|
||||
|
||||
אין צורך בתקשורת מודפסת ממומנת ע''י המדינה מהסיבה שכתבתי- ריבוי הקולות נמצא שם באופן אינהרנטי. מדוע המדינה צריכה לספק תכנים ''איכותיים'' - כי ככה היא החליטה. באותה מידה אתה יכול לשאול למה היא תומכת בתאטרון. האם באמת סיפק הערוץ הממשלתי תכנים איכותיים- רוב הזמן לא, אבל זו דעתי האישית. בגלל זה שמתי את ה''איכותיים'' במרכאות. מה היתרון אם הציבור לא צורך אותם- ההפך מרייטינג זו המטרה ולא הכשל. התכנים ה''איכותיים'' יהיו זמינים. מיעוט מבוטל גם הולך לאופרה ועדיין היא זוכה לתמיכה ממשלתית. |
|
||||
|
||||
אני גם נגד תמיכת המדינה בתיאטראות - בעיקר מכיוון ש70% מהתקציב הולך לתיאטראות בת"א יפו. |
|
||||
|
||||
אין לי מושג האם הנתון שנתת נכון, אבל מכיוון שברור שיותר מ-70% מההצגות בישראל הן הצגות של תיאטראות תל אביב יפו 12, הרי שמדובר פה בתקצוב חסר. חוץ מזה, נדמה לי שלמעט הבימה, שאר התיאטראות, המבנים בהם הם יושבים וכו' מתוקצבים בעיקר מתקציב העירייה ולא המדינה. 1 גם אם הצגה של בית ליסין מוצגת באולם בבאר שבע, היא עדיין הצגה של בית ליסין, עם שחקנים של בית ליסין, ציוד של בית ליסין וכו'. 2 למעשה, אני יכול לנחש, שאם נשים את כל תיאטראות ישראל שאינם בתל אביב על כף אחת, ואת הקאמרי על הכף שנייה, יהיה איזון. |
|
||||
|
||||
כן, אבל זה לא מצב שקדם לחלוקת תמיכת המדינה, אלא התפתח יד ביד עם חלוקת התמיכה. אם התמיכה תשונה כדי לתת יותר העדפה לתיאטרון מחוץ לת''א, יהיה יותר תיאטרון מחוץ לת''א. לא שאני תומך בזה במיוחד, אבל זו נראית לי סיבה סבירה לפריפריאליים להתנגד למדיניות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |