בתשובה לאמ, 06/12/15 8:48
מה הדעה במערכת על חומרי לימוד חופשיים? 669034
המאמר עצמו (של ד"ר צחי בר) דווקא עודד אותי.
אולי זה לא יהיה חופשי אבל נראה שאיכות חומר הלימוד כן תקפוץ מדרגה.

למה בחרת דווקא בשלושת הנושאים האלו?
ולמה יסודות התכנות הם במתמטיקה ולא במדעי המחשב? אנשים עלולים לצאת על זה למלחמת אזרחים :-)

במהלך פתרון השאלות בהסתברות ל3 יחידות יצא לי לרפרף על כלל הבחינה.
הרבה פעמים טוענים שתוכנית הלימודים מיותרת למיל שלא יעסקו במתמטיקה בעתיד וש"לא צריך לוגריתמים במכולת".
אני חייב לציין, שלהפתעתי, תוכנית הלימודים לשלוש יחידות ממש מתאימה למי שהולך לעשות מתמטיקה רק במכולת.
יש שאלות כמו השוואה בין שתי הצעות מחיר שונות לריצוף בית.
כמובן שמי שיתעקש להמנע ממתמטיקה יוכל לעשות זאת שכהוא משווה בין הרצפים.
מי שכן ירצה, יוכל לחסוך כסף.

אם מכיניסים לצד הרווח חיסכון בעסקאות גדולות (לקיחת משכנתא) ולצד ההוצאה את שעות הלימוד במתמטיקה אז כנראה הרווח לשעה יכול להיות די גבוה.
מה הדעה במערכת על חומרי לימוד חופשיים? 669051
''הרבה פעמים טוענים שתוכנית הלמודים מיותרת למי שלא יעסקו במתמטקיה בעתיד ו''שלא צריך לוגריתמים במכולת''.
אז טוענים. אף אחד מהמקצועות לבגרות לא רלוונטי למכולת - לא היסטוריה, לא ספרות ולא אנגלית. מצד שני, אני בצד שלך לגבי מבחני הבגרות. הם אולי מטרה בשביל התלמיד, אבל בטח לא אמורים להיות מטרה של מערכת החינוך, אלא רק כלי.
מה הדעה במערכת על חומרי לימוד חופשיים? 669061
כמה שאני אוהב מתמטיקה, אני חושב שצריך להיות מסוגלים לענות לתלמיד ששואל "למה לי ללמוד אותה?".
זה נכון מבחינתי גם לגבי היסטוריה, ספרות ואנגלית.

אפשר לענות לו "כי ככה משרד החינוך החליט", שזו כנראה התשובה בדרך כלל ובדרכה שלה היא משכנעת.

אני הייתי מספר לתלמיד על היופי שבמתמטיקה.
אני חושש שחלק ניכר לא היה רואה את היופי ואז התשובה שהזו לא קבילה מבחינתם.
כאן הטיעון הפרקטי יכול לעזור.
אני מניח שאנגלית מעוררת פחות אנטגוניזם מכל יתר המקצועות כי התועלת בה מאד ברורה.

צד אחר של הנושא הוא שאכן ראוי שתלמיד יסיים את לימודיו עם סט הכלים שיאפשר לו להסתדר הלאה בחיים.
החלטות על סוגי הלוואות, רכישת חבילות עם תמחור שונה הן החלטות בעלות השלכה כלכלית ניכרת שרוב הציבור יתקל בהן לא מעט ושמתמטיקה תיכונית יכולה לסייע לו בה.
מה הדעה במערכת על חומרי לימוד חופשיים? 669112
אבא שלי ניסה לספר לי על היופי הפנימי של המתמטיקה. אבל אני לא ראיתי שום יופי, ולא הבנתי על מה הוא מדבר‏1.
אז הוא אמר, "כדי ללמד מתמטיקה בבית ספר". ככה אבא שלי, חכמולוג. אני כמוהו.
אבל ללמד בבית ספר, תודה רבה, יכולתי גם תנ"ך והיסטוריה, התחומים הקצת יותר חביבים עלי.

אילו הוא היה אומר, "כי יש כמה מקצועות מתגמלים היטב פיננסית ואפשר ללמוד אותם רק אם לומדים מתמטיקה", זה היה עובד יותר.

___________________
חלק מהבעיה שבמערכת החינוך כפי שהיא היום, היא שהיא לא מנסה שהתלמיד יסיים את לימודיו עם סט כלים שיאפשר לו הלאה להסתדר בחיים.

1 אני עדיין לא רואה שום יופי.
מה הדעה במערכת על חומרי לימוד חופשיים? 669148
אני מסכים איתך לחלוטין.

יש בזה משהו עצוב.
אם מסתכלים על כל המקצועות שהוחלט שהתלמידים ילמדו, אפשר היה לצפות שתהיה תשובה שרוב הציבור יענה מיידית, תהיה יחסית בקונצנסוז ותסביר את הסיבה ללמוד אותם.

אני יכול לחשוב על:
ספורט - כדי לשמור על הבריאות
מקצועות טכנולוגים - כי הם מתגמלים כלכלית
מתמטיקה, מדעים - כי בעקיפין הם מתגמלים.
אנגלית - כי כל העולם מדבר בה (תבין סרטים, תגלוש באינטנרט, תטייל בחו"ל).

התשובה שלך (אני רוצה ללמוד תנ"ך והיסטוריה כי הם חביבים עלי) היא התשובה הכי פחות קבילה (בציבור ובמערכת ) במקום להיות התשובה מספר אחת.
מה הדעה במערכת על חומרי לימוד חופשיים? 669055
לא התלהבתי מההצעות שמוזכרות במאמר של צחי בר. לא רציתי להגיב. דעתי היא שיותר חשוב שיהיו ספרים טובים מהסוג הישן ופחות חשוב להשתמש בעזרים ממוחשבים (שהם גימיקים בלבד אם הם אינם כלי עזר על גבי הנדבך של ספרים טובים).

הגבתי לך מכיוון שאתה משקיע מאמץ וחבל לי אם המאמץ שלך לא יהיה אפקטיבי.

לא הבנתי מה כוונתך בשאלת עלות ריצוף. זה נשמע כמו דיון שמטרתו לשכנע תלמידים שיש שימושים למתמטיקה ושהם לא מכלים את זמנם לשווא, כלומר (אולי) צורך דידקטי. אולי זה משהו אחר שלא מובן עד שלא קוראים את תוכנית הלימודים במלואה.

לא הבנתי מה כתוב בפיסקה האחרונה שלך.

לגבי השילוב של יסודות התיכנות במתמטיקה ׁׁ(דהיינו - שפת מחשב פשוטה ואלגורימים פשוטים) - לא מעוניין להכנס לדיון. בכל אופן, דעתי היא שזה מועיל מאוד.
מה הדעה במערכת על חומרי לימוד חופשיים? 669062
תודה על התגובה והאכפתיות.

גם לי יש חיבה לספרים.
במקרה של מערכת החינוך יש סיכוי שעצם המעבר לאותם הספרים רק בפורמט דיגיטלי כבר ישתלם (להורים, למערכת) כלכלית.

הייתי שמח לשמוע מדוע בחרת את שלושת הנושאים שציינת ולמה שייכת את התכנות למתמטיקה.
לי אישית אין כוונה להכנס למלחמת אזרחים בנושא. כבר ראיתי יותר מדי כאלו.

הריצוף פשוט הייתה הדוגמה שמשרד החינוך השתמש בה כדי להציג את הבעיה.
היו שתי הצעות מחיר שונות אם תמחור אחר למחיר הבסיס ומחיר למטר‏1.
זו בעיה שאנשים נוטים להתקל בה (וכנראה פותרים בלבקש מהספק מחיר סופי. מצד שני, הספק צריך ללמוד איך לתת את ההצעה).

בפיסקה האחרונה ניסיתי לעשות חישוב בנוסח "חסכון של X אלף ש"ח בשל בחירה של תוכנית משכנתא טובה יותר לעומת השקעה של Y שעות של לימוד מתמטיקה בבית הספר תתן שכר של X/Y לשעה".
לצערי רוב האנשים כנרה לא יחסכו ולו שקל במשכנתא הודות ללימודי המתמטיקה כך שהשכר לשעה יעמוד עבורם על אפס.

_____________
1 ובהמשך נאמר כי האישה רצתה את ההצעה היקרה יותר בטענה שאיכות טובה יותר. נבחרה ההצעה הזולה שהבעל רצה והתלמידים היו צריכים לחשב כמה חסכה המשפחה הודות לבעל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים