|
||||
|
||||
סתם סיפור על מקרה אחד שקרה לי. הייתי בחו"ל ומישהו אמר לי שהוא מאוד לא אוהב את התנהלות ישראל מול ה"פלסטינים". הכיבוש. הטבח וכו'. נתתי לו סקירה היסטורית קצרה, מהשאלה על ההסכמה ההיסטורית על ישוב יהודים מסורתי בארץ ישראל, עד השממה שהיתה ארץ ישראל במאה ה-19 עד שהופרחה ונבנתה בידי היהודים, והסכסוך שהחל אז. קצת על אוטובוסים מתפוצצים, שוק שבו אתה לא יודע מה זה אבטיח מנופץ או חלקי גופות, תינוקות וילדים שנדקרים בשנתם עשרות פעמים, ניסיונות חוזרים ונשנים למשא ומתן שנענים בעוד ועוד גלי טרור. זהו. האיש שינה את דעתו. הסבר של לא יותר מעשרים דקות. |
|
||||
|
||||
"זהו. האיש שינה את דעתו. הסבר של לא יותר מעשרים דקות." - מדהים, שונאי ישראל שאתה ואישקש נפגשים איתם הם כ״כ פתוחים ומוכנים ב20 דקות לשנות את דעתם מן הקצה אל הקצה בזכות שיחה עם ישראלי [שהם בטוח תופסים כאובייקטיבי לחלוטין...]. אני רק מתפלל שהם לא יפגשו בנסיעה הבאה בערבי שיתן להם הסברה של 30 דקות! [אני לא טוען שהמקרה לא קרה, אני אקח את המילה שלך, זה פשוט נשמע כ״כ שטחי ומופרך. מצד שני, כבר קרו דברים יותר מוזרים]... אגב - נדמה לי שאתה ואישקש נמצאים, איכשהו, קרובים אחד לשני על המפה הפוליטית. האם אתה חושב שהגישה שלו, כפי שהיא באה לידי ביטוי בתגובות באייל, יכולה לשכנע מישהו? |
|
||||
|
||||
לא. אתה טועה בהבנת דברי. אין מה לעשות בנוגע לשונא ישראל. הוא שונא אותך. כל התירוצים וההצטדקויות לא יגרמו לו לאהוב אותך. הוא שונא אותך. ההסברה לא נועדה לגרום לשונאים להתחיל לאהוב אותנו. זה חסר טעם. ההסברה נועדה לגרום לאנשים שאינם שונאים אותנו אבל שכנעו אותם שאנחנו מבצעים עוול. לכן מסבירים להם מי הקרבן ולמי בוצע העוול, ללא התנצלויות או חנופה. בנוגע לגישה של אישקש כפי שהיא באה לידי ביטוי בתגובות באייל, היא יכולה לשכנע אנשים ישרים שפתוחים לשמוע ואפילו (שומו שמים!) לקבל דעה אחרת ולהבין שטעו או נפלו קרבן להטעיה. בקשר לאחרים - כפי שכתבתי לעיל, אין הרבה מה לעשות. אדרבא, הניסיון מוכיח כי הגישה ההפוכה רק גורמת להם להצדיק את עצמם ו"לדעת" שאנחנו הצד הרע בסיפור. |
|
||||
|
||||
״אין מה לעשות בנוגע לשונא ישראל. הוא שונא אותך.״ - לא מסכים. יש שונאי ישראל שבאמת אין מה לעשות איתם [בעיקר הערבים-מוסלמים]. שונאי ישראל אנטישמים אירופאים דווקא יש מה לעשות - אפשר לגרום לו לשנוא את הפלסטינאים לפחות כמונו [חבר׳ה כאלה בדרך כלל שונאים כמעט כל דבר שזז שלא דומה להם], ואז מבחינתו שילכו קיבינימט שני הצדדים. לדעתי עדיף מתמיכה מובהקת בצד אחד. ״לכן מסבירים להם מי הקרבן ולמי בוצע העוול, ללא התנצלויות או חנופה.״ - אתה מתעקש לחזור על זה בכל מיני וריאציות, ולא ברור לי למה - איפה טענתי שחנופה או התנצלות [!] זו הדרך הנכונה? |
|
||||
|
||||
הניסיון המר עם אנטישמיות מוכיח כי משנאת מרדכי אנשים מוכנים גם לבצע פעולות של אהבת המן. עם החזרה האחרונה על טענת ההתנצלויות והחנופה, הזכרתי את ההקשר. אני מצטט: אנחנו מדברים על הגישה של ההסברה הישראלית ועל השפעת התבטאויות של גורמים ישראלים. המציאות השלטת כיום בנוגע למדיניות החוץ של רוב האישים והגורמים בישראל היא הגישה שגיניתי לעיל. איכשהו, קיבלתי את הרושם שאתה מצדד בגישה הזו, הגם שאתה חושב שצריך לשפר את ההסברה. היות וכבר ענית לתגובה בה נכתבו דברים אלה, נמשיך את הדיון בנקודה זו באותו הפתיל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |