|
||||
|
||||
הסבר של ''חג פגאני'' יכול להיות מענין לגבי חגים עתיקים יותר. בתקופת המרד של בר כוכבא, סביר להניח שלא היו בסביבה היהודית חגים פגאניים. בכלל, ל''ג בעומר לא הוזכר כלל אפילו בתקופה זו - אלא מאות שנים רבות אחר כך. |
|
||||
|
||||
מה זה "בסביבה היהודית"? היהודים היו כבר בגלויות השונות כשהחג צץ לו פתאום... ואגב, אם אתה, או מישהו אחר, יודע איפה ומתי החג נחגג לראשונה, ואיפה הוא מוזכר לראשונה, אשמח מאוד לשמוע. שים לב שמנהגים פגאניים באירופה שרדו הרבה אחרי שהנצרות הפכה לדת הרשמית. חג המולד למשל- הכנסיה החליטה על התאריך 25 בדצמבר רק במאה החמישית, ותוך "התלבשות" על מנהגים אירופיים קיימים שציינו את ה winter solstice. (פלוס חג מיובא מפרס, שהתערבב במנהגים המקומיים, והיה חגו של האל מיתרה). |
|
||||
|
||||
אסתי היקרה, האם יתכן (ולאור בקיאותך בטח תבררי ותמצאי ) של"ג בעומר הוא בכלל לא חג ??? ואם אכן כך אז למה כל כך הרבה אנרגיה על לא כלום ? |
|
||||
|
||||
בסך הכול רציתי להגיב בקטן ובקליל ובאופן שלא יוביל מיד ל-ערפאת-שרון-רבובדיה-איתם-אנטישמיות-מיתון-או"ם... יש ל"ג בעומר! תמיד היה ל"ג בעומר! ותמיד יהיה ל"ג בעומר! ביי... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |