|
||||
|
||||
לצנזר ציור זה קצת.. איך לומר... מוזר. מצד שני גם לקריקטורות נאצה, אנטישמיות או אחרות, יש חקיקה מגבילה, במקומות מסוימים. רק לאחרונה נפל לי אסימון מסוים, שהבנתי שהעלבון הגדול של מוסלמים מציורים מעליבים של הנביא מוחמד לא נובעים רק מזה שאין להם חוש הומור, אלא גם האיסור על "פסל ומסיכה" בייחוד של הנביא הוא מאד דרמטי מסתבר באסלאם, כך שציור כלשהו של הנביא פוגע בהם מאד, בלי קשר אם הוא מעליב או לא. אני בטוחה שאיפשהו גם בחוק הישראלי יש איסור על פרסום קריקטורות או איורים שיש בהם הסתה או פגיעה במישהו. גם לגבי להציג בגירים כקטינים, בנסיבות מסוימות זה בעייתי. זה אמנם הופך את כל הסדרות לנוער, כולל הסרט הישראלי החדש, שבו נשים בנות 30 משחקות חיילות למגוחכים. אבל הכל תלוי קונטקסט. ונראה לי שחקיקה או רגולציה נמדדת בחוכמתה לא באיסור או התרה גורפים של משהו, אלא של ניתוח הקונטקסט. זוכרים את החולצות סוף מחזור הנאציות (סליחה, אין לי מילה יותר מתאימה)? אז אסרו את זה, אפילו שזה איור. |
|
||||
|
||||
בישראל אסורה "פגיעה גסה באמונה או ברגשות דתיים". וכפי שלמדה טטיאנה סוסקין, חוק העונשין סעיף 173 נאכף בהקשר של איור פוגעני. |
|
||||
|
||||
אז אפשר לגזור מזה שגם איורים נכללים כתוכן שיש לעשות עליו רגולציה ושהוא לא מחוץ לדיון משפטי בגלל המדיה שלו - ציור, איור, קומיקס. והבחירה של היפאנים לא לאכוף את זה על מנגה לא בהכרח נובעת מזה שהיה מצויר, אלא בשל נורמות חברתיות. |
|
||||
|
||||
רק בנוגע לאיסור על ''פסל ומסיכה'' - הייתי מבין את הזעם אילו היו מכריחים מוסלמים תמימים לצייר את הציורים הנ''ל. אבל מה שהתרחש בפועל שקול לרצח השכן החילוני בגלל שהעיז לאכול לא כשר. |
|
||||
|
||||
מילא לא כשר, גם לא היה לו כובע ים! |
|
||||
|
||||
ב"אפס ביחסי אנוש" לא מדובר בקטינות אלא בחיילות לפני שחרור וזה בהחלט לא סרט לנוער.1 1אני מציינת את זה לטובת מי ששוקלת ללכת לצפות בו ומתלבטת. אל תתלבטי. סרט נהדר. |
|
||||
|
||||
1מצטרף להמלצה החמה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |