני מתנגד למימון ממשלתי של קולנוע גם אם אלמודובר פליני והיצקוק יחברו לצורך העיניין,זה עוול למשלמי המיסים. כשהתוצאה של זה זה זבל זה כבר הופך לפשע. 3.למה אתה חוזר על זה שאין פיקוח? ואם בזה אין,למה אתה כ"כ בטוח שבשאר התוכניות יש? יש במערכת החינוך יותר מפקחים מחיילים בצה"ל. כתבת דברים יותר מביכים,באמת שזאת המבוכה הקטנה יותר. |
|
||||
|
||||
הבאת דוגמה טובה. הפרטה של הכליאה מניהול של שב"ס לניהול של חברות מקבילה להוצאת התכנים ממערכת החינוך אל העמותות. אם איזה פילנטרופ רוצה לממן בית כלא ששב"ס ממילא מנהל אני יכול לחיות עם זה, כמו עם התרומות של שועי הארץ לבתי חולים. זה מקביל להשתתפות במימון תכנית 5 פי 2 של משרד החינוך על ידי חברות פרטיות. ההבדל בין זרימת הכסף החוצה ממשרד החינוך לעמותות לבין זרימת הכסף פנימה מחברות שמשתתפות במימון תכנית של משרד החינוך הוא ברור מאליו. נראה לי שההתנגדות שלך להבחין בו נובעת מאופי התכנים (קרי: יהדות) שמעבירות העמותות. |
|
||||
|
||||
אריק,אני פעם שלישית כותב זאת. 1.הבאתי את ה5P2 כדוגמה כי זאת הדוגמה הראשונה שמצאתי,אם אתה חושב שזה שונה מהותית (אני לא חושב ככה,אבל לא משנה),קח לך בבקשה דוגמה אחרת מהקישור. 2.התוכניות הם בפיקוח מלא של משרד החינוך. 3.מסיבות שלא לגמרי הבנתי (אבל יכול לנחש) אין מספיק אנשים מתאימים להעביר את התכנים האלה במערכת החינוך,מה לעשות. 4.הם משתתפים גם כפעילים בתוכנית אז "רק" תורמים כל לבית חולים זה לא בדיוק מתאים. איפה הבעתי התנגדות למשהו?! אם אתה אומר שאתה נגד התערבות של גופים חיצוניים במערכת החינוך זה משהו אחד (אני בספק אם יש משרד ממשלתי אחד שלא מעורבים בו גופים חיצוניים),אם אתה מתנגד למערך מורשת בפרט זה משהו אחר. אבל אתה מתלהב מתוכנית 5P2 שעל פניו זה אותו דבר (להוציא שיש מימון נוסף חיצוני) ויוצא נגד תוכנית "מורשת"-אז שלוש נקודות. 1.אני לא מבין איך החלטת שבאחת יש יותר פיקוח מהשניה. 2.יש עוד 20 תוכניות אחרות במימון מ.החינוך תבחר לך אחרת ולא את ה5P2 . 3.למה מלחתחילה נתפסת על התוכנית שקשורה ליהדות שיש 20 אחרות שיכולת לצאת נגדם?! במקרה? גורל? מזל? או,זורק רעיון...זה?. |
|
||||
|
||||
א. לטעמי רצוי שמשרד ממשלתי יתכנן ויבצע את המשימה בעצמו. מה גם שמדובר במערכת שעוצבה וערוכה להעביר ידע ולא ביכולת חדשה או לא ידועה. ב. לצערי אנחנו לא יודעים מה היקף המימון או התכנים שמעבירות עמותות חיצוניות מימין ומשמאל במשרדי ממשלה בכלל ומשרד החינוך בפרט ומה שחשוב לפעמים יותר מהיקף וסוג התוכן הוא המקום. כשמכון הכשרה חיצוני מקבל את תכניו מעמותה X ומשרד ממשלתי ממנה את העמותה או המכון כפילטר לקידום זה עקום. __________ וכמובן שכל עניין ההדתה הוא קשקוש בלבוש. אין יותר חילוניים שהפכו לדתיים כתוצאה מפעולה של עמותה שעובדת תחת משרד החינוך ? כי ברור שיש יותר ילדים הומואים כתוצאה משטיפת מוח ממושכת. בעיני הנאורים ההומואיזם עדיף על ערכי יהדות ולא בגלל שההומואיזם טוב בעיניהם. פשוט היהדות וכל הקשור בה- הטוב והפחות נחמד, מעוררים סלידה. מצעד גאווה זה מכובד ודתי שמניח תפילין זה פיכסה. "אנחנו לא הם"- זאת כל התורה הנאורה על רגל אחת. |
|
||||
|
||||
א.כמובן,אבל כמו שאנחנו יודעים ומכירים ממשלה לעולם לא תעבוד כמו אנשים פרטיים עם אינטרסים חזקים.לעולם. ב.אין בעיה,אין לי ויכוח עם זה.יש לי ויכוח על סלקטיביות, עמותה שמעבירה תכנים יהודים לא טוב ועמותה שמעבירה מתמטיקה כן? למה?! או ששניהם זה לא טוב או ששניהם זה טוב. _____________ הלוואי שהם היו יודעים נגד מה הם,אין בעיה תיהיה נגד יהדות,אבל שיהיה לך ידע בסיסי נגד מה אתה,אין להם מושג.ויש להם מושג קלוש בעד מה הם. |
|
||||
|
||||
אין הדתה. אין כיבוש. אין שכל, אין דאגות. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהייתי מספיק ברור. ההתעקשות שלך לא להבין מה כתבתי מוזרה. כל מה שנותר לי להסיק הוא שכנראה כאשר התגובות שלי עוברות דרך המסננת (פילטר מקטב ימין שמאל) שלך- העיקר נשאר בחוץ. תקציב העמותות שמספקות שירותי זהות יהודית למשרד החינוך שולש. מדוע? אם זה כל כך חשוב יתכבד משרד החינוך ויכשיר מורים לנושא. אם זה לא כל כך חשוב אל תוציאו על זה מאתיים מיליון שקל בשנה. |
|
||||
|
||||
מז"א מדוע? כי מפלגת הבית היהודי בשלטון והיא חושבת שזה חשוב.ככה זה עובד בדמוקרטיה.או שבאמת עדיף שסדרי העדיפויות יהיו כל הזמן כמו שאריק רוצה,זה באמת יפשט את הכל. זה חשוב ומטמטיקה חשוב וכלכלה חשוב והכל עם עמותות,למה מצאת לנכון להתלונן על "מורשת" ולא על כל השאר?! זה קיים כבר כמה שנים,פתאום זה מפריע לך?! באמת מעניין.. אולי זה יקר מידי להכשיר מורים עם 0 ידיעה במורשת ישראל לרמה שידעו לענות על שאלה? אולי זה זמן הכשרה ארוך מידי? אולי מורים לא מוכנים לצאת להכשרה הזאת? אולי..לא יודע,יש הרבה סיבות למיקור חוץ,מה יש לצאת נגד זה?! למה הצבא הכניס קייטרינג לבסיסים? אם זה כ"כ חשוב שיכשיר טבחים,אם לא שלא יוציא על זה מליונים. 200 מליון שקל מתקציב של 72 מיליארד ש"ח (2016),זה כלום.200 מליון שקל שמחולקים על 1.7 מליון תלמידים לשנה זה פחות מבדיחה. הממשלה הוציאה יותר על תאטראות,אופרה ומחול (200 אנשים שמעניינים 500 אנשים אחרים). |
|
||||
|
||||
אגב, בכתבה שקישרת אליה כל המרואיינים תומכים בעמדה שלי שהוצאת פעילויות ממשרד החינוך החוצה היא רעה: "גורמים פרטיים צוברים עוצמה, וחותרים תחת יכולתו של משרד החינוך לשלוט במערכת ולהוביל את מדיניות החינוך" - עו"ד נוגה דגן־בוזגלו, מרכז אדווה. "מגמות ההפרטה במערכת החינוך עומדות בסתירה למהותו של החינוך הממלכתי במדינה דמוקרטית ולתפקידיו הפדגוגיים, החברתיים והערכיים" "כדי להחזיר לחינוך את תפקידיו האנושיים ואת ייעודו הדמוקרטי, יש לחזק את סמכותה ואחריותה של המדינה" - ד"ר ניר מיכאלי, סמינר הקיבוצים. "כניסת הגופים גרמה לבעיות של משילות במשרד, להחלשת סמכותו ולפגיעה ביכולותו המקצועית". - ד"ר ורדה שיפר, חוקרת במרכז חזן במכון ון ליר. |
|
||||
|
||||
1.אין בעיה,תתנגד,גם אני לא בטוח שאני בעד,אבל תתנגד להכל,איך קורה שאתה מתנגד דווקא ל"מורשת"? 2.מרכז אדווה,סמינר הקיבוצים,מכון וון ליר-הם קינים של שמאלנים פאנטים ורדיקלים,מה שאומר שהם משקרים וכדאי לאדם בריא לתמוך בההפך כעיקרון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |