|
||||
|
||||
מגיעה התנצלות בכל פעם שיש שימוש מעוות ואינטרסנטי בעובדות וכדומה. כמדומני שבכל התיאור שלך לעיל רק, או שמא אולי, סימני הפיסוק באים במקומם הנכון. |
|
||||
|
||||
העובדה שאתה רואה את הדברים בצורה מסויימת ואני רואה את הדברים בצורה שונה, אינה הכרח לטעון שדווקא אני רואה את הדברים בצורה מעוותת ואינטרסנטית. אולי אתה רואה את הדברים בצורה מעוותת בהתאם לאינטרסים שלך? אולי אתה זה שצריך להתנצל? וברגע שהופכים דיון לדרישות התנצלות אינסופיות, מדרדרים אותו לקטנוניות ומזניחים את הטענות הלגיטימיות. לכן אתה מוזמן להסביר לי למה התכוונת בנתונים שהבאת ואיך זה סותר את מה שכתבתי. |
|
||||
|
||||
אתה יכול לעצור את האינסופיות, אם זה מפריע, בהתנצלות סופית. כמדומני שראשית דרוש הסבר לאמירות כמו בתגובה 640100 "...מי שחי כאתאיסט או רפורמי, הוא...הם מצביעים למפלגות אמריקאיות." אמתהה. |
|
||||
|
||||
האייל פורק המזוודות הציג את ההצבעה למפלגות ישראליות כמאפיין ללאום ישראלי. בתגובה ציינתי את ההצבעה למפלגה אמריקאית כמאפיין ללאום אמריקאי. זו השוואה שהעליתי כמה וכמה פעמים לאורך הדיון. יש מאפיינים שאתם מציגים כדי להוכיח שמי שאינו יהודי שייך ללאום הישראלי, אותם מאפיינים בדיוק מוכיחים שיהודים בחוץ לארץ אינם שייכים ללאום הישראלי - ולכן אין סיבה להעלות אותם או לאזרח אותם. |
|
||||
|
||||
והנה אתה מציג, לענ"ד, עיוות נוסף. שהרי מה ענינו של הצגתו של האפה"מ של אפיון לאום ישראלי לבין קביעתך שיהודים אמריקאים שאינם משתייכים לזרם האורתודוקסי מצביעים למפלגות אמריקאיות, מה שאתה מחשיב לגנותם. שהרי, אין ישראלי שיכול להצביע למפלגה לא ישראלית, בהגדרה אקסיומטית. ומכאן, אין אמריקאי שיכול להצביע למפלגה לא אמריקאית. האם האפה"מ התכוון להצביע על הבדל בין מפלגות ישראליות "יהודיות" ר"ל לבין מפלגות ישראליות ערביות? אבל אני לא פרשנו, וזה לא משנה. ומה שנורא יותר הוא שהעיוות שלך מוציא את היהודים האמריקאים האורתודוקסים כפרזיטים בוגדנים שחיים באמריקה ורק מתחזים לאמריקאים (קרי, שייכים ללאום האמריקאי). אותך לרב סולובייצ'יק וגם לסנטור ג'ו ליברמן. |
|
||||
|
||||
אגיב כאן גם לך וגם לאייל האלמוני מתגובה 640689 ותגובה 640700. אני ציינתי את המאפינים המסורתיים להגדרת היהודי. לפי זה, היהודים באמריקה או ברוסיה יכולים להיות אזרחים נאמנים לארצם, אבל הם עדיין יהודים. אם הם נתקפים ברגשי ציונות ורוצים לעלות לארץ - הם מוזמנים בחום מתוקף יהדותם, להתאזרח במדינת היהודים ושוב לפי הקו שאני ציינתי - מי שאינו יהודי על פי ההלכה, לא אמור להגר לארץ. לא מרוסיה ולא מהפיליפינים ולא מאפריקה. אם הוא היגר, אין צורך לתת לו אזרחות במדינת היהודים, רק כי הוא התעקש להכנס למדינה. אחרי הכל, הוא לא יהודי. אחרים ציינו שהמאפיינים המסורתיים להגדרת היהודי כבר לא תקפים. לפי המאפיינים שהם קבעו, הגוי בארץ יהודי, אבל היהודי בחוץ לארץ - גוי. כאן אתה (רון בן יעקב) צריך להתנצל בפני. קצת חצוף מצידך לטעון שה"עיוות שלי" מאפיין לא נכון את היהודים באמריקה, כשזה לא העיוות שלי, זה העיוות של אלה שלא יודעים להגדיר מיהו יהודי, ומשחקים בהגדרות האלה רק כדי לאזרח גוים מתי שבא להם. אתם יכולים לבחור את המאפיינים שקובעים יהדות. אבל נא להיות עקביים. |
|
||||
|
||||
כל כך הרבה מילים על טענה כל כך טריביאלית. לא כל היהודים הם ציוניים ולא כל היהודים בני אותו הלאום. כאילו דה! הציונות היא לא הטענה שכל היהודים בני אותו לאום. הציונות היא הזרם האידיאולוגי (שהיה לא פחות מאשר מהפכה מחשבתית ביהדות) שאומר שהם צריכים להיות כאלה. כדי לקיים את האידיאולוגיה הזאת, חוקקו את חוק השבות אשר מזמין את יהודי העולם להצטרף באופן וולנטרי למפעל הציוני. |
|
||||
|
||||
האמת היא שכן. הטענה הציונית שהיהודים הם עם, לא רק דת. הציונות היא התנועה הלאומית של העם היהודי - בכל מקום. היינו - היהודי מצרפת והיהודי מאנגליה, שניהם למעשה בני אותו העם, גם אם הם לא גרים בארץ. ולא העליה לארץ היא ההופכת אותם לבני עם אחד. |
|
||||
|
||||
אני לא משוכנע בכך. לכל היותר זה חצי אמת או מיתוס אידיאולוגי. ״אמת שכן״ זה לא. קשה לבחון אידיאולוגיות בצורה אובייקטיבית מתוך מסגרת ההנחות והמיתוסים של האידיאולוגיה עצמה. כשנופלים בפח הזה, קשה לצאת מתוך הספגטי הרעיוני ונחשי האורובורוס. אם נקח צעד הצידה ונביט על הציונות מן הצד בראיה היסטורית, נראה תנועה שלא קמה מתוך סט ערכים מקובל ביהדות, אלא ניסתה ממש למרוד ולשנות תפיסות עולם של העולם היהודי. ההצלחה בשכנוע הקהילות היהודיות הוא לא קטן, אך הוא בהחלט חלקי בלבד. השאיפה לכך שהציונות תהיה התנועה הלאומית של העם היהודי - בכל מקום, אלו הם רק היהבים של התנועה ולא המציאות שהיא מנסה להתמודד איתה. אם היהבים הללו היו תאור של המציאות, החיים של התנועה היו הרבה יותר קלים ממה שהם. מה לעשות שלא כל היהודים בכל מקום הם ציוניים? (וכשאני אומר לא כל, אני מתכוון לחלק מאוד נכבד של היהודים ולא איזה מיעוט זניח). אז כן, כנראה שהיהדות מנסה לשכנע את עצמה באמצעות מיתוסים מכוננים, בלי להרגיש שהיא מחברת מיתוסים מכוננים יש מאין (או עורכת מיתוסים קיימים כדי שיתאימו לאידיאולוגיה החדשה). אבל זה אופייני כמעט לכל תנועה אידיאולוגית. כמעט כל תנועה אידיאולוגית מבלבלת את עצמה ״By design״ בין הרצוי לבין המצוי. כך אנשים משנים את העולם (או מנסים לשנות) - הם עורכים את האמת ומנסים למשוך את העולם בכל כוחם כדי שיתאים לפיקציה. העובדות בשטח הן שיהודים רבים אינם מקבלים על עצמם את ההנחות של התנועה הציונית. הם לא מרגישים שהם שייכים לעם הזה. חלקם (הקיוצוניים יותר) אפילו ממציאים פיקציות לכיוון השני ואף טוענים שעם כזה בכלל לא קיים (שוב, אותו דפוס של אידיאולוגים שמבלבלים בין הרצוי להם למצוי בעולם). אין שום סיבה אובייקטיבית לטעון לכך שהיהודי הצרפתי הנאמן לצרפת (ואולי אף מתנגד פעיל פוליטית כנגד המפעל הציוני) הוא שייך לעם היהודי. לא מדובר בדיבורים על מוצא אתני. שייכות לעם זה עניין שמחייב התיחסות לרצונם של פרטים. לגייס אנשים לעם שלך, בניגוד לרצונם, זה לא פחות מאשר אבסורד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |