|
||||
|
||||
למה לא? גם בשר כלב ובשר צפרדע הם טרפות בדיוק כמו בשר חזיר. זו לא סיבה לא להחזיק בובות של פלוטו, קרמיט או מיס פיגי. האיסור הוא על אכילת הבשר, אין "לא ייראה חזיר בכל גבולך". זה רק אצל המוסלמים. מכר שלי הוא חרדי, ווטרינר במקצועו. אין לו שום בעיה לטפל בחזירים, הוא רק לא אוכל את בשרם. |
|
||||
|
||||
לאיקאה יש ערכה של חיות חוה רכות. בארץ הם לא מוכרים את החזירה והחזירונים. |
|
||||
|
||||
אני חושד שזה יותר בגלל שישראל נחשבת חלק מהמזה''ת, ולא בגלל החשש מפגיעה ברגשות היהודים. שווה לבדוק מה הם מוכרים בארצות ערב או בארצות מוסלמיות בכלל. |
|
||||
|
||||
כפי שחשבתי |
|
||||
|
||||
אני בטוח שהקטלוג של איקאה בישראל נראה שונה מהקטלוג שלהם בשאר המזה"ת. אם הם היו חושבים שיועיל להם למכור כאן ערכה עם חזירים הם היו מסוגלים בקלות לעשות את ההבחנה הדקה הזו. בגן החיות התנ"כי בירושלים יש תצוגה של פקארי. ליד השלט שמתאר את שם החיה, אזורי התפוצה שלה וכו' יש שלט נוסף בעברית, באנגלית וביידיש: "הפקארי אינו חזיר!". |
|
||||
|
||||
הייתי בגן הנ"ל ואני אפילו זוכר את השלט. השלט הנ"ל מכיל מידע רב על הפקארי (אזורי תפוצה, מנהגי רבייה וכו') ובין השאר גם כתוב שהוא אינו חזיר למרות הדמיון החיצוני. אז מה? זה כמו שכותבים ליד האקווריום של הדולפין שהוא אינו דג אלא יונק. (ובאידיש זה נשמע יותר טוב) |
|
||||
|
||||
אולי "דאס איז נישט א חזיר" היא הגרסא האידית ל"Ceci n'est pas une pipe". או שהכוונה היא שאם אתה קונה פקארי, אתה לא יכול להחזיר אותו לחנות ולקבל את הכסף חזרה. |
|
||||
|
||||
כן, זה מה שגילה הנזיר שמכר את הפקארי שלו. |
|
||||
|
||||
דאס איז נישט א נזיר |
|
||||
|
||||
זה לא מדוייק,מכיוון שחזיר מצויין במפורש בשמו מתייחסים אליו בחומרה יתירה מטרף אחר. בחנויות צעצועים במאה שערים תתקשה מאוד,אם בכלל, למצוא צעצוע חזיר או משהו שמופיע בו ציור של חזיר |
|
||||
|
||||
בחנויות צעצועים במאה שערים תתקשה למצוא גם ספרים שמצוייר בהם כלב. או חתול. או שמש וירח. נכון שתתקשה עוד יותר למצוא חזיר (האמת, לא תתקשה בכלל. לא תמצא, נקודה). |
|
||||
|
||||
יתכן שאמצא שמש וירח, אבל רק אם הציירים מצאו דרך הלכתית לחמוק מהאיסור שבשולחן ערוך (יורה דעה סימן קמ"א): "אסור לצייר צורות שבמדור שכינה... וצורת חמה ולבנה וכוכבים אסור, בין בולטת בין שוקעת". לא שאין דרכים הלכתיות להתחמק מזה, אבל חרדי מחמיר לא מנסה להתחמק מאיסורים אלא שמח להזדמנות להראות שהוא מקבל אותם על עצמו. |
|
||||
|
||||
אבל אני תמה מה בקשר לאיסור הפשוט על "כל תמונה"? עכש"ז הוא היה תקף1 לפחות במאה שערים של לפני כמה שנים. ______________ 1- באופן המילולי, בלי ההקלות שיכולות לנבוע מהמשך הפסוק. |
|
||||
|
||||
זה איסור שהתוקף שלו מוגבל למדי. כך כותב הרמב"ם: יד [ט] העושה עבודה זרה לעצמו--אף על פי שלא עשאה בידו, ואף על פי שלא עבדה--לוקה, שנאמר "לא תעשה לך פסל, וכל תמונה" (שמות כ,ג). וכן העושה עבודה זרה בידו לאחרים--אפילו עשה אותה לגוי--לוקה, שנאמר "ואלוהי מסכה, לא תעשו לכם" (ויקרא יט,ד). לפיכך העושה עבודה זרה בידו לעצמו, לוקה שתיים. טו [י] אסור לעשות צורות לנואי, ואף על פי שאינן עבודה זרה: שנאמר "לא תעשון, איתי: אלוהי כסף ואלוהי זהב" (שמות כ,יט)--כלומר צורות של כסף ושל זהב שהן לנואי, כדי שלא יטעו בהן הטועים וידמו שהן לעבודה. ואין אסור לצור לנואי, אלא צורת האדם בלבד. טז לפיכך אין צרין, לא בעץ ולא בסיד ולא באבן, צורת האדם: והוא שתהא הצורה בולטת, כגון הציור והכיור שבטרקלין וכיוצא בהן; ואם צר, לוקה. אבל אם הייתה הצורה מושקעת, או צורה של סמנין כגון הצורות שעל גבי הלוחות והטבליות, או צורות שרוקמין באריג--הרי אלו מותרות. ... יט צורות הבהמות ושאר נפש חיה חוץ מן האדם, וצורות אילנות ודשאים וכיוצא בהן--מותר לצור אותן, ואפילו הייתה הצורה בולטת. בקיצור - הציור מותר, הפיסול של דמויות אדם אסור. |
|
||||
|
||||
זו היתה תגובה לאישקש שזעק (עם המון סימני קריאה) שלא יתכן שיהוד דתי אורתודוכסי יתייחס לחזיר. ובכן, לא דובים ולא חזירים. |
|
||||
|
||||
מה שאתה מתאר זה מעבר לחוסר הבנת נקרא ו\או ראיה לקויה ,זה יותר..אתה מצביע מר"צ נכון? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |