בתשובה לאביר הקרנפים, 17/09/14 13:48
גזענות 642274
אני לא אדם דתי ולא לוקח מהתורה שום דבר מחייב. יש בה כמה ניסוחים מוצלחים שאני לפעמים מצטט כדי לקשט או להדגיש בהם את דברי.

אני מקבל את זה שיש גזענים ויש שאינם גזענים.

אלו שהם גזענים מתחלקים לשני סוגים, שניהם נתעבים בעיני אבל השני גם בזוי:
(א) בראשון, אלו שלוקחים אחריות על בחירתם להיות גזענים ואומרים "אני גזען כי בזה אני מאמין והתורה אינה מוסיפה או מורידה לעניין זה"
(ב) בשני, אלו שמתחמקים מאחריות, משתמשים בתורה כעלה תאנה ואומרים "זה לא אני, התורה מחייבת אותי להיות גזען".

אם איזה מהמשפטים הקודמים שלי מבטאים משהו - זה לא שנאה או פחד אלא תיעוב וסלידה.
גזענות 642285
אני מקבל את זה שיש "נאורים" ויש שאינם "נאורים".
הנאורים מתחלקים לשני סוגים. שתי הגישות לא ממש נכבדות בעיני, אבל הגישה השניה בזויה ונתעבת:
א. אלה שמאמינים במה שהם עושים ומשתדלים לנהוג לפי זה.
ב. אלה שמשתמשים בנאורות ככלי להתנהגות חשוכה של שנאת האחר והשמצתו.

אם לך יש את הזכות לחוש תיעוב וסלידה, למה לאחרים אין זכות לחוש תיעוב וסלידה? למה אצלם זה פחד ושנאה ואצלך זה תיעוב וסלידה?

כנראה שברגע שתודה שהתורה גזענית, תצטרך לחשוב פעמיים אם להאשים מישהו שהוא משתמש בתורה כעלה תאנה לגזענותו. אולי הוא פשוט אימץ את הגישה התנ"כית...
גזענות 642306
האם עלינו לסבול את חסרי הסובלנות? Paradox_of_tolerance [Wikipedia]
גזענות 642310
אורקים אתם סובלים. אזרחים שלא סובלים אורקים, אתם לא סובלים. פרדוקס נפלא.
גזענות 642320
האם האורקים אינם חסרי הסובלנות שמכנים בני אדם אחרים "אורקים"?
גזענות 642372
הלוואי והבעיה החמורה ביותר שלנו היתה "כינויים".
הבעיה שלנו היא שמצד אחד יש עם של שודדים, רוצחי תינוקות, אנסי סבתות/ילדות ושוגלי גמלים. בצד השני יש "נאורים" שמאוד מאוד מפריע להם אם ינקטו בצעדים שבאמת יגבילו את הפשיעה של בני הצד הראשון, ואפילו מפריע ל"נאורים" אם יפגעו ברגשותיהם של האורקים הנ"ל ויכנו אותם בשמות.
בין שני הצדדים האלה, איך אדם יכול לחיות בשקט?
גזענות 642376
זה לא נכון. האיסלאם אוסר על משגל עם גמלים (נאקות מותר)
גזענות 642377
וזה משפיע על מה שנעשה בשטח?
גזענות 642390
זה כבר מעבר לידיעותיי
גזענות 642407
הדעת נותנת שלא. הרי גם אם ניתן לתרץ שהטרור והג'יהאד מתירים להם לגנוב/לאנוס/לרצוח מי שלא מוסלמי, הרי שרמת הפשיעה בינם לבין עצמם גבוהה בהרבה מעל המקובל בחברות אחרות. אם כן האיסלאם לא מעכב.
גזענות 642478
אבל רוצחים, שודדים ואנסים יש גם בין היהודים (אולי פחות, אבל יש) - להם אתה לא קורא אורקים.
ומאידך, אתה קורא אורקים למוסלמים, לשחורים ולרוסים - גם אם הם לא רוצחים, שודדים ואונסים.

האם אתה רוצה לגרש מפה רק מי שנתפס ברצח, שוד ואונס, או את כל הגויים - שאינם יהודים (כפי שאתה מגדיר את הכת הזאת)?
גזענות 642527
השורש נעוץ בדבריך שלך - פחות. כשאתה מזהה דפוס מסויים בהתנהגות של קבוצה מסויימת, דפוס עקבי, מתמשך, בעל תפוצה רחבה - זה הופך למאפיין, לסטריאוטיפ, לאסוסיאציה וכו'.
לא קראתי לרוסים אורקים. הבהרתי כמה וכמה פעמים למה אני מתכוון. כיניתי בשם אורקים את כל אלה שבאופן עקבי מנהלים מלחמות וחייהם הם זרם בלתי פוסק של אלימות ופשיעה. אם זה לא כלפי חוץ, אז בינם לבין עצמם.
לא מזמן הזכרתי בשרשור על צוק איתן שמאז קום המדינה, בשל הסכסוך הישראלי-ערבי, נהרגו כמה עשרות אלפי בני אדם. שלא על ידי הסכסוך הישראלי ערבי, נהרגו באותו זמן כ-‏11 מליון איש במזרח התיכון בשלל נסיבות, מלחמות, מאבקים, מרידות וכו'. אין לי מושג כמה אנשים מתו באפריקה בזמן הזה באותן נסיבות של מלחמות אזרחים, הפיכות, מרידות וסתם פשיעה.
וגם כשנותנים להם להגר למדינות מערביות, הם מביאים איתם לשם את המלחמות והפשיעה, במקום להנות מהשלום והשגשוג במדינת היעד.
כשמדובר בהיקפים שכאלה, איך תסנן את הרוצחים, האנסים והשודדים?

אני רוצה לגרש את כל אלה ששוהים בארץ בניגוד לחוק ולא משנה מה התירוץ שלהם. אני חושב שכדי לשמור על הסדר התקין, אסור לתת פרס לשב"חים ולתת להם אזרחות. אני חושב שכדי לשמור על התואר "מדינת היהודים", לא צריך לתת אזרחות למהגרים שאינם יהודים.
אלה שאינם יהודים אבל חיים במדינה כאזרחים הגונים, אין סיבה לפעול לגרש אותם. הבעיה היא שיש בארץ קבוצות שאינן מכירות במדינה, קבוצות שפועלות באופן אקטיבי כדי להרוס את המדינה ולפרק אותה. איך גוף יכול להכיל בתוכו גורמים שמנסים לפרק אותו? לכן אני חושב שרחבעם זאבי צדק וצריך לטרנספר את אלה שתומכים בטרור, שרוקדים כשנופלים עלינו טילים, וכשנערינו, זקנינו וטפינו מתפוצצים באוטובוסים ובשווקים.
גזענות 642536
קראת אורקים למי שאינם יהודים בעיניך, וזה - גם אם אמם התגיירה ושומרת על אורח חיים מסורתי.
גזענות 642561
טרחת לבדוק במי מדובר בקישור האמור? לא טרחת. מפליא כמה אנשים נותנים לדמיון להשלים פערים כדי לראות את מה שהם רוצים.
אילו היית טורח לבדוק, היית מגלה שמדובר בישראלי שנשא לו כושית מאפריקה שטוענת שהתגיירה והיא מדליקה נרות שבת.
חביבי, להדליק נרות שבת זה לא גיור. אין הבדל בינה לבין כל שאר המהגרים מאפריקה שמנסים להתחתן עם ישראלים כדי להתאזרח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים