|
||||
|
||||
עד כמה שידוע לי, גם אצל האשכנזים משתמשים באמצעי מניעה (על פי שאלת רב) ולא רק במקרים של פיקוח נפש אלא בעוד מקרים שיפריעו לזוג בכל מיני מצבים. אם הזוג או האישה מרגישים שהם לא יוכלו לטפל בעוד ילדים או שהדבר יקשה עליהם מאוד - מכל מיני סיבות, הם יוכלו לקבל היתר לדבר. העניין הוא שקיום יחסים הוא אחד מחובות הנישואין של שני הצדדים. לכן קיום יחסים על מנת לקיים מצוות עונה, לא יהיה בגדר של הוצאת זרע לבטלה. _________ אני חייב להדגיש שהנכתב לעיל איננו על סמך מחקר מעמיק בנושא ולא כאמת מוחלטת שניתן להסתמך עליה, אלא על סמך מקרים ששמעתי עליהם מקרוב ומרחוק ותשובות ופסיקות שקראתי בנושא. |
|
||||
|
||||
מעניין יהיה לראות מחקר שעשו בעניין בהתפלגות שכזאת,התחושה שלי היא שאשכנזים חרדים יחמירו יותר מספרדים יחמירו בעניין הזה 1,פועל יוצא שאשכנזים חרדים מביאים יותר ילדים מספרדים חרדים 2 .(ואשכנזים חילונים 3 מביאים פחות ילדים מספרדים חילונים/מסורתיים) 1 אולי מטעמים של איזון תוצאות השואה או החמרות דתיות אחרות. 2 נדמה לי שקבוצה זאת הינה קבוצה קטנה ביותר במגזר החרדי. 3 בן גוריון המליץ לכל זוג בישראל להביא 4 ילדים . |
|
||||
|
||||
לפי הפסיקה המקובלת היום, מותר להשתמש באמצעי מניעה (מבלי להיכנס כרגע לשאלה אילו סוגים מועדפים) ממגוון סיבות: מצב בריאותי ונפשי של האם, שלום בית, לימוד תורה, בעיות פרנסה, שקט נפשי קושי בטיפול בתינוק ו/או רצון לתת תשומת לב לילדים קטנים וכן הלאה הרבנים חלוקים בינהם בעיקר בשאלה אילו אמצעים מותרים ואילו לא. |
|
||||
|
||||
חשבתי שזה חטא גמור לפי ההלכה היהודית ( או הקבלה) להשחית את הזרע. מה ההבדל אם הוא מאונן או חס וחלילה לשיזבן וליצלן גומר בחוץ ? בכל מקרה- גבר שמקיים יחסי מין עם אשתו כשהיא בהריון גם משחית את זרעו לשווא.הרי היא כבר בהריון- מן הראוי היה לו להרביע אישה אחרת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |