|
||||
|
||||
אם אתה רןצה עוד דוגמאות, יש בשפע באתר "חרדים 99 2000-2002 ב"הארץ". יתכן אולי שלא החרדים ראו בתחילה בחילונים חמורו של משיח אלא הדתיים הלאומיים. כיום כל החרדים הם בגדר לאומיים ימניים וגם רבים מהם סבורים כך. |
|
||||
|
||||
ראשית חיפשתי את האתר שהזכרת ולא מצאתי אותו. אשמח אם תוכל לצרף קישור. אם הדוגמאות שיהיו שם הם החמרות שהחמירו החרדים לעומת אבותיהם, חזרנו שוב להתחלה, כיון שלא הסברת מדוע החמרה היא מרידה. שוב נגררת להכללה - ''כיום כל החרדים הם בגדר לאומיים ימניים''. זה פשוט לא נכון, מה גם שהטענה שהדתיים הלאומיים רואים בחילונים חמורו של משיח תלויה על כרעי תרנגולת. אני מחכה להוכחה או הסבר. בלעדיהם כל עיקר מאמרך לא קיים. |
|
||||
|
||||
נכון, לא כולם. יש איזה 1600 אנשים שהצביעו למימד כשהם רצו כמפלגה עצמאית... אבל זהו, פחות או יותר. |
|
||||
|
||||
רובם המוחלט של 1600 הקולות1 בהם זכתה מימד (אם לא כולם) כאשר רצה באופן עצמאי, היו מן הסתם קולותיהם של אנשי "הכיפות הסרוגות". 1 בהנחה שזה אכן מספר הקולות בו זכתה המפלגה בבחירות 88 (שלפי זכרוני הן היחידות בהן "רצה" התנועה באופן עצמאי). |
|
||||
|
||||
וואלה תפסת אותי. אין לי מושג. משום מה מלכיאור מעולם לא נתפס אצלי כ"כיפה סרוגה". לא ככה? |
|
||||
|
||||
אם להתייחס למושג כפשוטו, אז הכיפה של מלכיאור (לפי מיטב זכרוני) היא באמת לא מן הזן הסרוג. |
|
||||
|
||||
אז מה הוא, בעצם? אף פעם לא לגמרי הבנתי איך הם מחלקים את עצמם. או איך המושג "דתי-לאומי" נכנס לשימוש. הרעיון של סיווג אוכלוסיה דתית ע"פ עמדותיה הפוליטיות נראה לי... מוזר. |
|
||||
|
||||
לא שאני איזה מומחה לנושא, אבל לפחות מבחינה פוליטית כשמדברים על "כיפה סרוגה" הכוונה היא לדתיים ציוניים שעליהם נמנה גם הרב מלכיאור, לעומת החרדים שעליהם נמנים לצורך עניינו אותם 1600 שלא הצביעו למימד. דתי לאומי הוא לדעתי דתי "כיפה סרוגה" שהוא גם ימני בעמדותיו המדיניות (לפחות כ90 אחוז מדתיי ה"כיפה הסרוגה"), כלומר זוהי קטגוריה שאליה הרב מלכיאור לא ממש נופל. כמובן שיש גם את החרד"לים ובכלל אמרתי כבר שאני גם לא מספיק בקיא וגם בדרך החוצה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |