|
||||
|
||||
אם תהיה מערכת הסעה המונית יעילה1 אנשים אולי לא יוותרו על רכב פרטי, אבל לא בטוח שהרבה מהם לא ישמחו לוותר על הנסיעה היומיומית בו, ולא בטוח שזה לא יתמרץ אנשים נטולי רכב להמשיך ולא-להחזיק אחד. מעניין לבחון בהקשר הזה את מערכת ההסעים של הנתיב המהיר/חניון שפירים - אין לי נתונים אבל נראה שהחניון מלא יפה. ולא רק בקו ירושלים-תל אביב - אני מכירה לא אדם אחד ולא שניים שמחזיקים רכב פרטי אבל לא נוסעים איתו לעבודה בשיגרה אלא רק לתחנה ומשם ממשיכים ברכבת. כמובן, בכל המקרים האלו האפשרות הזו התעוררה כי מקום העבודה נמצא מרחק הליכה קצר מהתחנה, אני מניחה שאם היה נדרש אוטובוס המשך רובם (אם לא כולם) היו ממשיכים לנסוע במכונית שלהם. 1 "יעילה" כלומר: עוקפת פקקים, במחיר סביר, בלי החלפות מיותרות, כשהנסיעה עצמה בתנאים נוחים. |
|
||||
|
||||
מערכת הסעת המונים יעילה עשויה לגרום לאנשים להחזיק רכב אחד למשפחה במקום שניים, למשל. כבר צמצמנו את נפח התנועה. |
|
||||
|
||||
האם זו התשובה? - http://www.youtube.com/watch?v=qR2_3_kXyYI בינתיים בונים כנראה מערכת קטנה נסיונית בתעשיה האווירית. -http://www.skytran.us/ceos-message/ |
|
||||
|
||||
לחיזוק - הרכבת מרחובות לתל אביב, עד כמה שידיעתי מגעת, עמוסה עד להתפקע (שזה חיובי) ומאפשרת להרבה אנשים לא להיכנס עם רכבם לתל אביב ולא לבלות שעה בפקקים לכל כיוון מדי יום. |
|
||||
|
||||
לפי ההגדרה שלך, למערכת ההסעה ההמונית היעילה ביותר קוראים "רכב פרטי+וייז" - עוקפת פקקים, מחיר סביר (בהנחה שמסתפקים ברכב יד שניה), בלי החלפות מיותרות, והנסיעה בתנאים נוחים. |
|
||||
|
||||
תוכנות ניווט לא תמיד יכולות להציע לך דרך עוקפת פקקים (להבדיל מנתיב לתחב"צ, בין אם מדובר במסלול מסומן לאוטובוס או מסילה) ולו בגלל שלא תמיד יש דרך רלוונטית. לגבי עלות - לרכב (גם כשהוא עומד בחניה ולא זז) יש עלות - על העלות החד פעמית של המכונית עצמה, צריך להוסיף ביטוחים, בלאי וכו'. בהנחה שאתה מזיז את הרכב, תוסיף לזה עלות של דלק ולפעמים - גם של חנייה ושל תיקונים. נוחות הנסיעה היא עניין אישי. אין ספק שהיתרון ברכב פרטי הוא שלא יכול להיות שפתאום מישהו ישב ברגליים מפושקות ויפלוש לכסא שלך, ושמהמושב ליד לא תשלוף מישהי פתאום לק ותמרח את ציפורניה 1, מצד שני - ברכב פרטי אתה גם לא יכול לצפות בזמן הנהיגה בסרט, לקרוא ספר, לסרוג או לנמנם2. אתה גם לא צריך להטריח את עצמך בנהגים מעצבנים לפנייך, בתכנון המסלול וכו'. 1אירוע מצער שזכיתי להריח בנסיעת הרכבת האחרונה שלי 2 אני מתעלמת, ר"ל, מהאפשרות לעבוד בזמן הנסיעה. |
|
||||
|
||||
נתיב לתח''צ רק מגדיל את הפקקים כי הוא מקטין את מס' הנתיבים של נוסעי שאר הרכבים (אלו שמסבסדים את התח''צ במסיהם) |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח. תוריד מהנתיב הזה מוניות ואוטובוסים, ותוריד מהנתיב הזה את האוטובוסים והמוניות שעוצרים בכל מקום בלי להתחשב בשאר הנהגים. כבר שחררת פקק גדול. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |