|
||||
|
||||
נשמע שכנראה שיש כאן בעייה מתודולוגית בסיסית בצורת המחקר מלכתחילה. למשל, היית יכול לחשוב שעד שנסיין מסויים לא מבצע את הניסוי שלו פעמיים (או יותר) ומשחזר את התוצאה, הוא לא יפרסם את הממצאים. לכאורה היית מצפה שהסטטיסטיקה של הניסוי הבסיסי כבר תכלול את הענין הזה, לא? |
|
||||
|
||||
המאמר רומז שיש כאן אפקט מגירה. אם יהיו מספיק ניסיונות, בסופו של דבר יהיו תוצאות מעניינות: |
|
||||
|
||||
לתוצאה הראשונה, כמובן. לצערי לא שמתי לב שסימן הקריאה נחתך. |
|
||||
|
||||
מצטער, עדיין לא מבין את הקישור או ההקשר. |
|
||||
|
||||
הדגמה של אפקט מגירה. אבל מצד שני אנחנו צריכים להיות זהירים באותה מידה ולשאול האם משחזרי הניסויים לא ניסו בכוח להשיג את התוצאה ההפוכה כדי להציג תוצאה מזעזעת (כי זה מה שהם חושבים)? |
|
||||
|
||||
איך קישור למשחק מיינקרפט מדגים אפקט מגירה? |
|
||||
|
||||
ניסיון נוסף: https://duckduckgo.com/?q=found+playing+minecraft+sit... |
|
||||
|
||||
דיברו על זה לא באחד הפודקאסטים שלהם אני מקשיב וטענו שם ששיעור שחזור כזה הוא דווקא לא רע (יחסית למה שהיה צפוי מהתחום). |
|
||||
|
||||
התבלבלתי בפודקאסט. הפודקאסט האמור הוא ספק סביר. אני קצת פחות סומך על דעתם לגבי זה שזהו שיעור לא רע. אבל מה שכן, שמעתי שם דברים מעניינים אחרים לגבי המיזם (ככלל, לא רק מיזם השחזור). המיזם מציע אוסף של כלים לטיפול וחשיפה של ניסויים: תיעוד מוצלח יותר של הליכי הניסוי, איסוף מידע, ודרכים פשוטות להעלאתו לאינטרנט (אם זה רצוי). אחת ההצעות שלהם היא להתחיל את שלב ביקורת העמיתים כבר משלב תכנון הניסוי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |