|
||||
|
||||
1. שאיפתך בחיים לא מעניינת אף אחד כל עוד אתה נותן יד להרס של חיים אחרים. שאיפותיו של מוסא הן גם הן עניינו הפרטי ואתה אינך ממונה עליהן. 2. אתה בן אדם שתופס את האלוהים בצורה אחת והוא בצורה אחרת. זה כל מה שהבנתי מתשובתך. זה נותן לך איזה יתרון עליו? זה אומר שאתה באמת אוהב את האל והוא כרובוט מתוכנת רק ירא אותו ואינו יודע מהי אהבה? תעשה לי טובה, cut the bullshit ותחזור למימדיך הטבעיים. העובדה שאתה יהודי לא נותנת לך את הזכות לשפוט את כל העולם. 3. הוא מתפלל חמש בעמים ביום. אז מה? ביקשתי להראות לך שאין לך שום עמדה של שופט עליון מעל הפלסטיני, בן דודך. אני מקווה שתאמץ גישה מעט פחות מתנשאת על היליד הערבי. אתה לא יותר טוב ממנו בשום צורה. |
|
||||
|
||||
השאלה היא האם מוסא מודע לכך שהוא אינו טוב ממשה בשום צורה. |
|
||||
|
||||
מה הקשר? ואם מוסא לא מודע אז כן יש הצדקה להתנשאות של משה? כבר אמרו את זה כאן הרבה פעמים, אבל באמת צריך לשים תמונה שלך מתחת לערך צדקנות במילון. |
|
||||
|
||||
איפה אמרתי שאם מוסא לא מודע אז יש הצדקה להתנשאות של משה? אם תזדהה, אצטלם ואשלח לך תמונה, עבור הערך "נמאס לי מאלה שמאשימים רק את ישראל". |
|
||||
|
||||
מה הקשר? האם לא ניתן לדבר על התנשאות ישראלית, מבלי לאזכר שקיימת גם התנשאות פלסטינאית? הדחף שלך להגיד בכל סיטואציה: "כן, אבל גם הם" או "כן, אבל הם יותר גרועים", יכול כאמור לשמש, כהגדרה מילונית למושג צדקנות (אני מוותר על התמונה, תודה). כן, יש דיונים/סיטואציות שמעשיו של הצד השני כן רלוונטיים בהם. לא, אני לא הולך להגדיר אותם עכשיו. נכון זאת לא ביקורת בונה. |
|
||||
|
||||
הקשר הוא- איזון התמונה. זה לא ברור? ולמה אתה מתחבא מאחורי אלמוניות? אולי אני צדקנית אבל אני לא נושכת. |
|
||||
|
||||
העקרון ברור. את עושה את זה בצורה ''לא מוצלחת'' באופן עיקבי. אני לא מתחבא מאחורי שום אלמוניות. |
|
||||
|
||||
"צדקנות" זה שיפוט שלך. "לא מוצלחת" זה שיפוט שלך. אני לא מסכימה לא עם הראשון ולא עם השני. [שים לב שאני לא העברתי בקורת עליך]. אך גם אם אתה צודק בקשר לאופיי הפגום ויכולותיי הירודות, מה לזה ולסכסוך במזה"ת? |
|
||||
|
||||
המניע לדעתי הוא פסיכולוגי. כשאתה נמצא במצוקה אתה סבור לפעמים שאם תוריד מעצמך את האחריות ותאשים מישהו אחר, ייפתרו הבעיות שלך. זה מודל פסיכולוגי ידוע- ככל שאתה מכחיש את מידת האחריות שלך לבעיה, כך אתה רחוק מפתרונה. אח''כ עולים הרעיונות המופרכים והנואשים לפתרונה. |
|
||||
|
||||
פשוט מאוד- האידיאולוגיה של המרכז והימין בישראל היא להאשים רק את הפלסטינים במצב ומנקודת ההנחה הזאת להגיע לפתרון. אלא שפעם אחר פעם זה לא מצליח. זה גם מצביע על משבר המנהיגות של ישראל: א-ף א-ח-ד ל-א ל-ו-ק-ח א-ח-ר-י-ו-ת. |
|
||||
|
||||
אם כך, תשמח ודאי לשמוע שמאמרי "האלטרנטיבה" כלל גם הכאות על חטא, נטילת אחריות בנוגע למצב שנוצר ונטילת אחריות לפיתרון. לשיטתך - הוא הגיע מהימין. סיבה טובה לדחות אותו, לא? דיון 894 |
|
||||
|
||||
חוסר היכולת לקחת אחריות הוא נגע הפושה בכל המערכות הציבוריות בישראל, צבאיות ואזרחיות. לעומת זאת, אם להיות סטריאוטיפי, ישנה מגמה פסיכולוגית הפוכה, שמבוססת על ההפרעה הנפשית שנקראת "שגעון שליטה," והנגועים בה נקראים "control freaks." כאשר המצב מדרדר, הם נוהגים להאשים את עצמם ואת משלהם, כי הם אינם מסוגלים להכיר בכך שהם אינם בשליטה מלאה בעולם. והקשר למצבנו? פשוט מאד: האידיאולוגיה של השמאל בישראל היא להאשים רק את ישראל במצב ומנקודת הנחה זו להגיע לפתרון. אלא שפעם אחר פעם זה לא מצליח. וזה גם מצביע על משבר אחר בתנועות השמאל השונות: א-ף א-ח-ד ל-א מ-ו-כ-ן ל-ה-א-ש-י-ם א-ת ה-י-ל-י-ד-י-ם ב-א-ח-ר-י-ו-ת כ-ל-ש-ה-י ל-מ-צ-ב. האשם הוא תמיד מדינת ישראל, המערב או הצפוניים. בכך הם מקבלים עידוד רב מן הילידים, שכמו רוב בני האדם, עסוקים בלהקרין את האשמה שלהם על אנשים אחרים. |
|
||||
|
||||
בחייך תעשי לנו טובה וקודם תשאלי את טלי איך להצטלם |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |