|
||||
|
||||
עוד זווית קוואזי-פילוסופית: בליטוף ובציד יש דווקא התייחסות של האדם לחיה כאל יצור חי ושלם, ספק-סובייקט, בניגוד לאכילת נתחי בשר. |
|
||||
|
||||
האמירה הזו לכאורה נכונה אבל רק לכאורה בשל משך החיים הקצר ויותר מכך בשל הכוונה מאחורי המעשה של הרביית האריות וקטיף הגורים (אאוץ'). זו בהחלט הסתכלות כוללת על אופני הניצול של תחושות האנשים - נהדר ללטף גורים כה חמודים, להנות מהקרבה לחיית בר מבלי לחשוב מדי מה ומתי קורה בשלב הבא - כדי למקסם את הרווח. אני חוששת שלא חשיבה פילוסופית גבוהה עומדת מאחורי התעשייה הזו אלא גורם עתיק יומין בהרבה: תאוות בצע מהצד הקטגורי או הצורך להתפרנס מהצד הסניגורי. |
|
||||
|
||||
אין לי כל כוונה לטעון כך או אחרת על המוטיבציה של המגדלים. השיקול הזה רלוונטי (אולי) להערכה המוסרית של המלטפים/צדים, ואחר כך גם של מעשה הגידול וההוצאה לציד. אם בעיני המעשה כשר מוסרית, אז אני לא אשנה את דעתי אם המוטיבציה של העושים אותו היא אגואיסטית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |