|
||||
|
||||
במקרה הזה הייתי פונה לשאלת הביקוש וההיצע. כמה קןנטרבסיסטים יש לדעתך בעולם? וכמה גיטריסטים? הייתי מניח לפחות מאה גיטריסטים על כל קונטרבסיסט. בין השאר, כי גיטרה אפשר ואף מקובל להביא לקומזיץ, גם אם אתה יודע ארבעה אקורדים ואין מאחוריך שנים של נגינה קלאסית. עכשיו, היתרון המספרי הגדול הזה הופך את הקמת פס הייצור לגיטרות שמאליות ליותר כדאי כלכלית. |
|
||||
|
||||
יצא שכתבתי די הרבה על קונטרבס - שהוא אכן כלי לא מי יודע מה פופולרי, בלשון המעטה - סתם בגלל שאני יודע עליו יותר. אבל בעולם הקלאסי, כל (או קרוב מאד מאד לכל) הגיטריסטים, הכנרים, הוויולנים והצ'לנים מנגנים על כלים ימניים בלי להתווכח. ברוקנרול, להבדיל, זה לגיטימי שגיטריסט שמאלי מתחיל יתלבט באיזה כלי לבחור, ואחוז נכבד מהם בוחר בכלי שמאלי. אני מנחש שהיקף המכירות של גיטרות קלאסיות וכלי קשת הוא באותו סדר גודל של מכירות גיטרות חשמליות, כך שלא נראה לי שהכדאיות הכלכלית של הייצור היא העניין. אני עדיין חושב שזה סתם עניין תרבותי: בתרבות הקלאסית (כמעט) אף אחד לא חושב על כלי מיתר שמאלי בתור אופציה, ובתרבות הרוקנרול משום מה כן. |
|
||||
|
||||
יש פה קצת ערבוב לשוני, כי כיום גיטרות ''קלאסיות'' נמצאות בעיקר אצל נגנים ללא הכשרה מוסיקלית ''קלאסית''. ולכן הייתי מצרף אותן דוקא לצד של החשמליות מבחינת הסטטיסטיקה. וגיטרות שמאליות כאלה לא כל כך קשה למצוא, ביקוש והיצע כמו שאמרתי בתגובה הקודמת. נראה לי שגם אם נסכם את כל כלי המיתר בתזמורות קלאסיות,תגיע לאחוזים בודדים מתפוצת הגיטרות, חשמליות קלאסיות ואקוסטיות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |