בתשובה לאישקש, 10/01/16 20:31
טוב! 671400
אם כבר הלכתי אחורה אז החצי הראשון של תגובה 633242 מסביר את ההבדל בין לשחרר עם מעולו של כובש, לבין לשחרר שטחי נדל"ן. לא היו יהודים בשטחים ש"שחררנו" ב 67', ולכן "שחררנו" את השטח עצמו. אני מקווה שאתה רואה את האבסורד בביטוי
"שחרור" של שטח‏1.
ואם להמשיך משם הלאה אני רואה בזה את המהלך העצום שעשו תלמידי הראי"ה ביהדות שהפכה אצלם מדת שמקדשת קודם כל ערכים נפשיים ("שבת") וחברתיים ("כיבוד אב ואם", "לא תחמוד", "לא תענה ברעך עד שקר") ששמירה עליהם תביא את הגאולה, לדת שמקדשת קודם כל את הקרקע ("הר הבית" "מערת המכפלה") שדווקא הפעלה שלה תביא את הגאולה.

תגובה 637081 מסבירה את ההבדל בין ההשתייכות הערכית שלי ושל העם שלי לא"י לבין השייכות החוזית של המדינה לאזרחיה, ומדוע א"י, כמו אצל הנבאחו, לא שייכת לאף אחד לדעתי.
זה הבדל מאוד מהותי. נסה להבין את ההבדל בין האמירה: מדינת צרפת שייכת לצרפתים אזרחיה, לבין האמירה: ארץ צרפת שייכת לעם הצרפתי. האמירה השניה לא נכונה עקרונית- הנכון הוא שהעם הצרפתי משתייך לארץ צרפת. זאת משום שהנדל"ן שנקרא ארץ צרפת יכול להיות שייך לתאגיד דיסני או ליגאל אהובי וזה לא משנה כהוא זה את הזיקה של הצרפתים לצרפת. כשם שבנימינה יכולה להיות שייכת אתמול לברון רוטשילד, היום ליצחק תשובה ומחר לתאגיד נדל"ן זר וזה לא ישנה כהוא זה את השייכות של אהוד מנור לבנימינה.

ודוק- אילו השטח היה "שייך" לעם כלשהו מתוקף תביעה דתית הסטורית, אז המקום היחיד שאליו נשאנו את עינינו מאה דורות הוא הר הבית. היינו צריכים להלחם על הר הבית, ורק על הר הבית, עד שהיה ריק מפולשים, ורק אז להתחיל להסתכל סביב על בית אל וחברון, על אשתאול והגלבוע, על יבנה וציפורי. בכל זאת על הר הבית עדיין עומדים מסגדים ולא בית מקדש, וכל חותמי הכרזת העצמאות ("זכותנו ההיסטורית") לא מצמצו אפילו. למה? כי הם לא חשבו שהארץ שייכת להם אלא שהם שייכים לארץ.

______
1 תראה את מי משחררים כאן
טוב! 671412
ברשותך אני אתעלם מהחלק הראשון כרגע,כי זה לא קשור לנושא ואני לא רוצה לברוח לשם.
רק אומר שנראה לי שאתה נכנס לשדה מוקשים בטיעונים האלה,כי ב90% משטחי ארה"ב לא גרו אינדיאנים ממש,פה הייתה להם דרך שם בית קברות,פה הר קדוש,שם שטח ציד וכו'-אני לא חושב שתמצא הרבה שיעידו שאלו לא שטחים אינדיאנים.אז,עם כל הכבוד לבית קברות אינדיאני-הר הבית,ומערת המכפלה הם קצת יותר מכל בחינה אפשרית.

כתבת- "ומדוע א"י, כמו אצל הנבאחו, לא שייכת לאף אחד לדעתי." ואילו בתגובה הראשונה כתבת- "לא חושב שהיהודים הם הנבאחו בסיפור המקומי שלנו.
הנאבחו הם בדיוק אלו שהאדמה לא שייכת להם אלא הם שייכים לאדמה"-אתה יכול להסביר את העניין הזה,כי זה נשמע לי ממש שני משפטים מנוגדים.

אני מקבל את ההבחנה שאתה עושה אבל לא עם המסקנה-נגיד ובנימינה שייכת לתאגיד דיסני-האם אפשר לומר שבנימינה שייכת לתאגיד דיסני? אז א.ישראל ועם ישראל.
ולעניין-למה אבל הסיפור לא מתאים לערכתך ליהודים,זה מה שאני לא מבין.

זה באמת מה שהיינו צריכים לעשות והייתה מסתיימת המלחמה הנוראית שאנחנו תקועים בה 100 שנה.
אבל,מה שעושה עם שצמה למולדת זה לוקח מה שניתן במסגרת ההזדמנות ההיסטורית.שזה בדיוק ההפך מעם שאינו קיים ושאין לו מושג על מה הוא נלחם -נגיד בשביל הדוגמה-"פלסטינים".
טוב! 671423
1. "לא היו יהודים" בשטח ששיחררנו ב1967 כי הם גורשו בכח הזרוע ב1929(חברון) ב1948 (גוש עציון) וכו'. שטח שנכבש בידי הלגיון הערבי שוחרר בידי צה"ל. אין בכך שום אבסורד.

2. לגבי "הם לא חשבו שהארץ שייכת להם אלא שהם שייכים לארץ" - תספור בבקשה כמה פעמים כתוב במגילת העצמאות שארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל, ולעומת זאת כמה פעמים כתוב שעם ישראל הוא עמה של ארץ ישראל. נראה לי שתופתע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים