|
||||
|
||||
לאו דווקא. נניח שהייתי מתנגד ישראל. לא הייתי רוצה לתמוך בחרם כלכלי על ישראל בזמן הסכמי אוסלו, כי אם אוייביך מביאים עליהם את מפלתם הם, אל לך לעמוד בדרכם. עליך לעודד אותם בדרכם. עכשיו, לאחר שהפסיקו, למעשה, עם דרך אוסלו, ויתכן שחס וחלילה יישמו מדיניות עם הערבים והפלסטינים שלא תגרום לקריסתם, עלי להטיל עליהם חרם. זו עמדה סבירה של מתנגד ישראל, לטעמי. |
|
||||
|
||||
אם אתה "מתנגד לישראל", לא תתמוך בה כלכלית בשום מצב או מדיניות. כאדם (או חברה כלכלית, או גוף מדיני, או כל קבוצה של בני אדם), אין לך דרך לחזות את העתיד, או לקרוא באופן מוחלט את מטרותיהם של גופים אחרים, ולכן אין לך דרך לדעת עם מדיניות מסויימת תביא למשהו את מפלתו הוא, או תקדם אותו, אבל ברור שכל סחר (בתנאים הוגנים) יעזור להמשך קיומו של הצד השני, ולהעטת מפלתו. דוגמא קצת קיצונית (שלוקחת את הטיעון שלך מהפרט אל הכלל), אבל כמתנגד למשטר הנאצי, האם היית תומך כלכלית במשטרו של היטלר (שכזכור, הביא על עצמו את מפלתו הוא)? אני חושב (ותקן אותי אם אני טועה), שהתשובה השלילית ברורה מעליה. וכמובן, עליך להוכיח שאפשר להגיע למסקנה (המגוחכת, לטעמי) באופן חד משמעי (ע"י מתנגד סביר) שישראל בזמן הסכמי אוסלו הביאה על עצמה את מפלתה היא (לצורך זה, אולי כדי להיזכר מה זאת מפלה, ואיך היא עלולה לקרות לישראל). |
|
||||
|
||||
Your second paragraph is irrelevant to my claim, since I was talking about a national body, not a specific regime.
|
|
||||
|
||||
גרמניה הנאצית היתה מדינה ולכן גוף מדיני, החרם לא היה על סחר עם חברי המפלגה או המשטר, אלא על כל מי שהיה חלק מהמדינה. מעבר לכך, לא ברור לי למה (גם אם היא לא היתה גוף מדיני), זה לא רלונטי. רציתי להראות שכשאתה מתנגד למשהו, אתה לא סוחר איתו, גם אם המדיניות שלו מנוגדת למה שאתה רואה כאינטרסים שלו. האם אתה יכול לנקוב בשם של גוף כלשהו (מדיני, כלכלי, חברתי או דימיוני), איתו אתה מנהל (או היית מנהל) סחר הוגן, למרות התנגדותך הטוטאלית לקיומו של אותו גוף? הבחירה בגרמניה הנאצית נעשתה משום שיש לי ודאות די גבוהה שזה גוף לו אתה מתנגד באופן טוטאלי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |