|
||||
|
||||
טריק מחוכם אך נבזי. האמת - לו היתה מותקנת במכונית מערכת למידה ממוחשבת1, הייתי מצפה שהיא תגיע לפתרון מאד דומה לזה בשביל מקסום שני הפרמטרים הנ"ל (ביצועי נסיעה מול מעבר מבדקי זיהום). 1 Machine learning, איכשהוא אני לא מכיר תרגום שתמיד נשמע מתאים. |
|
||||
|
||||
זה היה הניחוש הראשון שלי למה שקרה. לא האמנתי בטיפשות טבעית אז ישר הנחתי אינטלגנציה מלאכותית. |
|
||||
|
||||
האם זה אומר שנכשלת במבחן גנירויט? |
|
||||
|
||||
לא ברור מה זה אומר - האנשים הצליחו להתנהג כמו AI? לא ברור שהם בכלל ניסו. בקיצור לשאלתך - תשובה א'. |
|
||||
|
||||
אם לא התבצע מבחן, מן הסתם גם אין ציון. |
|
||||
|
||||
התבצע, אתה הגדרת אותו וביצעת אותו. אם אני מחליט לבדוק את יכולת הקליעה שלי על ידי יציאה מהבית וירי בציפורים חולפות אקראיות, זה שאני לא במטווח מסודר זה לא אומר שלא בחנתי את יכולת הקליעה שלי. ואם פספסתי - נו, אתה מבין מה זה אומר. |
|
||||
|
||||
עקיפתם של מנגנוני הבדיקה בהם משתמש הרגולטור (או מעבדות פרטיות במקרים אחרים) אינה משהו חדש. לפני כמה עשורים למדו יצרני הסיגריות שרצו לקבל את התואר דל-ניקוטין איך מרמים את המכונות שבודקות את תכולת הניקוטין והעטרן, אבל לא זכור לי שהתעורר רעש גדול כשהעניין התגלה. הטריק שלהן, אגב, היה מאד פשוט: הם ניקבו בקירבת הפילטר חורים קטנים שאפשרו לאויר להכנס דרכם כך שמה שהגיע למכונה הוא תערובת של עשן הסיגריה עם אותו אויר שהתפלח מהצד. המעשנים האנושיים, לעומת זאת, היו סותמים לפחות חלק מהחורים האלה באצבעותיהם כשאחזו את הסיגריה לשאוף ממנה, וכך קיבלו לריאותיהם יותר עשן ממכונות הבדיקה. |
|
||||
|
||||
במקרה הזה הם אפילו יכלו לטעון לתום לב - מה אתם רוצים, אנחנו תכננו את הסיגריה כך שהמעשן יקבל ניקוטין מדולל ובריא יותר. זה שהמשתמש סותם את פתחי האוורור זאת הבעייה שלו, לא שלנו. |
|
||||
|
||||
זו אפילו לא הפעם הראשונה שפולקסווגן (שלא לדבר על חברות אחרות) משתמשת בdefeat device. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |