|
||||
|
||||
ומה הקשר בין תכנית הלימודים בעולם הערבי לזו של ישראל? גידול דורות של ישראלים על רגשות עוינות וקורבנות זה דבר גרוע בכל מצב. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך לחלוטין שלגדל דורות של ישראלים על רגשות עוינות וקורבנות זה דבר גרוע בכל מצב. אני לא מסכים איתך שהדרך הנכונה ללמד על השואה היא לשים את הדגש בעיקר על מסקנות אוניברסליות (גם, אבל לא רק ולא בעיקר). בכל זאת, מדובר באירוע היסטורי שקרה *לנו* ושהמניעים לו (אנטישמיות ושנאה רצחנית כלפי יהודים) הם רלבנטיים גם לעולם של היום. האירוע עלול לחזור על עצמו. בוודאי שצריך להיות קשר בין תכנית הלימודים בעולם הערבי לזו של ישראל. תוכנית הלימודים בעולם הערבי היא חלק מהעולם האמיתי. זה קצת טפשי ללמוד על השואה, בלי להזכיר שתכנים אנטישמיים מאוד דומים לאלו שהופיעו בכיתת הלימוד של הנאצים, מופיעים גם היום, בעשור השני של המאה ה-21, בכיתות לימוד של השכנים שלנו. האנטישמיות היא לא אופנה חולפת או איזה סיפור היסטורי רחוק ולא רלבנטי. היא חיה ובועטת. |
|
||||
|
||||
אתה במקרה יודע כמה רוסים נהרגו /נרצחו במלחמת העולם השניה?-אם שכחת, השואה אירעה במהלך מלחמת העולם השנייה. אני לימדתי על השואה. יש ישראלים/יהודים רבים שאי אפשר להבין מדבריהם שמדובר על אירוע שהתרחש במהלך/כתוצאה ממלחמת העולם השנייה. |
|
||||
|
||||
עוד מורה שחושב שהוא מגלה למישהו את אמריקה או שיש ברשותו איזו אינפורמציה סודית שלא ידועה לכל. כן, אני במקרה יודע. למדתי על כך לפני המון המון שנים בבית הספר ומחפצים מלבניים מוזרים העונים לשם ספרים. חוץ מזה, המידע הזה זמין לכל ומן המפורסמות. איך זה קשור למשהו שאמרתי? |
|
||||
|
||||
אם אתה לא מבין את ההבדל בין אנשים שנהרגו במלחמה ותוצאותיה לשואה,ואתה לימדת עליה,זה מסביר את נתוני ההצבעה בארץ. גידלתם תלמידים בורים. |
|
||||
|
||||
לא הבנת את כוונתי אדוני הנבוך. רציתי להצדיק את מה שכתב ארז לגבי הלקחים מהשואה שמשום מה מפספסים אצלנו. מעדיפים להדגיש את הצורך להיות חזקים וכמסקנה נוספת ומתבקשת אצל חלק מאתנו: בגלל שקרתה לנו שואה, אנחנו פטורים מענייני מוסר. |
|
||||
|
||||
מה שמחמיר את המצב הוא שהמסר הזה מועבר לתלמידים. כשאתה ילד, קל לך להבין מסר פשוט של חזק מול חלש ואם לא מתחילים כבר בשלב הזה לאתגר את החשיבה עם מסר מעט מורכב יותר כמו הסכנות שבהליכה עיוורת אחרי מנהיג חזק וססמאות לאומניות, הרי שאתה מגדל דור שנוהה אחר חשיבה ומסרים פשוטים ולאומניים. כשהייתי בכיתה ח' המחנכת שהיתה גם המורה להיסטוריה (וארכיאולוגית) היטיבה להעביר לנו את הסכנות הטמונות בהליכה אחר ''מנהיג חזק''. זה היה שיעור מאלף ומעניין בחשיבה מורכבת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |