|
||||
|
||||
וכאן עולה השאלה: האם בגידה היא אובייקטיבית או סובייקטיבית? האם מספיק שאדם/גוף מרגיש שהמעשה הוא בגידה, שהוא לא ציפה להתנהגות כזו ולכן ההתנהגות הנ"ל הפרה את אמונו וסייעה למי שהוא מחשיב כאויב... או שדעתו של הנבגד לא משחקת תפקיד. אנחנו לא סופרים את מי הוא מחשיב כאויב, ומה היו הציפיות שלו מחברו/עמיתו וכו'... |
|
||||
|
||||
בגידה היא בעיני הנבגד. כאשר הנבגד הוא המדינה החוק והממשלה קובעים. כל אחד יכול לומר "בגד ב...". למשל "שרון בגד בבוחריו כשבצע את ההתנתקות". אם בוחריו הרגישו נבגדים כך הוא. אבל לא טוב להוזיל את הבגידה במדינה. "רבין בוגד" "גדעון לוי בוגד" "בצלם בוגדים"- זו הטחת רפש. הם לא בגדו במדינה שאלמלא כן המדינה כבר היתה מטפלת בהם. לסיכום- הבגידה היא סובייקטיבית אבל המחליט הוא רק הנבגד. אתה לא מחליט עבור האשה או הבעל האם בן/בת זוגו בגד/ה או לא. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך לגמרי. לכן אם יטענו שבצלם לא מרגישים שהם בוגדים - לא רלוונטית. ובקשר לשורה השלישית שבדבריך, כבר כתבתי לעיל (שוב - בתגובה להודעה אחרת שלך) שבאמת צריך לשקול בתשומת לב רבה הענקת תארים שכאלה, שיש להם משמעות חריפה מאוד. |
|
||||
|
||||
אם בעיני מישהו, העובדה שבת-זוגו אמרה שלום לשכן שירד במדרגות עם שקית האשפה זו בגידה - האם היא בוגדת בו רק מפני שכך הוא חושב? האם אתה סבור שהיא ראויה ליחס שלילי, או שהוא צריך ללכת לטיפול? |
|
||||
|
||||
הוא יגיד שהיא בוגדת אבל מכיוון שהקריטריון שלו כל כך חמור הוא צריך ללכת לטיפול. זה לא משנה את העובדה שהוא יקרא לה בוגדת. וחשוב מכך- שאני לא אוכל להגיד אם באמירת השלום (או בכל אינטראקציה אחרת עם השכן) היא בוגדת או לא. רק הוא יאמר, כי היא בוגדת בו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |