|
||||
|
||||
איך גזל? ממי גזל? הבדואי יושב באזור שבו ישב שבטו כמה דורות. בא קיבוץ ומשתלט על אדמותיו, ומעבירים אותו (בלי לשאול אותו) למקום אחר. אחרי שנים בודדות מעבירים אותו שוב, בלחץ ואיומים, למקום אחר- אזור הסייג [ויקיפדיה]. עוברות כמה עשרות שנים והבדואים מקימים ישובי קבע בתוך האזור הזה, אבל המדינה לא מכירה בהם כישובים ולא מספקת להם שירותים. עכשיו אתה אומר שהוא גזל את האדמות האלה. פחחח. |
|
||||
|
||||
הבדואי לא "ישב כמה דורות" בשום מקום. מן הסתם אין לו "אדמותיו". מן העוד יותר סתם אף אחד לא השתלט לו על כלום.(למרות שאני מוכן להמשיך את השקר הזה רק כי מדובר בקיבוץ אז זה די ברור שהם גזלו משהו ממישהו). אפילו מהציטוטים שהבאת (לא ברור מאיפה ומי המצוטט) הם עברו בהסכמה. או בשפה אחרת-הבדואי הוא אדם כמוך,גם אדם שחור הוא בדיוק כמוך,גם מזרחי וגם ערבי,בדיוק כמוך.ממש. מה שנדרש ממך על מנת לקבל חזקה על קרקע נדרש גם ממנו,האם היו להם מה שנדרש ממך לחזקה על הקרקע? האם אתה תקבל קרקע לרשותך באותה צורה שהבדואים קיבלו? תודה רבה,אי רסט מי קייס. |
|
||||
|
||||
הבדואים של אלקיעאן כן ישבו כמה דורות בואדי זובאלה ליד קיבוץ שובל. אתה לא קורא את הקישורים. הם לא עברו בהסכמה. עשו להם טרנספר, פעמיים. כותב המסמך המצוטט הוא יועץ ראש הממשלה דוד בן גוריון לענייני ערבים אורי לוברני [ויקיפדיה]. גם זה כתוב בקישור. אחרי הטרנספר חוקקו את חוק רכישת מקרקעים [ויקיפדיה] והפקיעו את השטחים מהם פונו לטובת המדינה. לעניין חזקה על הקרקע אתה מתפרץ לדלת פתוחה- הרי זו הטרגדיה שלהם שתיארתי כמה תגובות קודם. אבל המדינה מכירה באחריותה למצבם, ולכן כל הוועדות והניסיונות לפיצוי. |
|
||||
|
||||
איזה אלקיעאן?! אלקיעאן שלנו? די,אני לא מאמין,הם שבט כ"כ עדין. אני מאחל לך ולכל משפחתך שהמדינה תתנהג אליך ולהם כמו שהיא מתנהגת עם השבט הזה. |
|
||||
|
||||
תענה למה שאמרתי. לא אמרתי שהבדואים של אלקיעאן הם צפונבונים עם עיגולדים. לא ייחסתי להם תום לב במו"מ, לא אמרתי שדרישותיהם הנדלניות צודקות. רק תיארתי את האחריות של המדינה למצב והתקוממתי נגד הכינוי שלהם כגוזלי אדמות שאין לו אחיזה במציאות. הם לא יותר גוזלי אדמות מתושבי גבעת עמל ב' [ויקיפדיה], בהשוואה ישירה אפילו פחות. |
|
||||
|
||||
אתה אמיתי? המדינה נותננת להם פי מאה ממה שהיא הייתה נותנת לכל אזרח אחר.פי מאה! תושבי עמל ב' היו מנשקים את הידיים של המדינה אם היו מקבלים חצי ממה שהבדואים מקבלים. (ונתעלם מכל הקומבינות העבריניות של הבדואים). ואני לא כתבתי שהם גוזלי קרקעות. |
|
||||
|
||||
אני אמיתי. אתה פיקציה. אתה עונה למשהו שלא אמרתי, ועוד מתרגז! אתה יכול לצטט איזה משפט שלי ולהסביר למה בדיוק אתה מתנגד בו? |
|
||||
|
||||
אני לא כועס,אני לא מבין איך אפשר להתייחס לבדואים כמקופחים או נפגעים,זה לא הגיוני. |
|
||||
|
||||
עוד לא הבנת שיש בישראל אנשים שהחלק במאזו אצלם באופן טבעי פי כמה מונים מהסאדו? בכל חברה זה קיים. אין טעם להלחם. |
|
||||
|
||||
גוזלי קרקעות במלוא מובן המילה. ואם תפול להם בידיים - התגובות שלך כאן באייל יהיו קיצוניות יותר אפילו מאחרוני נוער הגבעות. |
|
||||
|
||||
אל תהיה בטוח. וזה לא המקרה היחיד. |
|
||||
|
||||
בהזדמנו זו שאתה כאן, יש לי שלה אליך בעניין ניירות ערך ספציפים בישראל. שום קשר לפתיל הנוכחי. אם אני טועה בנתונים, אנא תקן אותי. יש חברה ישראלית שנקראת (בערך) "שיכון ובינוי" (בשליטת שרי אריסון אם איני טועה). לחברת "שיכון ובינוי" יש חברת בת שנקראת (בערך) "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת". בבדיקה באתר tase.co.il (אתר הבורסה הישראלית ?) מצאתי שמניות של "שיכון ובינוי" (אולי גם אג"חים) ניסחרים בבורסה הישראלית. לעומת זאת — לא מצאתי ב- tase.co.il שום איזכור למניות, או אג"חים, או ניירות ערך אחרים שמשוייכים ישירות ל- "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת". שאלתי היא: האם אכן "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת" _אינה ניסחרת ישירות_ בבורסה הישראלית (כלומר, הסחר היחיד בבורסה בהקשר לחברה "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת" הוא דרך ניירות ערך של "שיכון ובינוי" בלבד). |
|
||||
|
||||
נכון. שיכון ובינוי נסחרת בבורסה ושולטת ב"שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת" שאינה נסחרת בבורסה |
|
||||
|
||||
הבדואים היו נוודים. הם לא ''ישבו באף מקום''. נווד לא שייך לשום מקום ושום מקום לא שייך לו. די לשקרים של שמאלנים. |
|
||||
|
||||
אני אצטט בפעם השניה כי כנראה פספסת את הראשונה מתוך בדואים בישראל [ויקיפדיה] "בארץ ישראל אין נודדים-לחלוטין (בערבית: "רֻחַאל"), אלא נודדים-למחצה ("שִבְּהְ-רֻחַאל") בלבד. הנודדים-למחצה מתאפיינים בכך שאזור נדידתם הולך ונעשה מסוים ומוגדר, שבו הם קובעים לעצמם מקומות חנייה ראשיים שרק ביניהם הם נודדים, ועם הזמן הם עוברים לחיי חקלאות קבועה, אך עוברים ממקום למקום לפחות פעמיים בשנה. עם התגברות קביעותם במקום מושבם והתגברות קשריהם עם היישוב הקבוע שבסביבתם, הם מתחילים לבנות בתים, עד שהמחנה הבדואי הופך לכפר רגיל. באמצע שנות ה-40 של המאה ה-20, היו בארץ ישראל בין 70 ל-90 אלף בדוים (בין 55 ל-65 אלף מתוכם בנגב), שהיוו כ-7-9% מכלל הערבים המוסלמים בארץ. כבר אז, רובם נמצאו בדרגות שונות של עזיבת חיי הנדידה ומעבר לחיי יישוב." "במהלך מלחמת העצמאות רובם נדדו או ברחו, בעיקר לרצועת עזה, בין אם מפחד מן היהודים או מחשש שיגויסו לצבאות הערביים, כפי שדרש הועד הערבי העליון. בשנת 1951 נמנו בנגב 12,740 בדואים, רובם ממטה תיאהא. באותה שנה, עם החלת הממשל הצבאי על כל ערביי ישראל, אולצו הבדואים בנגב לעבור לאזור הסייג - המשולש שבין דימונה, ערד ובאר שבע. חוק רכישת מקרקעין משנת 1953, שקבע כי מי שאדמתו אינה בחזקתו באפריל 1952 מאבד את זכותו עליה, גרם לאובדן זכויותיהם של הבדואים בקרקעותיהם שמחוץ לאזור הסייג, אליהן לא יכלו לחזור. במקביל, החל תהליך של פיתוח אדמות שהבדואים טענו כי הם שטחי מרעה לצאן ושטחי העיבוד החקלאי שבחזקתם לצורכי הקמת יישובים יהודיים, שמורות טבע ושטחי אש ומחנות צבא." |
|
||||
|
||||
מעניין. בכל מקום הבדואים היו נודדים לחלוטין, פתאום בארץ ישראל, בגלל שלאחר עשרות שנים יקומו בה כמה אידיוטים חולי נפש ואחוזי דחף התאבדותי, יש נודדים-למחצה. רק בארץ, רק בארץ, רק בארץ ישראל. הוי, הרומנטיקה! שמת לב שברגע זה הכשרת כל הסגת גבול וגזל קרקעות של בדואים בכל פינה בארץ, כי הם נדדו למחצה באותו מקום בשנות הארבעים או שטות אחרת שכזו שמתאימה ל-"זוכרות"? |
|
||||
|
||||
אתה שם לב שאתה מקשקש, כן? |
|
||||
|
||||
אתה שם לב שהציטוט מויקי זה קשקוש ,כן? 1.רק בארץ ישראל אין נודדים לחלוטין? איך קרה הפלא הדמוגרפי הזה? בכל העולם הגדול הם נוודים ורק ב2 ק"מ של ישראל הם חלקיים? ממש פלא גאופוליטי,באמת קסם המדינה שלנו. 2.ואיך הפלא העוד יותר גדול קורה שהם נודדים ממקום מסויים ושם הם נוודים ומגיעים לישראל ופה הם נוודים חלקיים.תשמע או שהם נודדים מהמימד ה4 לעולם המוחשי שלנו ,או שכל הויקי הזה זה שטויות במיץ עגבניות. 4.לפי ההגדרות של "נוודות למחצה" חצי מאירופה שייכת לצוענים,אני בטוח שהם ישמחו לשמוע ועוד יותר ממשלות אירופה ישמחו לשמוע מה כתוב בויקיפדיה בעברית. |
|
||||
|
||||
יכולתי לומר לך את אותו הדבר. |
|
||||
|
||||
או שמודדים ציבורים ומעשים לפי לשון החוק או בעקרונות מוסר, לא יחד. ברמה המוסרית, הבדואים לקחו אדמות לא שלהם. לא אמרתי שהם שייכות למדינה או לאחר אבל בטח שלא להם. בעלות על אדמה בכל התרבויות נתפסת כתוצאה של עיבוד וישיבה ממושכת בשטח שלא שייך לאחר. חוות הבודדים והקיבוצים עשו מעשה ציוני מוסרי והירואי והמדינה עודדה ושלחה אותם לכלום או לפני שהפזורה התפזרה סביבם כדי לקבל מים חשמל ומקום עבודה. הם לא התיישבו על אדמות שהיו שייכות לבדואים או למישהו אחר. לכן מדובר במעשה שתקין מוסרית. הבדואים לא עשו באמת חקלאות בנגב ויציאה למרעה למשך שבועות ספורים בשנה לא מקנה זכויות באף מקום בעולם. נכון שהיתה חקלאות בדואית שולית (לא הכנסה עיקרית) לא רציפה (במהלך השנים) וחלקית (מהאוכלוסיה) כי בלי הצנרת והסכרים של היהוד ולנוכח כמות המשקעים מדרום לבאר שבע אתה יכול להבין שהטענה קצת שקרית. הבדואים הם לא נבטים שתחזקו מפעלי מים. הבדואים גנבו אדמה בידיעה וללא אישור, כי בתרבות הבדואים החוק של השלטון מיותר. ברמה החוקית הקיבוצים וחוות הבודדים הוקמו באישור. הסיבה שלשמה המדינה דירבנה את הציונים להגיע ברורה. אולי הם חרגו לשימוש לא חוקי, אבל הם לא פלשו לאף אדמה של מישהו אחר ובטח שלא מדובר בעבריינים. קצת התלהמות לצד הוויסקי כדי שהדברים יהיו ברורים: מי שקורא לחקלאים יהודים בועלי קרקע באישור, עבריינים, לוקה במחלה אנטי-ציונית או שלא מבין את הנס היהודי שבמדינה ומעלותיו של בן גוריון. הבדואים לעומת הציונים לקחו אדמות ללא אישור והקימו בהם בתים. לא יישובים ולא חקלאות. כל אחד איפה וכמה שמתחשק לו לבנות מתוך הבנה וידיעה שהיהודים יבליגו. ההבדל המשפטי הוא כמו בין נהג שעבר 20 ק"מש מעל המהירות המותרת לבין נהג שנסע ב-50 קמ"ש מעל המהירות המותרת כשמעולם לא הוציא רישיון. שניהם נקראים עבריינים אבל אחד יישב בכלא והשני ישלם קנס. החוק מבדיל בין פשע בכוונה לשגגה ובין מעשה בודד לפשע נרחב ומתמשך. זה החוק, לא אני. בשורה התחתונה לבדואים יש חוק פנימי, קודים וסכסוכים ששמאלנים שכותבים בהארץ לא תמיד מבינים (קשה למצוא כתבים שמבינים ערבית?) או ששים לספר עליהם. ראשי החמולות שסירבו להצעה הנדיבה לקבל אדמות ומענקים פעלו ממניעים פנימיים. זה אני יודע ממקור ראשון שנכח בשיחות שהתנהלו ומדבר ערבית שוטפת. הבדואים סירבו להצעה כדי לא לאייד תביעות פיקטיביות של חמולה אחרת. כרגיל האבסורד של ארגוני הזכויות (טבע, דת, משפט, מסורת) שהלהיטו את הרוחות כדי למנוע הסכמים והסדרים ולהעמיק את השסעים לצד ארגוני אסלאמיים פגע בעיקר באוכלוסיות שלמענן הם כביכול נלחמים. הבדואים הפסידו הון עתק. מדובר בנכסים ומענקים בשווי בדיוני לחלקם. אני לא בטוח שההצעה תחזור או תשתפר כמו שהסכסכנים מהשמאל מנסים לשכנע אותם. אין לי שום בעיה ציונית או מצפונית לתת לבדואי שיודע להוכיח שימוש ממושך בקרקע פיצויים ואפילו נדיבים. נמצא איזה בדואי שחפר בור, חצב תעלות ותחזק שדה בעשורים האחרונים וניתן לו את האדמה -כולל הבור. וואלה, אני בעד פלאחים. מכאן ועד תביעות קיקיונית לבעלות על הקרקע שמגישים (עלק) בשמם ארגונים אנטישמים שרוצים לנתק את היהודים מהאדמה המרחק גדול ועצום, מוסרית ומשפטית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |