|
||||
|
||||
התפקיד של המערכת *הוא* ללמד בורים כמוך קרוא וכתוב. המערכת לא תמיד מצליחה. |
|
||||
|
||||
גם בללמד נימוסים והליכות היא לא כל כך מוצלחת. אז הוא התבלבל וכתב היא. ביג דיל. מה הוא כבר אמר שגרם לך להיות כל כך אגרסיבי? |
|
||||
|
||||
''כדי שהוא יגדל להיות אזרח כנוע, פראייר וטיפש בדיוק כמוכם'' האגרסיביות החלה בתגובתו שלו, בהכללה, בפשטנות, בהאשמה ובהתנשאות. |
|
||||
|
||||
זה לא התנשאות אם הוא צודק. הרי גם הוא, סביר להניח, גדל במערכת החינוך. אנשים נוטים לפרש, בטעות, מיזנטרופיה כהתנשאות. שונא אדם לא מרגיש בהכרח שהוא שונה או מיוחד. |
|
||||
|
||||
כדי להבין את הסנטימנט של המיזנטרופ ושהוא לא מרגיש שהוא טוב יותר או חכם יותר מאחרים, אני ממליץ על: זה שהמיזנטרופ מרגיש שהוא רואה משהו שאחרים בוחרים לא לראות (או לא יכולים לראות), לא גורם לו בהכרח לחשוב שהוא טוב יותר, מוסרי יותר או מאושר יותר מהאחרים. גם אם הוא חושב שאין סוף לטפשות האנושית, לרשע ולאטימות, הוא מרגיש לגמרי שותף. הוא חלק בלתי נפרד מהאנושות אותה הוא מתעב. הוא אפילו לומד לסלוד מנקודת המבט שלו עצמו (ומתיאש מכך שהוא לא יכול לברוח ממנה). |
|
||||
|
||||
ההתנשאות טמונה במלה ''טיפש''. שלא כמוהו, החכם, המביט מלמעלה עלינו, הטיפשים. זה היה הסבר מפורט כי אנו, הטיפשים, זקוקים לכך כדי שנבין. בכל מקרה, הוא אינו יכול להלין על האגרסיביות שהוא תרם לה. הרי ניתן היה לבטא ביקורת על מערכת החינוך, בלי לתקוף את המשוחחים איתו. (''כמוכם''). |
|
||||
|
||||
אני בספק אם זה היה משנה משהו (ואנשים לא היו מאשימים בהתנשאות) אם הוא היה כותב ״כמונו״ במקום ״כמוכם״. הסלידה מהאלמוני למעלה היא בעיקר מהעמדה ולא מהסגנון. בני אדם, כמו בני אדם, לוקחים את עצמם, את המערכות החברתיות בהן הם חיים ואת האנושות באופן כללי ברצינות תהומית שהאדם מעולם לא עשה דבר כדי להצדיקה. אם אתה לא מזלזל (ולו קצת) בבני אדם, אינך מבין את הטבע האנושי. את המצב האנושי או את האבסורד החברתי אליו אנחנו נולדים. |
|
||||
|
||||
1. למען הסר ספק, אני לא מכליל את עצמי בקבוצת ה״טפשים״ ואני כן מרגיש שאני חכם יותר מאחרים (לא מכולם אבל מרבים). אני גם לא מיזנטרופ. איך הגעת למסקנה שאני כן? 2. במערכת החינוך הייתי רק עד כיתה י׳. טוב שברחתי משם בזמן לפני ששיבשו אותי לגמרי. אתה מוכן להפסיק לנסות לסנגר? לא ביקשתי את העזרה שלך. לך מפה, נודניק. נ.ב. הסופר קורמק מקארתי הוא טרחן מעצבן. קראת פעם ספר שלו? אני קראתי את כל הספרים שלו והייתי מסכם אותו בכמה מילים: מדבר ספרותי. שממון. בלי האחים כהן הגאונים, אף אחד לא היה יודע שהוא קיים. |
|
||||
|
||||
אז אני מתנצל. אתה כנראה לא מיזנטרופ כפי שחשבתי. סתם טמבל. |
|
||||
|
||||
אם אחרי תשעה ספרים של ישימון ספרותי הוא המשיך וקרא גם את העשירי, הוא כנראה מזוכיסט. |
|
||||
|
||||
מיזנטרופ רציני שונא גם את עצמו. |
|
||||
|
||||
אולי לא התנשאות, אבל וודאי אגרסיביות, הכללה ופשטנות. |
|
||||
|
||||
כי הדיון למעלה על הצורך לקטלג ילדים ולהדביק להם מדבקות שיוך כבר בגיל 13-14 עם המתדיינים החדשים של האייל (אמ, האביר וכו׳) הוא דיון עומק, חסר הכללות, מורכב ענייני ומלומד. |
|
||||
|
||||
ונניח שכן (או לא), זה לא מצדיק או מתרץ אגרסיביות נוספת. מה זה פה, נוסיף עוד קיסם למדורה (\ת ההבלים)? |
|
||||
|
||||
בדיוק זה. |
|
||||
|
||||
נו, למרבה הצער זאת פרקטיקה מקובלת במקומותינו בשבועות האחרונים בתחומים הרבה יותר מרחיקי לכת מתגובות באייל. |
|
||||
|
||||
לפחות יצא מזה ערך חדש בוויקיפדיה העברית: הפינג'אן [ויקיפדיה]. |
|
||||
|
||||
למה למרבה הצער? טוב יותר לא יהיה פה. מדורת ההבל והאבסורד היא כל מה שנשאר במדינה חשוכת האל שלנו. הוסף עוד קיסם לאש הגיהנום שמחממת אותנו בעלטה. זה מה יש. או לרקוד ולצחוק עם השדים או להתיאש - אין ברירה אחרת. |
|
||||
|
||||
מירב הצער הובע על המדורות שמוצתות כאן השכם והערב, כמו שאתה יכול לקרוא בכל עיתון באינטרנט היום. לו זה היה נשאר בתחומי הלהג של האינטרנט, זה באמת לא היה מטריד יותר מדי. |
|
||||
|
||||
במקרה כזה היו מכנים אותה מערכת ההשכלה/לימודים. אבל משום מה מכנים אותה מערכת החינוך ומשתמשים יותר מדי במושג "פדגוגיה/פדגוגי" שמשמעותו חינוך הרבה יותר מהשכלה. ללמדך שלבתי הספר ולמערכת יש תפקיד ואחריות בעיצוב ערכיהם, נימוסיהם והשקפתם של הדרדקים. |
|
||||
|
||||
עפ״י מצב החברה שיש לנו (והמגמות הנראות) או שמערכת החינוך נכשלת (וחבל) או שמערכת החינוך מצליחה (וחבל). בבית הספר לא מלמדים ערכים - לא לדמוקרטיה, לא לאזרחות טובה, לא לאנושיות ולא לערכים הומניים בסיסיים. רק מקטלגים, מודדים, מסווגים, ממיינים ומכינים אותך להיות בורג אפור ועלוב בשוק העבדות בבעלותם של ה-1%. זה בסה״כ בית כלא ״חינוכי״ (מחנה) של 12 שנה שנכנסים אליו ילדים עם פוטנציאל בצד אחד ויוצאים מבוגרים מבויתים ומשעממים בצד השני. הוסף לכך את האופנה החדשה לדחוף כמה שיותר ילדים באותה כיתה כדי לטשטש זהויות והחיבה של המערכת ללדחוף סמים לילדים שקצת יותר קשה לשבור את רוחם (ע״י לחץ על ההורים או כפיה) ותקבל תמונה מלאה יותר של השיטה. המצב ברוב החברות הדמוקרטיות המערביות לא שונה ממה שעושים לילדים המסכנים בסין או בטהראן. ההבדל היחידי הוא שבעולם המערבי מתימרים שהשיטה שונה. בית חרושת של הממסד לאזרחים אפורים, משעממים וממושמעים. לא יותר מכך. בהמשך החיים, המבוגר האפרורי יגיע לאוניברסיטה, אך האוניברסטאות ישרו קו ושינו את אופין כבר מזמן. גם הן הפכו לסוכנים של שוק העבודה ולא יותר מכך. תעודות, ציונים ומסמכים לראיונות עבודה - מי שטוען שזו לא המטרה העיקרית של האוניבריסטה היום או טועה או מטעה או שניהם. אנחנו חיים בחברה בה השוק הוא חזות הכל. הדיונים על ערכים הם או סתם אנכרוניסטיים או חלק משיטת זריית החול בעיניים. |
|
||||
|
||||
באיזה מצב תטען שמערכת החינוך מצליחה(וחבל)? בתי הספר היום מסממים ילדים בעייתיים. זה נכון. החברה המערבית סובלת מעודף יתר של פסיכולוגיה ואיבחון. אבל תחשוב על האלטרנטיבה. לפני כמה דורות, היו מרגיעים את הילד הקפצן והבעייתי בשתי סטירות לחי, ושולחים אותו לעזור קצת לשרת. אבל היום רק לתלמידים מותר להרביץ למורים ולא להיפך, וככה גם אי אפשר להקנות ערכים. אני לא מבין את הקובלנה בקשר לאוניברסיטה. עד כמה שהבנתי, אוניברסיטה אמורה להיות מוסד להשכלה גבוהה ולא מוסד פדגוגי, לאנשים שכבר עברו את הגיל שבהם מלמדים אותם לא להתחצף ומכריחים אותם לשבת בשיעור. לכאורה, מי שבא לאוניברסיטה רוצה להוציא תעודה. מי שלא עושה את הנדרש, פשוט לא יוציא תעודה. ולמה לו להיות באוניברסיטה לאחר שסיים את חינוך החובה שלו? ואם אדם בא לאוניברסיטה כדי להוציא תעודה, ואת התעודה הוא צריך כדי להשיג עבודה, איפה הבעיה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |