בתשובה לנתנאל יפת, 28/04/02 19:35
67838
איך בדיוק שותפים אנשי "שינוי" (יותר מאנשי מר"צ או מאנשי חד"ש) לכיבוש?
שני מקרים שונים 67841
מר''צ- שינוי שותפים אולי מעט יותר בכיבוש, בשתיקה שלהם. מרצ עוד איכשהו מצביעים על הכיוון. שינוי פשוט אומרים ''אין פתרון'' (לפחות לפיד).

חד''ש- זה נראה לי ברור.

עם זאת, הדגש איננו על ''שותפים'', אלא על כל פעולה שיש בה אפילו סתם ''צפיה'' בעוולות. אם שינוי רואים רק את החרדים אך לא את הפלסטינים בבואם לברר מהי חברה מתוקנת, הם רואים לעניות דעתי לא יותר מליקוי מאורות מסמא.
שני מקרים שונים 67862
מרוב הדגלים הסותרים שמרימים כל מפלגות השמאל, תמיד הנושא שירד לעדיפות אחרונה היה המאבק על שמירת צביונה השפוי והדמוקרטי של המדינה מול האויבים מבית.
שינוי חושבת שממילא כוחה לא רב בהשפעה בתחום המדיני, וממילא הנטיה המרכזית קרי הקונצנזוס, תמיד תנצח הרי כדי להתרכז ביום שאחרי הסכם השלום.
מה התועלת בהסכם שלום עם אויבים מבחוץ כשהדמוקרטיה תתמוטט מבפנים.
אני מדגיש שוב כי צריך לחנך את כולם לדמוקרטיה - גם את הערבים (הפלשיתינאים וערבייי ישראל, כמו גם כל ילדי מדינות ערב) וגם את החרדים. יש לזכור כי כבר היום החרדים הם רוב במערכות חינוך בערים מסוימות ובשכבות מסוימות. עוד כמה שנים, כשאותם תלמידים ילכו להצביע הם יהפכו את המדינה בצורה דמוקרטית לדיקטטורה.
שני מקרים שונים 68023
אני לא בטוח שאני מעדיף את נטורי קרתא של הדמוקרטיה מאת אלה הדתיים. לדתיים אין לפחות כלי לשלוט בחיי (מדינה) כמו זה הנתון בידי נתורי הקרתא הדמוקרטיים. לי קשה להתייחס אל הדמוקרטיה כאל דת. למרות שאני מסכים עם רוב האבחנות שלך, אני עדיין מסתייג מהפרופורציות. (הכותרת "נקניק חזיר על התפילין" מזכירה לך משהו?)
שני מקרים שונים 68225
פעם דשתי בנושא עם חרדי בפורום דתיים חילונים של יואל.
הוא חשב שכמו שהם מבקשים למנוע מכירת בשר חזיר אנחנו - אם נשלוט -נבקש לאסור בשר כשר.
החרדי טען שכמו שהם מבקשים לסגור את הבילויים והתחבורה בשבת אנחנו נתעקש לפתוח חנויות מכולת בבני ברק בשבת.
אתה מבין מהדוגמאות המוגזמות הללו, שחרדים חושבים אכן בשיטה הזו - שאין סימטריה בין נטורי קרתא של החילונים לבין זו של הדתיים.
אנחנו לא נכריח אף אחד לאכול חזיר, גם אם הנקניק על התפילין שלו ואנחנו גם לא נכריח אף אחד לנסוע בשבת.
פשוט נדאג שמי שרוצה לעשות את הדברים הללו יוכל לעשות זאת ולא כמו המצב כיום.
שני מקרים שונים 68069
מהו חינוך לדמוקרטיה ואיך "מחנכים את כולם לדמוקרטיה"?
שני מקרים שונים 68226
חינוך לדמוקרטיה הוא קודם כל הכרה בזכותו של האחר להיות כזה וכשווה אליו ולא לדבר עליו מתוך התנשאות כעל חיה דו רגלית כמו שהחרדים מלמדים על החילונים או בבתי ספר ערבים רבים - על היהודים.
איזה בתי ספר ערבים? 68228
פלסטינים או של אזרחי ישראל?
שני מקרים שונים 68240
סטיגמה הכללית. "כפי שמלמדים בבתי ספר רבים".
אני לא ערכתי מחקר על תכני הלימוד בבתי הספר הערבים, וגם לא על בתי הספר החרדים.
אסתכן ואומר, שגם אתה לא.
ארשה לעצמי לחטוא ביהירות קלה, ולטעון שרבים מהערבים שפגשתי בחיי לא רק שלא חשו כל עליונות עלי, אלא חשו השפלה מתמדת נוכח שנים אל אפליה ודיכוי. אם אסתמך על ספרי משרד החינוך, 90 אחוז מהם בכלל מכירים בלגיטימציה של מדינת ישראל.
באשר לחרדים, מי שפגש חרדי שגדל כל חייו בסביבה כזו, יודע כמה פחד ושפלות רוח הוא חש באופן מתמיד. "כל ישראל ערבים זה לזה", אם היו מחנכים להסתכל על החילונים כחיות, לא ממש היה אמור להיות אכפת להם.
יכול להיות שיש ערבים ויש חרדים שכן רואים זאת כך, אבל הבעיה היא עם ההכללה. אנשים כאלו לא חסרים גם בציבור החילוני-יהודי.
שני מקרים שונים 68302
ואיך עושים את זה? (קל לדבר, לא קל לבצע)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים