|
||||
|
||||
הסתה בריבוע. כפי שכתבתי, מי שתומך בשאיפה הפלסטינית מתוך היכרות ומודעות תומך באנטישמיות מובהקת וברורה. כרגיל אתה מיתמם מתוך תקווה להצטייר דרך הפגנת הבורות כשוחר זכויות חסר מודעות אבל להעדפת הבורות ואי הידיעה מרצון יש גבול ברור. "לא ידעתי" חי במקום אחר מ"לא רוצה לדעת". כל שופט ובן תמותה מבין את ההבדל הגדול בין התמים שלא ידע לרשע. האם הציטוטים מבטאים אנטישמיות ערבית? הם מאמינים בכל מאודם כי מקור הכוח היחיד הוא השתלטות על הכסף, וכי כאשר העולם יתרושש אזי משימת ההשתלטות על העולם תהיה קלה עבורם האירועים שההיסטוריה זוכרת משנת 1840 היה [אירוע בו] קבוצת יהודים הרגה בדמשק איש דת בעל אזרחות צרפתית יחד עם שומרו האישי הסורי וזיקקו את דמם כדי להשתמש בו [להכנת] המצה של חג תלמודי [קרי, יהודי]. |
|
||||
|
||||
אז ההוכחות שלך הן כתבה זניחה ביומון סעודי ולינק שלא עובד המתייחס למאורע מהמאה ה19? בסדר. |
|
||||
|
||||
הסר דאגה מליבך, יש מדדים ויש מודדים. השאלה אם תחזיק במשבצת "לא ידעתי" בכל מחיר או שתקבל את האנטישמיות הערבית-פלסטינית באהבה \\ התעלמות \\ התחשבות - שמאפשרת לתמוך במאבקם האנטישמי מתוך העמדת פנים מוסרית. |
|
||||
|
||||
אתה יכול לצעוק ''אנטישמיות'' עד שיכחילו פניך וייבש גרונך. את מציאות דיכוי היובל לא תשנה ולא תסתיר. |
|
||||
|
||||
העניין הוא שאתה מנסה לשנות או להסתיר מציאות דיכוי בת למעלה מאלף שנה, בעלה התאנה העלוב של דיכוי מומצא בן חמישים שנה. |
|
||||
|
||||
נניח שהיה דיכוי במשך אלף שנים. מה הוא קשור למדיניות ישראל הנוכחית? אתה התבלבלת בקביעותיך בין המציאותי למומצא. |
|
||||
|
||||
שניה, נכוון את התאורה קצת יותר טוב... אה! הנה! אז ככה. הערבים רודפים ומדכאים את היהודים במשך למעלה מאלף שנים. כאשר היהודים העזו בחוצפתם להפריח מדבר שממה, חול וביצות כמובן, קמו עליהם הערבים והחלו לרצוח בהם. כאשר היהודים הגדילו לעשות והכריזו מדינה על השטח אותו הפריחו, הצהירו הערבים כי הם הולכים להשמיד את כל היהודים, מנער ועד זקן, טף ונשים. כדי להגן על עצמם מפני הרצחנות הערבית שמעולם לא פסקה, נוקטים היהודים באמצעי בטחון דלים ולא-מספקים. לאמצעי הבטחון העלובים שננקטים כנגד הדיכוי הערבי, אתה קורא דיכוי. אירוניה. |
|
||||
|
||||
טוב... אני חייב לתקן ולומר ש''קמו הערבים והחלו לרצוח בהם'' הוא משפט מאוד לא מדויק. הערבים מעולם לא הפסיקו לרצוח ביהודים, ולכן להציב את נקודת ההתחלה הזו באזור הפרחת השממה, תהיה טעות. |
|
||||
|
||||
''לאמצעי הבטחון העלובים שננקטים כנגד הדיכוי הערבי, אתה קורא דיכוי.'' לא. לגזילת האדמות, להתעמרות היומיומית ולמערכת המגבלות וחוסר הזכויות אני קורא דיכוי. ואין בכך דבר או חצי דבר להיסטוריה היהודית בארצות האיסלאם. |
|
||||
|
||||
זו השיטה שלך להתווכח עם הטיעונים שלי? לנהל ויכוח בסגנון: - לונכון! - כנכון!! - לונכון!!! - כנכון!!! הסברתי על הדיכוי הערבי והסברתי מדוע אתה לא יכול לדבר על "דיכוי יהודי". אם יש לך איזה נימוק שנועד להפריך את דברי, אתה מוזמן להציג אותו. לחזור על המנטרה השטותית והקבועה על גזל אדמות1 או התעמרות יומיומית2 מלמדת על "לונכון" אוטומטי שהוא תוצאה של שטיפת מוח ולא על חשיבה מונחית צדק, היגיון או מציאות. ______ 1 מישהו אמר בדואים? כיבושי האסלאם? 2 אתה מדבר על צביעות נוסח דין יששכרוף? |
|
||||
|
||||
אתה מתעלם מהמציאות של 50 השנים האחרונות כאן תוך כדי בריחה לעבר לא רלבנטי ומעז להאשים אותי בצביעות, בהתחמקות ובחוסר הבנה? ___ בהחלט יש צביעות בפרשת דין יששרכרוף. אם איילת שקד כל כך דואגת למצב הפלסטינים ולא לרדיפה של ארגון השנוא עליה, לא חסרים לה מקרים לעסוק בהם ולהגיש כתבי אישום. |
|
||||
|
||||
כל אמת שאינה נוחה עבורך הופכת ללא רלוונטית. ודאי שאאשים אותך בצביעות, בהתחמקות ובחוסר הבנה כשאתה ושכמותך סותרים את עצמכם על כל צעד ושעל. הרי אתה עצמך מודה שזה לא משהו שהתחיל ב"כיבוש", ושהנסיונות להתפשר איתם לא ממש מצליחים. כל מי שיחפש במנוע החיפוש של האייל הודעות של ארז לנדור עם המילים "כברת ארץ" ימצא אותך חוזר על המנטרה הזו שוב ושוב ושוב. אז תחליט אם זה סכסוך על אותה כברת ארץ שמתקיים כבר למעלה ממאה שנה, או שהכל התחיל בגלל "הכיבוש". כי לפני שאני אומר לך שאתה צריך להוכיח את הטענה שלך שהמציאות של 50 השנים האחרונות שונה ורלוונטית מהמציאות שלפני 55 שנה, קודם צריכה להיות לך טענה, ולא ברדק בלתי מגובש שרק צריך להסתכם באוטו-אנטישמיות. ___ אם אתה כל כך ישר ולא צבוע, מה אכפת לך שיתחילו בפרשת דין יששכרוף? הכי קל להתחיל לשפוט את זה שכבר הודה במעשה. שהרי ברי ושמא, ברי עדיף. לא? |
|
||||
|
||||
אפשר להתחיל בכל התיקים בשנים האחרונות בנושאים דומים שאותם חקרה מצ״ח במרץ רב (כלומר: כמעט לא טרחה לגבות עדויות מהגורמים הרלוונטיים). גם במקרה של פסק (כלומר: פרשת) דין יששכרוב המערכת כולה טוענת שלהד״ם. |
|
||||
|
||||
להד"ם?! כלומר הוא שיקר? אז איך אנחנו בספירה? כל העדויות שניתן לבדוק התגלו כשקר או שיש משהו שלא? תעדכן. (ואתה כמובן יודע שמצ"ח פעלה ברשלנות,איך אתה יודע? יכול להיות שמאותם אנשים ששקרן הוא הדובר שלהם?) |
|
||||
|
||||
אדם שמבחין בתועלת או נזק עלול להעמיד את פניו ודבריו באופן שיתקבלו בצורה שונה. מהתרשמותי את ארז, שיקולים שכאלה לא רלונטיים. ברמה מסויימת הוא כנה מאחרים כי גם הזילות בעמדות פוליטיות שהוא מייצג לא מתחרה עם העיקרון האמוני "מה שניתן משמים לא נדרש להוכחה". אני מודאג מכך שחיסול "אקיבוש" והתגשמות החזון הפלסטיני במלואו (כולל טקס מסירת יפו-תל-אביב לברגותי הג'נטלמן ושלשול הדגל הפלסטיני לאורך עזריאלי) יביא את המאמינים לשאלות קיומיות, יומיומיות (לאן נעלמו ההומואים, עדיין יש תאונות דרכים?) -לפקפוק בקיומו של מיתוס "אקיבוש" ומשם לטראומה וזעזוע אמוני אלים ומטלטל עד כדי שיגעון והתאסלמות וכבר היו דברים מעולם. אינני מצפה מחסידי הדת לדבר מלבד נפנוף בדגל "אקיבוש" והפצת תוכחות ונדמה שאפשר כבר לספוג את אמונתם המשיחית מתוך התחשבות והבנה- גם כשהם מפיצים שקרים ושנאה בעלת שם מוכר. מכיוון שאני לא מזהה תהליכים אבל מספרם מתמעט באופן טבעי ואלקטורלי ומכיוון שהמוסלמים סביבנו עסוקים במחזור השמדה הדדי נוסף, הסכנה שעלתה מאותם מאמיני "אקיבוש" (בתשלום ובחינם) הצטמצמה עד מאוד. בימים אלה כשמפעלו השטני של אותו מקמהון (GCMG GCVO KCIE CSI KStJ) נחרב ומלך העולם קשוב להמיית הנפש היהודית אפשר לחבק את מאמיני "אקיבוש" ולהבטיח שחגיגות התוכחה לא יסתיימו בעתיד הנראה לעין. |
|
||||
|
||||
האמל"ק לך, הסיפור הוא מוסלמים,מוסלמי לעולם לא יקבל מישהו שלא מוסלמי שישלוט עליו,במקומות שהם חלשים הם עובדים בעקרון ה"תקיה" (כמו במדינות המערב או בישראל),במקומות שהם חזקים הם הורגים או נותנים לחיות כד'מי. מכיוון שזה המצב,אז ע"מ שלא ינצחו אותם ויאפשרו להם לרצוח יהודים חופשי,המציאו את "הפלסטינים" ואז לכאורה זאת שאלה פוליטית פתירה. הדבר הזה מגוחך,וממש קשה למכור אותו ולראיה כל הקלינטים של השטות הזאת הם או רפויי שכל או פסיכופטים רצחניים או פרוורטים מיניים חולניים. אנשים אנטיליגנטים רגילים ונורמלים* לא מבינים מה הם רוצים בכלל. "האינטליגנציה חושבת שיכולה היא להיפרד מעל ההמון, שאז תהיה יותר בריאה ברוחה, יותר אצילה במחשבתה. זוהי טעות יסודית, טעות שאינה מכרת את הצד הבריא שיש בהכרות הטבעיות, ובחושים הטבעיים, שלא נתתקנו, אבל גם לא נתקלקלו על ידי שום הפרעה קולטורית (תרבותית). הצד הבריא של היושר מצוי הוא באנשים גסים יותר ויותר ממה שהוא מצוי במלומדים ומוסריים בעלי מחשבה. יותר מובהקים הם המלומדים בדברים הפרטיים של המוסר, בחוקיו ודקדוקיו, אבל עצם הרגשתו זאת היא מצויה באנשים בריאים טבעיים, שהם הם ההמון, עם הארץ". גדול הדור,הגאון, הרב קוק. |
|
||||
|
||||
יפה. "אני משתוקק לראות את היום שבו השמאל יחזור לקדם את הציונות ויבקר דברים שבדרך במקום לבלום ולהחלישה. אילו אנשים היו מבינים את ההבדל בין אמונה, מחלה מנטלית ועמדה פוליטית ההורה היתה חוזרת לאופנה. והלוואי שמימדי הבגידה והשסע חברתי יצטמצם ויחלים. פלסטינים? מי זה פלסטינים?" הרוח של בן גוריון בסיאנס שעשו תיכוניסטים שיכורים בחופש. |
|
||||
|
||||
אנשים שמדברים עם רוחות לא יכולים לטעות. |
|
||||
|
||||
אין שום סתירה בין העובדה שהסכסוך עם ערביי הארץ התחיל מראשית ההתישבות הציונית ובין העובדה שמאז שהתחלנו לשלוט עליהם ללא זכויות אזרח ישנו משטר מדכא המהווה מצע ומוטיבציה לטרור כפעולה נגדית. כאשר לערבים ישנה אזרחות (כמו לערביי הקו הירוק) אין מוטיבציה לטרור אם כי גם היחס כלפיהם טעון שיפור אבל טוב לאין ערוך מזה שלו זוכים אחיהם מעבר לקו הירוק. ____________ אם כל כך דואגים ליחס החיילים לפלסטינים, היה צריך לטפל בלא מעט מקרים מלבד המקרה של דין יששכרוף. ההיטפלות למקרה שלו היא צביעות פוליטית על מנת לטרפד את ארגוני זכויות האדם, אלא שלפי שעה הניחו לו ככל הנראה משום שיודעים למה פתיחת משפט נגדו יכולה להביא. |
|
||||
|
||||
ר'סאן שרבל, עורך היומון הסעודי אל-שרק אל-אוסט, היוצא לאור בלונדון, טען במאמר חריף במיוחד כי הצגת הפיגועים כתגובה לעוול שגורם המערב למדינות ערב והאסלאם, היא אמתלה שנועדה להסתיר תשוקה להרג וכי העולם הערבי עודו דבק בעבר במקום בעתיד. שרבל קרא לבחון באופן רציונלי את הגורמים לתרבות שיוצרת שנאה כלפי העולם ומולידה רוצחים. ______________________ אין שכל אין מוסר רק דאגות |
|
||||
|
||||
1. זה יפה מאוד שיש בקרב הערבים מי שקורא לביקורת עצמית ולשינוי הנורמות. זה דבר חשוב בכל חברה אלא כשזה קורה בחברה אחרת משבחים ומהללים את זה וכשזה קורה בחברה שלך קוראים למבקרים "בוגדים" ו"שונאי עצמם". 2. אין קשר בין הפיגועים במערב לאינתיפדה ולטרור בישראל. לשניהם אין הצדקה אבל בעוד שבראשון האשמההיא ערבית בלבד, האחרון נובע ממדיניות ישראלית של סיפוח, נישול וגזל. כריכתם ביחד אינה נכונה. |
|
||||
|
||||
1. הביקורת נכתבה בערבית ומופנית כלפי ערבים ומטרתה לתקן. אחרי שתמצא ארגוני בוגדים במדינות ערביות שמטרתם לחתור תחת הממשל ונמשיך לדון על מהות הדבר שאתם מכנים ביקורת. ביקורת? אתה חלק ממחנה שחרים את אלה מבניו שמדברים עם ציונים ומביעים חו"ח ביקורת פומבית. המחנה האטום השונא השולל והחד מימדי - כנראה שיותר מהחרדים והג'אהדיסטים. אתה מוזמן להתרשם מתגובות המחנה לכתבה שבקישור למטה. ביקורת מיי אס. 2. אין קשר בין החזרת שטחים לשלום כמו שאין קשר בין הדיעות שלך למציאות כמו שאין טרור אסלאמי כדברי המצביא המודאג עמוקות. זה שזכה בפרס נובל לשלום והביא להרג מליוני ערבים או רדף אחרי אנשים שפרסמו ביקורת אמיתית. 3. התקווה למדינה ערבית שתיקרא פלסטין על שטחי ארץ ישראל היא תולדה של אנטישמיות וגאוותנות ערבית. מכיוון שסולם הערכים שלך כזכור, כמו המוסריות שאתה מנסה להפגין מפוקפקים עד מאוד אין לי ציפיה שהדיון איתך יתפתח לדיון ענייני מבוסס עובדות. ומכיוון שכך, אחוד לך חידה. בסופשבוע הזה נפל דבר במאורה שלנו. המצחיקונת דירבנה בנמר לקרוא את גדי טאוב בעיתון האנטישמי שהפסיק לקרוא. הנה הסייפא מדבריו הנכוחים ומומלץ שתעיין בהם יחד עם חברי המחנה שמחזיקים בטיעון "אני דואג לנו ולא מעניינותי ערבים" בכובד ראש: אנשים שמבקשים לטהר את מצפונם על חשבון סבלם של אחרים, לא מעוררים כבוד. במיוחד כשהם עוטים פוזה של מי שמרחמים על אלה שאותם הם מוכנים להקריב. יכול להיות שטאוב קורא את הנמר? |
|
||||
|
||||
אתה צועק "כיבוש" כבר עשור אבל את האנטישמיות הערבית שהביאה למצבם של הפלסטינים לא הצלחת להסתיר ובטח שלא לשנות. אני לא אחראי לבורות שאחזת בה מרצון אבל עכשיו כשאתה מבין שמדובר באנטישמיות לא תוכל להמשיך להתכחש ולהחזיק בעמדת התם ששואף לערכים והומאניות. העמדת הפנים מיותרת כשרואים לך את התמיכה באנטישמיות מתחת לגלימת הנאורות. אנטישמיות היא ערך אנטי-הומאני בתרבות הפלסטינית-ערבית. מהיכן הקביעה שמדובר בערך? כי הפלסטינים משמרים אותה ומממנים אותה. ברור לי מה תצעק לאחר שעברנו יחד בהצלחה את שלב ההתחזות אבל הטפת מוסר ממי שמסתיר את ערכיו בדיון ומצדיק אנטישמיות בשם ערכים אחרים לא עושה עלי רושם. כלומר, עושה רושם. אבל לא את הרושם שאליו כיוונת. |
|
||||
|
||||
וכרגיל, אתה מדבר דברי הבל. סכסוך בין שני עמים על אותה כברת ארץ אינו קשור לאנטישמיות אלא רק במידה שזו משמשת ככלי רטורי ותעמולתי בידי אחד הצדדים. אבל ראוי לזכור שגם הגזענות המערבית, הג'ינגואיזם וההתנשאות על עם עמים לא מערביים משמשים ככלי רטורי ותעמולתי בידי הצד השני. |
|
||||
|
||||
צר לי לבשר שהבורות והיתממות כבר לא עובדות בשבילך. תוכל לדעת ברגע אם האנטישמיות הערבית החלה לפני הציונות או לאחר הציונות. אני בספק אם אתה מבין את המשמעות של המילה הבל כי כשיהודים הוכרחו לענות סימן זיהוי משפיל אף אחד במזרח התיכון לא שמע על העם הפלסטיני. לכן, ההבנה שאתה מגלה לאנטישמיות בפני תם (התנשאות מערבית, ''סכסוך בן עמים'', עקיבוש) מציבה אותך במיקום בעייתי. לא בגלל שאתה יהודי, לא בהקשר הפוליטי ובטח שלא להתנצחות הארוכה בינינו באייל. לסירחון שעולה מהביוב אנטישמי יש כתובת ולך יש זכות בחירה. להגן על האכסניה או להילחם על מנת להשמידה. כבר שנים שאתה צועק מהחלון שהריח לא נורא -זכותך. רק אל תצפה שאראה במי שמדבר מתוככי הצחנה האנטישמית מישהו שכדאי להקשיב לדבריו כשהוא מדבר על זכויות, צדק והומאניות. אין לי מה להוסיף. |
|
||||
|
||||
צר לי לבשר שההשתטות והדמגוגיה כבר לא עובדות בשבילך. תוכל לדעת ברגע אם האוגנדים האנטישמים היו מקבלים קוליניליזם בקירבם או לא. אני בספק אם אתה מבין את המשמעות של המילה הבל כי אין קשר בין שנאת ישראל (שהייתה קיימת גם באירופה) לבין סכסוך לאומי. לכן, ההבנה שאתה מגלה מעשי העוול בשטחים הכבושים מציבה אותך במיקום בעייתי. לא בגלל שאתה יהודי, לא בהקשר הפוליטי ובטח שלא להתנצחות הארוכה בינינו באייל. לסירחון שעולה מביוב האפרטהייד יש כתובת ולך יש זכות בחירה. להגן על המנוולים או להילחם על מנת לנטרלם. כבר שנים שאתה צועק מהחלון שהריח לא נורא -זכותך. רק אל תצפה שאראה במי שמדבר מתוככי הצחנה הקולינליסטית והפונדמנטליסטית מישהו שכדאי להקשיב לדבריו כשהוא מדבר על זכויות, צדק והומאניות. אין לי מה להוסיף. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |