|
||||
|
||||
יש לי הרגשה שהיה לך ''סיפור'' עם הייהדות.. תחושה, לא יותר. |
|
||||
|
||||
אני מניח ש'יהדות' אצלך היא הדת היהודית. יורשה לי לציין שלדעתי אני הרבה יותר רהוט ממך בשפה העברית, ובכל זאת לא הייתי מעולם דתי. לא הייתי נחפז להסיק מסקנות מעושר לשוני למידת הדתיות של פלוני. |
|
||||
|
||||
ממתי רהיטות בעברית היא תנאי להיותך יהודי טוב (או רע). היו וישנם כמה יהודים טובים לשיטתכם:-) שהעברית שלהם רהוטה פחות מהיידיש, האנגלית, הספניולית, הספרדית או הערבית שמחוץ לבית המדרש. |
|
||||
|
||||
הוא אשר אמרתי: "לא הייתי נחפז להסיק מסקנות מעושר לשוני למידת הדתיות של פלוני." האם התכוונת להגיב למר שבות או אלי? |
|
||||
|
||||
(לפתילון) |
|
||||
|
||||
תודה על המחמאה לגבי העברית שלי. לא כל כך הבנתי את הביטוי '' היה לך סיפור עם היהדות'' אם אתה מתכוון שהייתי דתי (רחמנא לצלן) - לא, בשום אופן לא הייתי דתי. היום אני משתדל להפעיל שיקולים הגיוניים העולים בקנה אחד עם הגיון מדעי מתקדם, אני מנסה להתחמק מהסברים מיסטיים רגשיים שמקורם בעברנו הרחוק מאוד והלא טכנולוגי. קרא את התנ''ך שוב, אני מבטיח לך שלעולם הוא כבר לא יראה לך כפי שהיה, אתה תגלה כמוני וכמו רבים אחרים, כי התנ''ך אינו מדבר על אל יחיד על טבעי. |
|
||||
|
||||
אכן זו הייתה כוונתי- למה רחמנא לצלן? אם כבר- זה יכל רק להעשיר את החוויה, את הניסיון.. ולמחמאה- כמובן לא אמור להיות לה קשר הכרחי עם אדיקות דתית, הגם ויש לה קשר מובן עם היופי.. (בוא נתפשר על: הקשר בין עברית יפה ליהדות, הינו טבעי). בתשובתך, נגעת ברש"י כעוד "פירוש" לתנ"ך, אולם אני ציינתי אותו כחוקר, וגם הדוגמא שהבאתי בהקשר תמכה בזאת. אם היית מטריח את עיניך ומעיין בתשובתי למר בן-יעקב שנגעה גם בנקודה ספציפית זו, או אז היית נזהר יותר (לא אמרתי משנה) בטיעוניך בנקודה זו . |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |